Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

De Ziua Mamei

În cadrul proiectului educativ „Elevii de azi, dascălii de mâine”,

De Ziua Mamei

În preajma zilei de „8 Martie", elevele clasei a X-a A de la Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea, profilul pedagogic, specializarea învățători- educatoare, au desfășurat o activitate deosebit de plăcută și emoționantă cu copiii de la Grădinița cu Program Prelungit Nr. 1 și Grădinița cu Program Normal Nr. 2 din Sîntandrei.

          Activitatea practică intitulată „De Ziua Mamei" este inclusă în proiectul educativ local „Elevii de azi, dascălii de mâine", proiect care vizează stabilirea  relaţiilor de colaborare între elevii colegiului nostru şi copiii de la G.P.P. Nr.1 și G.P.N. Nr. 2 din Sîntandrei, prin diferite activităţi cultural-artistice și practice, stabilindu-se legături strânse de prietenie între aceștia.
            Proiectul a luat naștere din dorința de a aduce în atenția viitorilor educatori, importanța pe care parcursul educațional, manifestat în diverse forme, îl poate avea asupra fiecărui individ. Accentul cade pe rolul educației în devenirea umană, importanța științelor educației în formarea elevilor, motivația pentru implicarea în propria învățare, precum și formarea deprinderilor autonome de învățare, ca parte a unui proces permanent. Urmărim ca elevii de la profilul pedagogic să identifice principalele forme și mijloace ale educației, efectele benefice ale acestor activități asupra evoluției lor ca viitori dascăli, conștientizând totodată importanța educației în formarea și dezvoltarea personalității educabilului. Scopul proiectului este fluidizarea demersurilor educaționale comune ale cadrelor didactice, ale elevilor și ale copiilor din instituțiile partenere, prin armonizarea metodelor didactice dintr-o perspectivă duală de analiză și sinteză, prin deschiderea spre diversitate culturală și artistică. Obiectivele principale sunt realizarea schimbului de experienţă între cadrele didactice, dezvoltarea capacității  de gândire activă, divergentă, critică și imaginativă a copiilor, însușirea unor noi metode activ-participative de către elevii practicanți, precum și asimilarea unor modalități de acțiune care vor permite deschidere, flexibilitate şi mobilitate în activitatea cu copiii.
           La activitate au participat 10 eleve din clasa a X-a A, distribuite în perechi la două grupe mari, o grupă mijlocie, o grupă combinată și o grupă mică. Sub atenta coordonare a d-nei prof. de pedagogie, psihologie și practică pedagogică Dima Felicia, elevele au pregătit  materiale necesare pentru confecționarea diferitelor felicitări de 8 Martie, respectând particularitățile de vârstă ale preșcolarilor. Receptivi și entuziasmați, copiii au răspuns pozitiv la solicitările elevelor practicante, reușind să îndeplinească toate sarcinile de lucru. 
            Mulțumim doamnelor educatoare pentru căldura sufletească cu care ne-au primit, pentru buna organizare a colectivelor de copii și pentru tactul pedagogic de care au dat dovadă în  îndrumarea viitoarelor cadre didactice.
                                                                   Prof. diriginte Ganea Daniela
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: De Ziua Mamei.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:42 Ora standard a Europei de Est