Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Despre proiectul ISA la Școala din Buntești

International School Award, British Council online,

Despre proiectul ISA la Școala din Buntești

Ỉn anul şcolar 2018-2019, la Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești se desfășoară proiectul ISA „International School Award, British Council online", derulat în parteneriat cu Government Boys Secondary School Jajjah Abbasian, Khanpur, Rahim yarkhan, Punjab, Pakistan.

Este pentru prima dată când la nivelul școlii noastre se desfășoară un astfel de proiect, bazat pe schimbul de experiență între școli pe plan internațional.
Activitățile desfășurate până acum, ,,Our culture" și ,,Parts of flowers" au avut un mare impact atât la nivelul școlii noastre cât și al partenerilor noștri din Pakistan.
Activitățile desfășurate în continuarea proiectului au fost ,,The Benefits of Language Learning", ,,Personality Development Myself". Elevii sunt dornici să se implice ştiind că munca lor va ajunge să fie cunoscută la nivel mondial, fiind de remarcat dezvoltarea potenţialului creativ al elevilor prin activităţile propuse în cadrul proiectului; dezvoltarea competenţelor civice, digitale, și nu în ultimul rând competenţele de comunicare în limba română şi limba engleză.
Elevii au învățat formule de salut în alte limbi, steagul şi cultura unor țări, despre Ziua Internațională a Limbilor Străine. Ziua mamei a fost omagiată prin activitățile proiectului, între care realizare de felicitări în limba română cât și în limba engleză. Ỉn cadrul temei ,,Myself", elevii au discutat despre hobby-urile lor, despre munca în echipă, despre meseriile viitorului.
Modul în care profesorii parteneri au desfășurat activități în cadrul acestor teme este unul interesant, dar și o laudă pentru ei.
Pentru ca elevii să aibă rezultate mai bune la școală și în viață, i-am sprijinit în mod activ, inclusiv prin activități de dezvoltare personală.
Astfel, am dovedit că putem ajuta elevii să-și descopere potențialul, să se adapteze mai ușor la schimbare și să comunice mai eficient, toate contribuind în final la creșterea calității vieții tinerilor.
Din imaginile pe care le-am primit de la partenerii din Pakistan, am putut vedea calitatea muncii în echipă, elevii au dovedit creativitate și ingeniozitate. Aceste imagini au fost diseminate  elevilor noștri.
În acest fel, mulțumim domnului Muhammad Idrees pentru colaborarea fructuoasă stabilită între școlile noastre în cadrul proiectului ISA, 2019, British Council.
Cadrele didactice implicate la nivelul școlii noastre în proiectul internaţional sunt: prof. Vesa Titiana-Laura - coordonator, prof. Muțiu Simona - director, Ciuciu Olimpia-Viorica, Blaga Adriana, Fericeanu Claudia, Corbu Mirela, Farc Neli Romana și Gabor Laura.
Prof. Corbu Mirela
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Despre proiectul ISA la Școala din Buntești.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:19 Ora standard a Europei de Est