Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cursuri de teatru, pentru copii, adolescenți, dar și pentru adulți

Asociația de Teatru Experimental Clandestin organizează

Cursuri de teatru, pentru copii, adolescenți, dar și pentru adulți

Asociația de Teatru Experimental Clandestin organizează cursuri de teatru pentru copii, pe două grupe de vârstă: 4-7 ani, 7-10 ani, pentru adolescenți, dar și pentru adulți.

Cursurile se țin în Cetatea Oradea.
Înscrierile au loc în perioada 20 februarie - 20 martie 2019.
Vă așteptăm cu drag,
Cristina Butușină
 
Arta este o căutare de adevăruri
Arta este o căutare de adevăruri prin intermediul aparatelor noastre senzoriale.
ActOr sub Reflector este un program de inițiere și formare în arta actoriei și se adresează tuturor celor care vor să-și exploreze potențialul creativ, care vor să se cunoască pe sine, care vor să-și depășească limitele prin jocuri și exerciții psiho-fizice specifice.
Programul ActOr sub Reflector se adresează atât iubitorilor de teatru care își doresc să facă primii pași către această lume fascinantă, precum și celor care doresc să își înțeleagă și să își controleze mai bine propriile emoții, să redescopere copilul din ei și să îl lase să se joace mai întâi pe scenă și apoi și în viața de zi cu zi. În cadrul sesiunilor de cursuri, vei lua contact în mod practic cu lumea teatrului și vei fi pregătit să îți asumi în mod corect situațiile să lucrezi în echipă cu regizorul și colegii de scenă, dar mai ales să lucrezi individual cu propriile emoții, până ajungi la adevăr, la acea esență care se transmite mai departe prin voce, ochi, postură... și chiar prin tăcere. Prin acest program te vei regăsi pe tine, cel uitat într-un colț prăfuit, te vei distra cu tine și în final te vei cunoaște mai bine. Prin JOC și IMAGINAȚIE, experiențele personale îți vor fi ghid cu tine pentru a te descoperi, pentru a te înțelege și a te accepta.
Astfel, vom lucra pe voce, dicție, text, mișcare scenică, vei lua parte la diverse jocuri de improvizație menite să-ți dezvolte atenția, flexibilitatea, viteza de reacție, memoria, memoria afectivă fiind cea mai importantă. În timp, vei ieși din zona ta de confort, iar la final zona ta de confort va ajunge să nu mai aibă limite.
Acest curs ajută la de-mecanicizarea corpului și a minții înstrăinate din pricina sarcinilor repetitive ale cotidianului, în special cele de la serviciu și cele care țin de condițiile economice, ambientale și sociale ale celui care le practică.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:17 Ora standard a Europei de Est