Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prietenie fără frontiere

În cadrul proiectului international School Awards, British Council online,

Prietenie fără frontiere

Activitățile derulate în cadrul proiectului international School Awards, British Council online, coordonat de domnul profesor Muhammad Idrees, ne-au consolidat convingerea că distanțele geografice sunt doar o chestiune de percepție, foarte ușor de depășit, atunci când întâlnești oameni cu preocupări asemănătoare, dornici să realizeze lucruri deosebite, receptivi la nou și dispuși să treacă peste orice obstacol pentru a-și atinge obiectivele.

Considerăm că, prin activitățile derulate în cadrul Liceului Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș", Beiuș, am reușit să constituim un grup partenerial care să promoveze valori, să  dezvolte  comunicarea, atât în limba română, cât și în cea engleză, să îmbogăţească încrederea și  înţelegerea, să consolideze solidaritatea și toleranţa. Proiectul de parteneriat este o formă modernă şi complexă de învăţare-evaluare şi se bazează pe toate formele de organizare a activităţilor - individual, pe perechi, pe grupe, frontal - grupele participante devenind o comunitate de învăţare, în care fiecare contribuie atât la propria formare, cât şi la procesul de învăţare colectiv.
Una dintre activitățile din cadrul proiectului ISA, coordonat la nivelul școlii de către d-na prof. Hădărean Diana, a avut ca temă Dezvoltarea personalității. În vederea realizării obiectivelor acestei teme, activitățile au fost gândite în manieră transdisciplinară, prin implicarea elevilor de gimnaziu, coordonați de cadre didactice din cadrul liceului: prof. Bulc Mihaela - limba și literatura română, prof. Marian Magdalena - limba engleză, prof. Mărcuț Rodica - educație socială. În organizarea activităților am pornit de la convingerea că prietenia și dragostea, sub toate formele ei, au un rol important în dezvoltarea fiecărei personalități.
Educaţia, care include un sistem complex de acțiuni și influențe de natură formativă și informativă, are un rol major în dezvoltarea psihică și în formarea personalității umane. Cunoaşterea şi înţelegerea celuilalt reprezintă un proces progresiv şi complex. Elevii implicați în proiect au reușit să-și valorifice creativitatea pentru a-și prezenta temperamentul și caracterul, folosind diverse modalități: scurte prezentări în limbile română și engleză, precum și desene sau caricaturi care să le reflecte personalitatea. Elevii s-au descoperit pe ei înșiși și pe propriii colegi, iar nouă, profesorilor care i-am coordonat, ni s-a oferit șansa de a-i vedea exprimându-se liber și onest, acceptându-și calitățile și defectele, lucrând individual, pe grupe sau echipe.
Activitatea derulată în cadrul proiectului ISA ne-a certificat faptul că o gândire emoțională bine dezvoltată  îl poate ajuta pe individ să se integreze mai ușor în societate, să socializeze, dar și să se descurce în orice situație și ipostază, ceea ce duce la valorizarea și afirmarea sa.
Prof. Mihaela Bulc

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 17:35:38 Ora standard a Europei de Est