Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească”

Vineri, la I.S.J. Bihor, a fost lansată cartea

,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească”

Vineri, 8 martie 2019, într-o zi frumoasă, a avut loc lansarea cărții cu ISBN și descrierea CIP a Bibliotecii Naționale ,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească la I.Ș.J. Bihor. Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea, I.S.J. Bihor și prof. Cărădan Adina, coordonatoarea cărții au mulțumit tuturor profesorilor, inspectorilor, invitaților care au dorit să le fie alături.

Cuvântul de deschidere l-a avut d-șoara director a C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea, după care a urmat prezentarea cărții. Imaginile de pe slide-urile PowerPoint-ului au înfățișat aspecte de la activitățile desfășurate în instituțiile școlare din toată țara.
Cartea reprezintă un volum de articole scrise de către cadre didactice, din toate cele 42 de județe ale țării, precum și de profesori din Republica Moldova, pe tema Centenarului Marii Uniri. Cele 136 de articole descriu activități extrașcolare și extracurriculare desfășurate, în toate județele țării, la împlinirea a 100 de ani de la Marea Unire.
Prof. Cărădan Adina a mulțumit pentru întregul sprijin și ajutor membrilor din colectivul redacțional: prof. Sopota Daniela, inspector școlar pentru Educație Permanentă și Activități Extrașcolare, I.Ș.J. Bihor; prof. Vese Alina, inspector școlar pentru Învățământul Special, I.Ș.J. Bihor; prof. Avram Nicolae, inspector școlar pentru Istorie, Geografie și Științe Socio-Umane, I.Ș.J. Bihor; prof. dr. Marușca Angela Ioana, director Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea; prof. Canalaș Liliana, Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea; prof. Dume Camelia Emanuela, Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea.
,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească" este împărțit în 5 capitole, prefața este scrisă de către inspector școlar pentru Educație Permanentă și Activități extrașcolare, prof. Sopota Daniela, membru în colectivul de redacție, postfața este scrisă de către prof. Nicolae Avram, inspector școlar pentru Istorie, Geografie, Științe Socio- Umane, I.Ș.J. Bihor, capitolul I cuprinde articole scrise de către membri ai colectivului redacțional, capitolul al II-lea, intitulat ,,Unire în cuget și simțiri" cuprinde 3 articole foarte frumoase cu slove de adânc patriotism, scrise de către prof. Căbău Ioana, Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea, prof. Natalia Morari, Liceul Teoretic ,,Mihail Sadoveanu", Fârlădeni, Republica Moldova și descrierea proiectelor Școlii Gimnaziale ,,Floare de Lotus" Sânmartin, Bihor, capitolul al III-lea, desfășurat pe 5 pagini, cuprinde articole ce descriu activități dedicate Centenarului Marii Uniri în  școala românească, în mediul rural și urban, în instituții școlare din învățământul de masă și special, din toate nivelurile de învățământ preuniversitar, precum și biblioteci județene.
Cartea reprezintă lecții de istorie învățate de la cadre didactice din toată țara, reprezentată de toate județele țării și municipiul București: Alba, Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brăila, Brașov, Buzău, Călărași, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomița, Iași, Ilfov, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Olt, Prahova, Satu Mare, Sălaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiș, Tulcea, Vâlcea, Vaslui, Vrancea, precum și Basarabia noastră dragă, Republica Moldova.
Capitolul al IV-lea zugrăvește activități din cadrul unor proiecte tematice, educaționale și educative din județele: Harghita, Bihor, Neamț, Dolj, Caraș-Severin, Gorj, Olt, Mehedinți, Maramureș, Brăila, Dâmbovița, Galați, Călărași, Ilfov, Satu Mare și municipiul București.
Capitolul al V-lea deschide frumoase proiecte didactice scrise de cadre didactice din Vaslui (2 proiecte), Argeș, Covasna, Iași, Vrancea, Bihor.
