Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,GRAD DE ÎNCREDERE RIDICAT” pentru Universitatea din Oradea

O, ce veste minunată... de Buna Vestire!

,,GRAD DE ÎNCREDERE RIDICAT” pentru Universitatea din Oradea

În ședința de joi, 21.03.2019, Consiliul Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior a validat acordarea celui mai mare calificativ ,,GRAD DE ÎNCREDERE RIDICAT" pentru Universitatea din Oradea.

Calificativul a fost acordat în urma vizitei instituționale de evaluare externă A.R.A.C.I.S., care s-a desfășurat la Universitatea din Oradea în octombrie 2018, unde au participat experți evaluatori ai A.R.A.C.I.S., cadre didactice din România, din străinătate și studenți. În cadrul vizitei au fost evaluate 21 de programe de studii de licență și un domeniu de studii de master, fiind mărită capacitatea de școlarizare pentru patru programe de studii: Informatică - 75 studenți, Asistență medicală generală - 75 studenți, Fizică medicală - 50 studenți și Kinetoterapie și motricitate specială - 90 studenți.
Potrivit A.R.A.C.I.S. „scopul evaluării externe a fost acela de a identifica și de a certifica măsura în care Universitatea din Oradea răspunde interesului public și se preocupă de: creșterea calității educației și cercetării științifice, organizarea eficientă a structurilor instituționale, administrative și manageriale, monitorizarea rezultatelor și performanțelor academice ale Universității, contribuind prin aceasta la promovarea încrederii publice în regulile și standardele de acordare a calificărilor universitare, respectiv a diplomelor, de către Universitate".
Printre punctele tari identificate de echipa de experți evaluatori se numără: oferta educațională, la toate nivelele de programe de studii, diversificată și adaptată la cerințele pieței muncii, care include și programe de studii de licență și master cu predare în limbi străine, campusul modern care oferă, într-o zonă integrată, facilități educaționale, de cercetare, de recreere pentru studenți etc., colaborarea bună cu mediul socio - economic, care oferă posibilitatea realizării de stagii de practică și care absorb absolvenții universității în majoritatea domeniilor, dezvoltarea de proiecte internaționale prin care, de la ultima evaluare, în Universitate au fost atrase fonduri semnificative și creșterea vizibilității internaționale în domeniul cercetării științifice prin mărirea numărului de lucrări cu cotare ISI.
Conducerea Universității din Oradea și-a asumat un plan de măsuri care să răspundă recomandărilor și observațiilor A.R.A.C.I.S., astfel încât să reducă punctele slabe și să fructifice oportunitățile identificate în urma vizitei instituționale.
Doresc să mulțumesc tuturor cadrelor didactice, studenților, personalului administrativ și colaboratorilor din mediul socio - economic care s-au implicat pentru ca vizita instituțională să se desfășoare în cele mai bune condiții și care contribuie în permanență la reușitele Universității din Oradea.
Hotărârea Consiliului A.R.A.C.I.S. din data de 21.03.2019 poate fi consultată pe site-ul aracis.ro - http://www.aracis.ro/uploads/media/21.03.2019Hotarari_ale_Consiliului_ARACIS.pdf.
Rector,
prof. univ. dr. habil Constantin Bungău
 
Felicitări, domnule rector!
O, ce veste minunată... de Buna Vestire!
Felicitări, deopotrivă, conducerii, cadrelor didactice și studenților!
Cu aleasă prețuire,
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:33 Ora standard a Europei de Est