Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O nouă ediție a Târgului de Paști,

În perioada 19-29 aprilie

O nouă ediție a Târgului de Paști,

Sărbătorile Pascale aduc la Oradea o nouă ediție a Târgului de Paști, în perioada 19-29 aprilie 2019.

Unul dintre cele mai reprezentative simboluri ale orașului, Cetatea Oradea, va deveni timp de 11 zile punctul de atracție nu doar al copiilor, dar și al părinților, evenimentul având câte ceva de oferit pentru fiecare.
Programul ediției 2019 va include o gamă variată de activități, de la reprezentații ale meșterilor populari, până la ateliere de creație și jocuri pentru cei mici sau decoruri desprinse din poveștile tradiționale.
Căutăm cei mai iscusiți producători de bucate tradiționale, dulciuri sau alte specialități, meșteri populari, artizani de suveniruri și decorațiuni specifice Sărbătorilor Pascale, care să ni se alăture la Târgul de Paști Oradea, în perioada 19-29 aprilie.
Perioada înscrierilor este 18 martie - 10 aprilie 2019, iar înscrierile se fac online, la următorul link: https://targuldepastioradea.ro/.
Pentru a depune o cerere de participare, doritorii trebuie să urmeze toți pașii[1] din formularul de înscriere disponibil online[2], respectiv să completeze toate informațiile solicitate în câmpurile dedicate (informații despre companie, produsele comercializate, informații cu privire la persoana de contact etc.), să încarce documentele solicitate în formularul de înscriere și să furnizeze informații cu privire la tipul de amplasament vizat și puterea instalată necesară funcționării.
Sunt disponibile:
-         27 (douăzeci și șapte) de căsuțe din lemn pentru agenți economici din sectoarele alimentar și non-alimentar;
-         8 (opt) amplasamente construcție proprie tip food truck;
-         1 (una) locație pentru bar;
-         1 (una) locație pentru cozonac secuiesc.
Prețul de ocupare a domeniului public pentru activitățile comerciale desfășurate în cadrul Târgului de Paști Oradea este de 75 lei +TVA /căsuță/zi (producătorii și meșterii populari care dețin autorizații conform legii beneficiază de o reducere de 30%).
Pentru comercianții din zona de alimentație publică și bar se va aplica taxarea pe baza de comision din vânzări, după cum urmează: Comision de 10% din totalul vânzărilor fără TVA (vânzări propriu-zise și prestări de servicii) realizate de către colaborator în cadrul evenimentului, comision la care se adaugă tva în cotă de 19%. Astfel, comisionul cuvenit organizatorului se va calcula după cum urmează: [ (z x 10%) + 19%] unde z = totalul vânzărilor, fără tva.
ÎN CE CONSTĂ PROCEDURA DE ATRIBUIRE
Etapa I - Depunerea solicitărilor de participare, prin intermediul formularului online.
Etapa II - Centralizarea ofertelor și stabilirea ofertanților calificați. În situația în care un ofertant nu îndeplinește una sau mai multe dintre cerințele din Regulamentul de participare sau nu a prezentat unul sau mai multe documente solicitate în formularul de înscriere, Comisia de evaluare va declara ofertantul ca fiind necalificat.
Etapa III - Atribuirea căsuțelor în ordinea cronologică a amplasării acestora în târg (de la 1-27). Astfel, vom începe atribuirea căsuțelor cu căsuța nr. 1 și vom continua cronologic până la căsuța cu nr. 27, conform hărții evenimentului.
Exemplu practic: Dacă pentru căsuța nr. 1 va exista o singură solicitare de la unul din ofertanții calificați, acesta va fi atribuită la prețul 75 lei +TVA /căsuță/zi, după care se va trece la atribuirea căsuței cu nr. 2. În schimb, dacă pentru căsuța cu nr. 1 vor fi mai multe solicitări, se va face o licitație cu strigare. Pasul de licitație este de 1 leu/pas. Prețul licitat va fi cel puțin egal cu prețul de pornire a licitației (75 lei +TVA /căsuță/zi) + primul pas.
Etapa IV - Instalare și montaj.
Etapa V - Desfășurarea Târgului de Paști Oradea, 19-29 aprilie 2019.
Etapa VI - Demontare și curățenie în spațiu.
 
PROGRAMUL TÂRGULUI DE PAȘTI ORADEA 2019
  • 19 - 29 aprilie 2019
  • Marti - Joi, 14.00 - 21.00;
  • Vineri - Luni, 12.00 - 22.00.
Ne găsiți online:
Facebook: https://www.facebook.com/targuldepastioradea/.
E-mail: turism@oradea.ro
______________________________
Târgul de Paști Oradea, ediția 2019, este organizat de Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune (Visit Oradea) cu sprijinul Primăriei municipiului Oradea și se desfășoară în Cetatea Oradea, în perioada 19-29 aprilie. (C.M.)

[1] Necompletarea unui câmp sau omiterea unei etape din procesul de înregistrare a cererii de participare va face imposibilă finalizării înscrierii.
[2] Formularul online este singura modalitate de înscriere ca și expozant la Târgul de Paști Oradea 2019.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:03 Ora standard a Europei de Est