Întreaga suflare românească a simțit, a trăit, pe tot parcursul anului 2018, dorința de a sărbători Centenarul Marii Uniri. Marea Unire înfăptuită, în urmă cu 100 de ani, de către români hotărâți să împlinească voia, de sute de ani, a celor care locuiau pe acest pământ, cu vorbă dulce românească, în anul 1918, nu se poate uita, trebuie respectată și sărbătorită.
În 2018 am comemorat Centenarul Marii Uniri de la 1918, 100 de ani de la Marea Unire de la Alba-Iulia, 100 de ani de la făurirea statului național unitar român.
Marea Unire este pagina cea mai de preț a istoriei românilor și este scrisă de voința națiunii române de veacuri, indiferent de vicisitudinile vremurilor. Marea Unire este căsătoria tuturor provinciilor românești, a tuturor oamenilor care au aceeași năzuință, același crez, a oamenilor din același neam pe care-l cinstesc vorbind aceeași limbă, purtând același port.
Școala a avut dintotdeauna, și are și astăzi, un rol important în transmiterea, continuarea și păstrarea valorilor naționale, a istoriei, a sentimentelor patriotice.
Educația extracurriculară, cea realizată dincolo de procesul de învățământ, își are rolul și locul bine stabilit în formarea preșcolarilor/ școlarilor. Avem datoria morală, ca profesori, să cinstim în școală, românii, înaintații noștri care, cu mari sacrificii, au luptat în trecut, pentru întregirea neamului, pentru ca noi, azi, românii să fim liberi în țara noastră.
Dna prof. a dorit să fie părtașă la bucuria de a trăi astăzi în România, țară clădită prin curajul înaintașilor care au reușit să-i unească pe toți cei care simt românește, prin adunarea de articole scrise de cadre didactice, articole care descriu activități de laudă pentru curajul strămoșilor, apartenență la identitatea națională.
Dna profesor a vorbit despre un vis împlinit: acela de a fi adunat gânduri, trăiri, sentimente de dragoste de neam, de apartenență la identitatea națională a peste 150 de profesori din toată România, acum la 100 de ani de la Marea Unire.
Paginile acestei cărți zugrăvesc activități concretizate în: spectacole, serbări, șezători, festivaluri, recitări, dansuri populare, activități de creație plastică, ateliere de lucru, concursuri, expoziții, vizite, activități muzicale, transpuneri de piese de teatru, interpretări de cântece patriotice, parade, activități ale unor proiecte tematice desfășurate pe întregul an 2018, descrierea activităților unor proiecte educaționale, educative și didactice.
Volumul de față își aduce tributul la sublinierea importanței pe care o au activitățile extrașcolare în viața elevului, în dezvoltarea personalității lui, pentru că mama, tata, bunicii, școala, țara în care te-ai născut, limba maternă... sunt elemente pe care omul le poartă în inimă și le păstrează întreaga-i viață în suflet.
Cartea are o putere negândită: a intrat în fiecare școală, i-a cunoscut profesorii, a trăit cu ei și cu preșcolarii/ elevii acestora clipe memorabile de adâncă trăire patriotică pentru țara în care ne-am născut, am crescut, ne formăm și trăim.
Cartea surprinde și povești de viață ale bunicilor, străbunicilor, memorii ale unor veterani de război, toate relatate de către cadre didactice, adevărați dascăli elevilor lor, sau de către elevi din amintirile bunicilor lor.
Ideea acestei cărți a venit din faptul că C.Ș.E.I. ,,Orizont" Oradea a desfășurat, prin profesorii săi, multe activități dedicate Centenarului Marii Uniri, pe parcursul anului 2018. Prima mare activitate a fost evenimentul educativ ,,Șezătoare", în cadrul proiectului educațional județean ,,Tradiții românești", în care coordonatorii și organizatorii evenimentului, eu și colega mea, prof. Canalaș Liliana, la ideea unei foarte bune prietene, ieșeancă bihorenizată, prof. Alina Bîicu, de la Școala Gimnazială Nr. 1 Tileagd, am invitat pe scenă toți reprezentanții celor 6 județe (Sălaj, Arad, Cluj, Bistrița-Năsăud, Iași și Bihor) care au participat direct la eveniment, să încingă ,,Hora Unirii".
