Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Recunoaştem valoarea voluntariatului!

Gala Voluntarilor, ediția a VII-a

Recunoaştem valoarea voluntariatului!

Direcţia de Asistenţă Socială Oradea a organizat a VII-a ediţie a Galei Voluntarilor din Domeniul Asistenţei Sociale.

Cu sprijinul partenerilor, evenimentul s-a desfăşurat într-o locaţie elegantă, Hotel Ramada Oradea.
Evenimentul a adunat peste 100 de persoane, voluntari care prin activitatea lor de voluntariat sprijină orădenii aflaţi în nevoie, reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale şi ai instituţiilor publice care îşi desfăşoară activitatea în municipiul Oradea,  pentru a le recunoaşte voluntarilor contribuţia la creşterea calităţii vieţii orădenilor şi pentru a le evidenţia sprijinul oferit comunităţii din care fac parte.
Directorul DAS Oradea,  Arina Moş, a deschis evenimentul: ,,Vă spun tuturor bun venit la cel mai frumos și cel mai de suflet eveniment al instituției noastre. Gala Voluntarilor din domeniul asistenţei sociale reprezintă momentul în care administrația publică locală subliniază rolul important pe care voluntarii noștri îl au la creșterea calității vieții orădenilor aflați în nevoie şi de asemenea, ne propunem să evidențiem sprijinul oferit comunității noastre de către organizațiile neguvernamentale care își desfășoară activitatea în oraşul nostru.  Valoarea voluntariatului, pentru că despre asta vorbim în această seară, este certă și indiscutabilă, iar recunoașterea ei justă în societatea noastră devine o chestiune de timp, în cele din urmă. Vă mulțumim pentru exemplul de responsabilitate socială pe care îl dați în comunitatea din care faceți parte!"
A mulţumit dlui Romeo Ionescu, gazda evenimentului pentru deschiderea şi sprijinul acordat în desfăşurarea evenimentului şi întregii echipe care s-a implicat în organizarea galei. A salutat prezenţa viceprimarului Florin Birta, mulţumindu-i pentru implicarea în rezolvarea problemelor sociale cu care se confruntă municipiul Oradea.
Dl viceprimar Florin Birta, la rândul său, a precizat: ,,Mulțumesc colegilor de la Direcţia de Asistenţă Socială Oradea pentru organizarea acestei gale. Această gală reprezintă o formă minimă de respect din partea Primăriei şi a Consiliul Local al municipiului Oradea pentru ceea ce faceţi pentru noi, administraţia publică locală. Vă mulțumesc în numele Primăriei Oradea şi nu în ultimul rând în numele dlui primar Ilie Bolojan, pentru tot ceea ce faceți pentru orașul nostru și semenii noştri şi vă asigur de tot sprijinul nostru în continuare".
În cadrul evenimentului, au fost acordate premii voluntarilor care s-au înscris în competiţie, pentru cel mai bun voluntar, din cadrul a 13 asociaţii şi fundaţii, astfel: de la Asociaţia Româno-Germană Alsterdorf  - dl Rencsik Istvan Krisztian,  Asociaţia S.O.S Autism - dna Simona Zlibuţ, cu o activitate de voluntariat de peste 10 ani în asociaţie, Fundaţia Hospice Emanuel - dra Diana Petruşan, de profesie asistent manager, de la Asociaţia Down Oradea România - dra Brindas Larisa Florina, Fundaţia People to People - dl Remus Toderici, Fundaţia de Scleroză Multiplă - dna Florica Sălăjan, Fundaţia Amia Suflet de Copil - dna Cristina Indrieş, de profesie psiholog, Asociaţia Caritas Catolica - un cuplu de voluntari tineri - Kiss Bernadett şi Antal Gergo, Asociaţia Caritas Eparhial - dl Andrei Horgoş, Fundaţia Est Europa - dşoara Nagy Natalia Claudia, Asociaţia Filantropia Oradea - dna Blaga Mariana, Asociaţia Viaţă cu Autism - dna Trif Maria Alina, profesor al Colegiului Naţional Mihai Eminescu şi Fundaţia Creştină Diakonia - dna Pap Eva, asistent social.
A fost acordat premiul de excelenţă, dlui dr Gheorghe Carp, manager al Spitalului Judeţean de Urgenţă Bihor, care a contribuit necondiţionat la susţinerea multor tineri în carierele lor profesionale.  
Să fii voluntar activ la Serviciul de Ambulanţă Judeţean Bihor înseamnă disciplină, dăruire, muncă, respect şi spirit de echipă, astfel dra dr.Arina Căbuţi a fost desemnată cel mai bun voluntar al serviciului. Serviciul Mobil de Urgenţă Reanimare şi Descarcerare Oradea - SMURD, a desemnat-o pe dra Cătălina Brisc, ca cel mai bun voluntar, care a efectuat 404 ore de voluntariat la UPU în anul 2018.
Cel mai bun voluntar din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bihor este dna Puriş Floarea Zoriţa, care activează în cadrul Centrului de plasament pentru copii cu dizabilităţi nr.3 Oradea, din anul 2012.
 De asemenea, au fost acordate premii pentru sprijinul acordat copiilor din Centrul de Îngrijire de Zi, dlui Micu Ioan, dnei David Oana, pentru consultanţa oferită în prelucrarea şi implementarea GDPR-ului şi dnei Şurlea Andrada care participă în mod voluntar la programul derulat de către instituţia noastră, ,,Şcoala părinţilor".
Dlui Marius Lugojan de la Foto Miron Oradea, care sprijină activităţi de voluntariat Serviciului de Evidenţă a persoanelor şi în special oamenii în nevoie, internaţi în spitale, centre pentru vârstnici şi persoane cu dizabilităţii i-a fost acordat premiu.
Pentru a puncta valoarea voluntariatului şi sprijinul oferit comunităţii, au fost acordate premii Clubului Lions Oradea şi Clubului Rotary Oradea, care au sprijinit activităţile DAS Oradea, creând oportunităţi de dezvoltare şi integrare socială, oferind şanse tinerilor talentaţi, un zâmbet copiilor mai puţin norocoşi şi ajutor unei persoane cu handicap.
Pentru iniţierea şi promovarea programului ,,Şcoala părinţilor", dna Adina Ciucioiu, Şef Serviciu Programe Sociale din cadrul instituţiei noastre a fost premiată şi felicitată.
Invitaţii speciali, Picky & The Band şi Carla Ioniţă au încântat auditoriul, pe tot parcursul galei, cu o demonstraţie artistică de excepţie.
Select Catering, partener al evenimentului a asigurat un festin culinar, completând atmosfera de sărbătoare iar imaginile evenimentului au fost surprinse de către Foto Miron Oradea, firmă care are ca obiect de activitate arta fotografică şi care activează în urbea noastră de mai bine de 25 de ani.
Prin organizarea anuală a acestui eveniment, ne dorim promovarea celor care îşi dedică o mare parte din timpul lor pentru a veni în sprijinul nostru, a comunităţii, şi în special a celor în nevoie, este momentul din an când mulţumim tuturor voluntarilor.
Mulţumim tuturor celor care ne-au sprijinit şi au fost alături de noi!
Fotografiile de la eveniment le puteţi accesa aici:
Consuella Govor
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Recunoaştem valoarea voluntariatului!

Trimite email
luni, 30 decembrie 2024, 19:46:02 Ora standard a Europei de Est