Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Despre ERASMUS+

În 30 de ani, peste trei milioane de studenți au participat la programul Erasmus

Despre ERASMUS+

ERASMUS+ este noul program al Uniunii Europene care se adresează următoarelor domenii: educație, formare, tineret și sport pentru perioada 2014-2020, având ca obiectiv dezvoltarea competențelor și a capacității de inserție profesională prin oferirea unor oportunități de educație, formare și activități de tineret sau sportive.

În cei aproape 30 de ani de când UE finanțează programul Erasmus, peste trei milioane de studenți au putut urma cursuri sau stagii în universități sau organizații din alte țări europene.
Mobilitățile pentru studii în străinătate reprezintă una dintre principalele componente ale programului Erasmus+. Pe scurt, ai șansa să studiezi în străinătate! S-a dovedit deja că astfel de experiențe le permit participanților să-și îmbunătățească perspectivele profesionale și cunoștințele lingvistice, să capete mai multă independență și încredere în sine și să descopere alte culturi.
Mobilitățile de practică (în întreprinderi, centre de formare, centre de cercetare şi alte organizaţii) sunt perioade de practică profesională într-o întreprindere sau organizaţie din altă ţară participantă la Program, având ca scop formarea studenţilor în vederea adaptării la cerinţele pieţei de muncă prin dobândirea unor cunoştinţe practice.
Universitatea Agora are parteneriate cu mai multe țări din Europa, respectiv: Italia, Polonia, Ungaria, Turcia, Bosnia. În 2015, prima grupă de cinci studenți de la Universitatea Agora a plecat, printr-o mobilitate Erasmus pentru studii, în Italia, Campobasso.
Indiferent de facultatea la care ești student, poți participa la programul Erasmus+. Ai acces la granturi europene în valoare de 500 de euro/lună pentru mobilități pentru studii și 700 de euro/lună pentru mobilități de practică. Bursa europeană pe care o primești este suficientă pentru a acoperi cazarea și mâncarea pe perioada șederii tale în străinătate! Studentul trebuie să suporte numai transportul dus-întors!  
 Vei primi îndrumare pe parcursul întregii experiențe, atât din partea Universității Agora, cât și din partea Universității la care vei merge! Vei cunoaște mulți alți studenți Erasmus ca tine și vei lega prietenii de durată! Profesorii nu vor avea pretenții de la tine! Notele se echivalează! Un semestru unic și memorabil petrecut într-o țară străină!
Ai ocazia să afli cum e să studiezi sau să faci practică în străinătate pe bursă! Ai ocazia să călătorești și să dobândești experiență de viață! Nu ai nimic de pierdut, dar ai foarte multe de câștigat!
Te așteptăm la biroul Erasmus+ pentru a afla mai multe sau poți să ne scrii la adresa de mail: emmagoia@univagora.ro .
De ce nu ?
https://www.erasmusplus.ro/  https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/about_ro
Emma Goia
 
Experiența mea ca student Erasmus în Republica Cehă
Încep prin a vă spune că numele meu este Demian Ascanio-Gerald și am fost parte a programului Erasmus în perioada septembrie 2014 - februarie 2015 în Republica Cehă, orașul Plzen.
Mobilitatea mea de studiu Erasmus s-a petrecut când am fost student în anul III, semestrul I, al Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca, Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, Specializarea Științe Politice, nivel Studii de Licență la instituția parteneră din program și anume University of West Bohemia, Facultatea de Filosofie și Arte.
În ceea ce privește limba în care s-au desfășurat cursurile la universitatea parteneră, aceasta a fost engleza pentru cele cinci materii avute acolo. Acestea au fost alese și convenite împreună cu profesorii mei de la universitatea de care aparțineam. Mai mult, creditele și notele obținute în Republica Cehă au fost în totalitate recunoscute și echivalate în România pentru că, foarte important, coincideau cu cursurile pe care le aveam în planul de studiu aferent acelui semestru la facultatea din România.
În altă ordine de idei, cu privire la partea financiară, de-a lungul șederii mele ca student Erasmus în Republica Cehă, am primit un grant de 500 de euro/lună, în total 3.000 de euro pentru întreaga ședere, sumă de bani cu care m-am putut gospodări fără probleme și care mi-a ajuns și pentru excursii în țări ca Polonia, Slovacia, Austria sau Germania. Țin să menționez că printre alte considerente, am ales Republica Cehă ca destinație pentru programul Erasmus și datorită nivelului de trai asemănător cu cel din România și pentru că din 500 de euro/ lună te poți descurca, nefiind nevoie de alte sume suplimentare de bani pentru chirie, mâncare sau utilități.
În final, vă mărturisesc că experiența petrecută ca student Erasmus a fost una de bun augur, una în care am cunoscut o sumedenie de persoane noi din diferite colțuri ale lumii și care au venit din mai multe contexte sociale, fiecare având tradiții și obiceiuri diferite, din America de Nord, Centrală sau de Sud, până la Asia sau Africa. Eu am legat cu aceste persoane (studenți) relații de amiciție foarte frumoase și cu unele persoane țin legătura chiar și în ziua de astăzi.
Ascano Demian,
UBB Cluj Napoca
 
 Erasmus 2015, Campobasso. Univ. Agora Oradea, Bulc Claudia
Bună, eu sunt Claudia. Experiența mea Erasmus, sincer, nu poate fi descrisă în cuvinte. Vreau să subliniez partea financiară, știu că acesta este primul lucru la care vă gândiți înainte să plecați. Dragilor, când sunteți la mii de kilometri de casă, printre studenți străini, NU CHELTUIȚI ca acasă. Știți de ce? Pentru că într-un grup cheltuielile se împart, la fel și responsabilitățile! Vă este frică să nu mergeți cu cel/cea mai bun/ă prieten/ă? Fiți liniștiți, veți cunoaște atât de multe persoane și vă veți face alți zeci de prieteni. Hmmm... cursurile? Dacă nu le trec? Dacă nu reușesc să studiez în altă limbă? Veți avea suport, nimeni nu vă lasă uitării acolo.
Veți cunoaște nu doar cultura țării în care veți merge, ci și culturile celorlalți studenți străini. Vă promit, vă asigur, vă spun din suflet... nu veți regreta! Multă baftă, always keep an open mind!
 
Erasmus, Campobasso 2015, Universitatea Agora Oradea, Mircea Hava
Hello!
Numele meu este Mircea și vreau să vă povestesc despre experiența mea Erasmus. 
A fost una dintre cele mai frumoase perioade din viața mea! Am cunoscut oameni noi, am învățat o limbă străină suficient de bine (italiana), am învățat să mă descurc singur, am vizitat zone foarte frumoase din Italia! Profesorii nu ne stresau, știind că suntem acolo prin intermediul programului Erasmus. Aveam posibilități să lucrăm în weekend-uri pentru a câștiga bani în plus. Încă mai vorbesc cu mulți dintre oamenii pe care i-am cunoscut acolo. Pentru mine, Erasmus a fost o experiență minunată și mă bucur că am avut această șansă! Vă recomand să profitați de această ocazie unică în viață! Nu o să regretați!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:09 Ora standard a Europei de Est