Două activități foarte frumoase, pe tema Centenarului Marii Uniri, au fost organizate, cu toți elevii școlii noastre, în zilele de 5 octombrie (Ziua Educației Globale) și 28 noiembrie 2018, activități realizate de către prof. Canalaș Liliana, Tocuț Dorina, Ficuț Adriana și Cărădan Adina.
Copilul ,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească" a fost îngrijit de dna prof. Cărădan Adina timp de 3 luni, ajutată fiind  să-l îmbrace, în straie de sărbătoare cu povețe pline de dragoste de neam, recunoștință față de eroii neamului care au luptat și s-au jertfit acum 100 de ani pentru Unirea Tuturor Românilor, de către cadre didactice din toată țara. Și iată, azi, 8 martie 2019, el a ajuns la maturitate pentru a-și deschide frumoasele pagini vouă!
În creșterea unui copil, părinții întâmpină și greutăți: fișierul prea mare necesita 2 minute pentru fiecare salvare, articolele din Giurgiu, Tulcea și Harghita (ultimele 3 județe) întârziau să vină, dar sunt și satisfacții: am cunoscut cadre didactice devotate meseriei, adevărați dascăli, pentru care educația moral-civică este foarte importantă în dezvoltarea armonioasă a elevilor lor.
Prof. Cărădan Adina a felicitat toate cadrele didactice, elevii, părinții acestora că au făcut posibilă sărbătorirea cu mândrie, recunoștință, respect și dragoste de neam, prin activități extracurriculare și extrașcolare,  a Zilei Naționale a României - 1 Decembrie 2018, la Centenar.
Cu toții ne-am adunat într-o Mare Unire de Români, cinstind Școala Românească, cinstind poporul român, cinstind România, și, pe această cale, prof. Cărădan Adina a mulțumit tuturor acelora care au scris un articol în acest volum!
Noi nu vom putea trăi un Centenar, dar slovele cuprinse în  paginile cărții ,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească" vor putea fi citite de generațiile următoare, care, vor scrie despre al II-lea centenar, al III-lea, al n-lea.
Prof. Adina Cărădan a mulțumit conducerii I.S.J. Bihor pentru faptul că ne-a găzduit, a mulțumit tuturor acelora care au răspuns invitației de a scrie un articol dedicat centenarului și tuturor acelora care, într-o zi atât de plină de evenimente, și-au făcut timp pentru a susține evenimentul, a mulțumit pentru înțelegere, sprijin și iubire familiei.
În continuare, prof. Sopota Daniela, inspector școlar pentru Educație Permanentă și Activități Extrașcolare, a lăudat inițiativa, a vorbit despre frumoasele activități desprinse din paginile cărții, a apreciat valoarea cărții prin prezența varietății activităților și mesajelor de dragoste de neam cuprinse în paginile cărții.
Au luat cuvântul autori de articole: prof. Carmen Ungur-Brehoi, care a descris frumoasele activități dedicate Centenarului Marii Uniri la International School of Oradea, prof. Ivan Livia, de la Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" Oradea, care a descris activitățile proiectului educațional județean ,,Arc peste timp", prof. Doina Baba, de la Liceul ,,Tamasi Aron" Borș, însoțită de eleva al cărei articol l-a coordonat.
Elevi ai C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea au interpretat cântecul ,,Marea Unire nu se uită", după care eleva Anamaria Cărădan, de la Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea, a interpretat cântecul ,,Dorul".
Activitatea s-a terminat cu interpretarea cântecului ,,Jos pălăria pentru femei" cu oferirea de mărțișoare, felicitări, brățări în culorile tricolorului cu ocazia zilei de 8 martie.
Prof. Adina Cărădan, C.Ș.E.I. ,,Orizont" Oradea
Foto: Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (51 de poze) în Galeria foto: ,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:39:32 Ora standard a Europei de Est