Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul preventiv „Mesajul meu antiviolență”, a XI-a ediție

Astăzi, la Lic. T. „Onisifor Ghibu”, 23 de unități de învățământ participă la

Concursul preventiv „Mesajul meu antiviolență”, a XI-a ediție

Astăzi (joi, 21 martie 2019), începând cu ora 12.30, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din municipiul Oradea, Inspectoratul de Poliție Județean Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din municipiul Oradea, organizează cea de-a 11-a ediție a concursului preventiv „Mesajul meu antiviolență".

Concursul, adresat elevilor de gimnaziu, își propune să crească nivelul de siguranță a elevilor în spațiul public și privat, provocându-i să se implice creativ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv şi să le transpună pe scenă în spectacole destinate propriilor colegi.
Peste 150 de elevi și profesori din 23 de unități școlare din județul Bihor vor pune în scenă mici reprezentații care să evidențieze consecințele violenței, vor identifica situații problematice, precum și modalitățile concrete de gestionare și soluționare pozitivă a acestora.
Ca în fiecare an, tinerii au libertatea de a alege mesajele preventive și forma în care le transmit. Combinând educația cu arta teatrală, copiii au regizat scenetele și sunt, în același timp, și actori în propriile piese. Copiii abordează într-un mod atractiv și sugestiv problematici specifice generației lor, devenind astfel mai conștienți și mai responsabili, atât față de conduita proprie, cât și față de cea a colegilor sau a prietenilor lor, fiind capabili să evite riscurile.
În acest an, juriul, format din psihologi, profesori de artă teatrală, profesori, reprezentanți ai unor ONG-uri care activează în domeniul social, va avea de apreciat 23 de scenete originale. În concurs au fost înscrise scenete cu mesaje preventive precum: „Suflete încătușate", „Violența nu se rezolvă prin violență!", „Trecut și azi - haz și necaz", „Învinge răul prin bine!", „Copiii au suflet, nu sunt obiecte!", „Cuvintele pot zidi sau nărui suflete!", „Voci netăcute", „Discriminarea ucide vise!", „Privește, cunoaște, înțelege și nu judeca - și cuvintele dor!", „Viața înseamnă să ai curajul să alegi!".
Cea de a doua probă a concursului constă în completarea unui chestionar cu 10 întrebări pe teme de prevenire, formulate din „Ghidul practic de prevenire a criminalității și victimizării - Cuvinte care dor și rănesc", editat în anul 2018, de Inspectoratul de Poliție Județean Bihor.
Prin intermediul acestei probe, vor fi testate cunoștințele elevilor cu privire la modul de gestionare a anumitor situații de risc, dobândite de aceștia în cadrul orelor de educație preventivă susținute permanent de polițiștii de prevenire bihoreni. 
Școlile implicate în concursul preventiv „Mesajul meu antiviolență", în acest an, sunt: Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu", Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei, Colegiul Tehnic Nr.1 Vadu Crișului, Colegiul Național ,,Iosif Vulcan", Școala Gimnazială „Miron Pompiliu" Ștei, Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea, Școala Gimnazială Nr. 1 Nucet, Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia, Școala Gimnazială Nr. 1 Săliște de Vașcău, Școala Gimnazială ,,Nicolae Bogdan" Vașcău, Școala Gimnazială Nr.1, Chișlaz, Școala Gimnazială „Georgiu Popa" Câmpani, Școala Gimnazială Nr. 1 Călugări, Liceul Tehnologic Nr.1 Dobrești, Școala Gimnazială Nr. 1 Pietroasa, Școala Gimnazială Nr. 2 Chișcău, Școala Gimnazială Nr. 1 Cheresig, Școala Gimnazială Nr. 1 Cociuba Mare, Școala Gimnazială Nr. 1 Răbăgani, Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș, Școala Gimnazială  Nr. 1 Husasău de Tinca, Școala Gimnazială „Ioan Slavici" Oradea, Școala Gimnazială „Aurel Pop" Oșorhei.
Comisar şef de poliţie
Ioana Indrieş
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:39 Ora standard a Europei de Est