Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cea de-a III-a ediție a Atelierului creativ „ECO - Creativi”, derulată în cadrul proiectului ,,Aventura ECO”

Joi, la Orășelul Copiilor

Cea de-a III-a ediție a Atelierului creativ „ECO - Creativi”, derulată în cadrul proiectului ,,Aventura ECO”

Joi, 28 februarie 2019, la Orășelul Copiilor, s-a desfășurat cea de-a III-a ediție a Atelierului de creație ,,ECO Creativi", a cincea activitate a proiectului județean Aventura - ECO organizat de Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea, prilej cu care participanții au avut posibilitatea să realizeze machete ECO într-o atmosferă plăcută.

Micii ECOlogiști
 ,,Am primit lumea ca o moştenire pe care nu-i îngăduit nimănui să o deterioreze, ci pe care fiecare generaţie este obligată să o lase mai curată!" (J. Joubert).
Așa sună motto-ul proiectului județean Aventura - ECO în cadrul căruia încercăm să urmărim  crearea unui comportament adecvat al copiilor față de mediul înconjurător și  implementarea unui sistem de educație durabilă, prin formarea și exersarea unor activități practice în scopul realizării unor produse, practic utilitare din materiale reciclabile în vederea protejării mediului. Consider că educația ecologică este o educație prin și pentru valori, care poate dobândi forme concrete de realizare, la diferite nivele de școlaritate.
La ora 10.00, a avut loc deschiderea festivă a activității prin cuvinte de bun venit adresate de domnișoara director, prof. dr. Marușca Angela, după care coordonatorul proiectului, doamna prof. Balint Ingrid, a prezentat participanții la cea de-a treia ediție. Scurt și concis, după care grupele au început să lucreze. Fiecare grupă a venit cu materialele dinainte selectate și bine pregătite. Folosind diferite tehnici de lucru, au realizat multiple lucrări: tema atelierului fiind Machete ECO.
Anul acesta au participat 11 grupe, reprezentând nouă instituții de învățământ: Grădinița cu Program Prelungit Nr. 54 Oradea, coordonatori: prof. Moisi Anca, Terebenț Diana, Urdea Laura; Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea - școala integratoare Școala Gimnazială Nr. 16 Oradea, coordonator, prof. Szekely Annamaria; Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, coordonatori: prof. Șipoș Lăcrimioara, Cardoș Alina, Szabo Monika, Erdeli Elena; Școala Gimnazială Nr. 1 Tarcea, prof. coordonator, Gliga Judit; Școala Gimnazială Nr. 2 Adoni, prof. coordonator Daroczi Lea; Școala Gimnazială Nr. 3 Galoșpetreu, prof. coordonator Halasz Edina; Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea - școala integratoare Școala Gimnazială Nr. 16 Oradea, coordonatori: prof. Serafim Maria, Chiș Gabriela; Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea - școala integratoare Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea, prof. coordonator Susa Gabriela; Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea - școala integratoare Școala Gimnazială Nr. 1 Tileagd, prof. coordonator Olar Angela; Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu", Oradea, coordonatori: prof. Mosoni Andrea, Hodișan Gabriela; Școala Gimnazială ,,Lucreția Suciu", Oradea, coordonatori: prof. Cuibus Monika, Romanszky Renata.
Mă simt onorată fiindcă anul acesta au participat mai multe grupe sau alte grupe de la aceeași instituție. Au participat trei grupe numai cu copii integrați în învățământul de masă și o grupă din învățământul special, două grupe mixte integrând câte un copil cu CES din învățământul de masă pe lângă grupa de preșcolari din învățământul de masă și cele patru grupe tot din învățământul de masă.
În același timp trebuie să mulțumesc colegelor mele, profesori de sprijin și itineranți Badea Mariana, Hexan Laura, Avram Ligia, Puris Anica pentru ajutorul acordat în pregătirea și derularea optimă a activității atelierului creativ. Această echipă ambițioasă din nou a dat dovada responsabilității, creativității și a devotamentului. După finalizarea compozițiilor, toate lucrările au fost jurizate și premiate. Astfel participanții au obținut: trei premii III, cinci premii II și trei premii speciale I. Munca copiilor a fost răsplătită cu pachete de dulciuri și premii speciale. Pentru cadrele didactice s-au oferit adeverințe și diplome.
Mă bucur că în anul 2013 am început să coordonez acest proiect „Aventura - ECO" fiindcă adevărata educaţie ecologică este și va fi eficientă atunci când elevii, cetăţenii de mâine, vor fi convinşi de necesitatea ocrotirii naturii şi vor deveni factori activi în acţiunile de protecţie a mediului. Pentru că nouă ne pasă, dorim să schimbăm ceva din comportamentul nostru cotidian și al celor din jur.
În cadrul activității atelierului de creație „ECO - Creativi" micii ecologiști au dat dovadă de această adevărată educație ecologică. Prin creațiile lor au reușit să redea aspecte din natură folosind diferite metode și tehnici de exprimare plastică de lucru.
Balint Ingrid &Ovidiu Dan 
Vedeți mai multe poze (54 de poze) în Galeria foto: Cea de-a III-a ediție a Atelierului creativ „ECO - Creativi”, derulată în cadrul proiectului ,,Aventura ECO”. 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 12:16:38 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...