Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Învățarea prin experiență transformă școala

Elevii Şcolii Gimnaziale Nr. 2 Țețchea au implementat, cu succes, proiecte de voluntariat

Învățarea prin experiență transformă școala

Au trecut mai mult de doi ani de când elevii din școala noastră sunt în rețeaua națională de cluburi IMPACT.

De la început am pornit cu mult entuziasm, am avut multe așteptări, iar câteva s-au și împlinit. Ne-am bucurat, am sperat și în cele din urmă am și reușit.
Îndrumați de doamnele profesoare Ilea Luminiţa şi Pop Cristina, facilitatoare, elevii Şcolii Gimnaziale Nr. 2 Ţeţchea, judeţul Bihor, au implementat proiecte de voluntariat în folosul comunităţii în mediul rural sub numele de club IMPACT ,,Number One" Ţeţchea și împreună cu comunitatea locală au reuşit, poate ceva ce alţii nici nu visează într-un sat, să scrie proiecte de succes pentru comunitatea din care fac parte precum: ,,Sală de sport în şcoală", ,, Implicare prin reciclare!" și cel mai recent ,,Schoogle -Tehnologia modernă susține educația".
Membrii clubului IMPACT ,,Number One" din Țețchea, județul Bihor, coordonați de doamnele facilitatoare, au amenajat o sală de sport multifuncțională în incinta școlii, au sensibilizat  comunitatea locală în privința reciclării selective a deșeurilor și au început proiectul prin care să se amenajeze sălile de clasă cu sisteme ale tehnologiei moderne.
Au obținut rezultatele pe care și le-au dorit lucrând în echipă și cu multă perseverență pentru a duce la bun sfârșit tot ceea ce și-au propus. Au atras atenția și interesul colegilor din școlile comunei organizând Târguri de Crăciun de Sfintele sărbători ale Nașterii Domnului unde  au vândut obiecte realizate de ei (decorațiuni, felicitări), prăjituri  și jucării. Cu sumele strânse din acest eveniment s-a achiziționat materialul  sportiv necesar orelor de sport, materialele necesare derulării proiectului pentru reciclarea selectivă și un laptop.  
Capabili de a-și argumenta punctele de vedere și de a lua decizii în favoarea celor din jur, pregătiți să își asume un rol activ și nu unul pasiv, cu încredere în forțele proprii, dar și încrezători că împreună pot produce schimbarea au început o serie de discuții atât cu conducerea școlii cât și cu reprezentanții autorităților locale (Primărie, Consiliu Local). Un sprijin considerabil l-au avut din partea primarului localității noastre Drimbea Pavel-Ovidiu, viceprimarului comunei Geczi Ioan și  consilierului local prof. Monenciu Livia. Aceștia au susținut proiectele până la finalizarea lor. Proiectele de serviciu în folosul comunității îi provoacă pe elevi să privească în jur, să identifice problemele și să găsească, singuri, căi de rezolvare. Atunci când în derularea proiectului lucrurile stagnau, au mers spre comunitate prin realizarea de afiș și broșuri de promovare a proiectelor.
Am pornit de la comunitatea școlară și am ajuns la comunitatea locală. Consătenii noștri prin demersurile noastre ne-au sprijinit și ne văd cu mai mult respect venind în sprijinul nostru de-a lungul proiectelor realizate de micii voluntari, membri ai clubului IMPACT. Proiectele și-au atins scopul, iar schimbări au avut loc, în timp, mai ales în comportamentul elevilor din școală, îmbunătățirea comunicării dintre elevi și profesori, îmbunătățirea frecvenței școlare.
Dezvoltarea spiritului de echipă și împărțirea responsabilităților a contribuit la ieșirea din zona de confort, la alocarea unui timp bine stabilit pentru pregătirea activităților din  proiect, dar și pregătirii pentru programul școlar. Treptat lucrurile s-au schimbat în dezvoltarea lor viitoare, au învățat să-și depășească temerile și neîncrederea, sunt mai dornici de a-și crea un viitor prin forțele proprii. Elevii au devenit mai curioși și și-au format abilități de relaționare în orice context, comunicare, muncă în echipă și valori de neegalat: omenie, curaj, respect, solidaritate și cumpătare.
Roadele muncii noastre nu au întârziat să apară chiar de la primul proiect implementat ,,Sală de sport în școală", acesta fiind selectat la prima ediție a Galei Comunității Bihorene, gală organizată de Fundația Comunitară Oradea în anul 2017.
Folosit ca o activitate extracurriculară, programul IMPACT, implementat în școala noastră este o oportunitate atât pentru elevi și profesori cât și pentru comunitatea din care ei fac parte. Transformările care au loc prin metode experiențiale îi transformă pe toți cei implicate într-o voce comună deosebit de importantă în crearea viitorului comun.
Prof. facilitator club IMPACT
Ilea Luminița-Maria
 
Super club, super copii și super dascăli!
Tuturor, felicitări pentru reușite, care nu sunt puține!
Minunată ispravă!
Cu prețuire,
Ovidiu Dan
Pas cu pas, istoria devenirii (în imagini) la Țețchea. Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Învățarea prin experiență transformă școala.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:47:07 Ora standard a Europei de Est