Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești

,,INTERNATIONAL SCHOOL AWARD, BRITISH COUNCIL ON LINE 2019”

La Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești

Curiozitatea naturală a copiilor de a descoperi lumea este una dintre cele mai puternice motivații pentru a învăța despre situația istorică, politică, socio-ecomică și culturală a elevilor din alte țări.

Pe această cale, în anul şcolar 2018-2019 la Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești se desfășoară proiectul ISA „International School Award, British Council on line", derulat în parteneriat  cu Government Boys Secondary School Jajjah Abbasian, Khanpur, Rahim yarkhan, Punjab, Pakistan.
Este pentru prima dată când la nivelul școlii noastre se desfășoară un astfel de proiect, bazat pe schimbul de experiență între școli pe plan internațional. Pe această cale îi mulțumim partenerului nostru din Pakistan, coordonator ISA, Muhammad Idrees pentru că ne-a acceptat în proiect în ciuda faptului că ne aflăm la o distanță foarte mare.
Temele abordate în proiect au o paletă bogată, oferind posibilitatea de a desfășura  multe activități interesante și provocatoare, menite să îmbogățească cunoștințele elevilor și dascălilor implicați la nivel internațional. Totodată prin desfășurarea acestor activități le oferim elevilor noștri posibilitatea de a cunoaște culturile, valorile  și metodele de învățare-predare ale altor țări cum ar fi Pakistan.
Activitățile desfășurate până acum, ,,Our culture" și ,,Parts of flowers" au avut un mare impact atât la nivelul școlii noastre cât și al partenerilor noștri din Pakistan. Am făcut schimb de poze din timpul celor două activități. De subliniat este faptul că am fost cuprinși de emoție să observăm la partenerii noștri cu câtă pasiune și dragoste ne-au primit în proiect având posibilitatea să împărtășim valorile și culturile țărilor noastre .
Cadrele didactice implicate la nivelul școlii noastre în proiectul internaţional sunt: prof. Vesa Titiana-Laura - coordonator, prof. Muțiu Simona - director, prof. Ciuciu Olimpia-Viorica,   Blaga Adriana, Fericeanu Claudia, Corbu Mirela, Farc Neli Romana și Gabor Laura. Este de apreciat faptul că împreună cu elevii,  echipa de proiect a desfășurat  activităţi cu specific tradițional în vederea popularizării identității culturale la nivel internațional în cadrul temei ,,Our culture", iar în cadrul temei ,,Parts of flowers", elevii au învățat părțile unei flori atât în limba română cât și în limba engleză, realizând în diverse tehnici (tehnica șervețelului, pictură pe pânză de canvas, origami, machete) o multitudine de lucrări.
La sfârşitul fiecărei activități a proiectului, fiecare profesor cu grupul său de elevi a realizat prezentări/poze ce însumează munca lor. Acestea au fost  prezentate coordonatorului Muhammad Idrees prin intermediul email-ului și a unor rețele de socializare. La rândul său, domnul Muhammad Idrees ne-a făcut cunoscute activitățile lor. Atât reacția noastră cât și a partenerilor a fost uimitoare, bucurându-ne de ceea ce aveam să vedem și să aflăm.
Impactul acestor activități asupra elevilor și cadrelor didactice s-a materializat prin creșterea inițiativei de a cunoaște mai mult despre tema proiectului și despre parteneri, prin îmbunătăţirea competenţelor de comunicare şi lucru în echipă, dezvoltarea potenţialului creativ al elevilor prin activităţile propuse în cadrul proiectului; dezvoltarea competenţelor civice, digitale, și nu în ultimul rând competenţele de comunicare în limba română şi limba engleză.
Cu același entuziasm pe care l-am avut la începutul derulării proiectului, pornim spre învățare, explorare, curiozitate  și comunicare în desfășurarea următoarelor teme.
Prof. Vesa Titiana-Laura
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: La Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:24 Ora standard a Europei de Est