Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O educaţie internațională la ,,Nicolae Bolcaș” Beiuș

Proiect Internaţional School Award

O educaţie internațională la ,,Nicolae Bolcaș” Beiuș

Proiectul Internaţional School Awards sărbătoreşte învățământul, predarea, comunitatea, îngrijirea pastorală, conducerea și inițiativele strategice la școlile internaționale.

Acestea oferă școlilor internaționale posibilitatea de a împărtăși cele mai bune practici, eforturi creative, participarea comunității și inovarea. Premiul Internaţional, această acreditare recunoscută la nivel global, ne ajută să ne îmbogățim învățarea și să ne îmbunătățim predarea prin îndrumarea activităților noastre internaționale de învățare, de la introducerea educației internaționale în curriculum la încorporarea acesteia în cultura școlii.
Educația internațională îmbogățește predarea și învățarea. Introduce educatorii la noi practici și perspective, continuând dezvoltarea lor profesională și ridicând standardele de predare. Oferă tinerilor o fereastră în diferite culturi și țări, ajutându-i să se dezvolte ca cetățeni responsabili la nivel mondial.
Premiul pentru Școala Internațională oferă un cadru de susținere și motivare pentru a ne ghida activitățile de învățare internaționale și ne ajută să obținem recunoașterea pentru activităţile noastre internațională în curs de desfășurare. El poate sprijini școlile în orice etapă a călătoriei lor internaționale și poate fi adaptat la orice curriculum.
În luna februarie, în cadrul proiectului ISA, implementat la Liceul Vocaţional Pedagogic, Beiuş şi coordonat de dna. prof. Hădărean Diana, sub egida şcolii Government Boys Secondary School Jajjah Abbasian, Khanpur, Rahim Yarkhan, Punjab Pakistan, proiect coordonat de prof. Muhammad Idrees,  dle profesoare Marian Magdalena şi Maroneac Monica au realizat activităţi de limbă străină, Benefits of  Learning Foreign Languages - Beneficiile învăţării limbilor străine.
La clasa a IV-a, coordonată de dle. profesoare Hădărean Diana şi Maroneac Monica, copiii au vorbit în limba engleză, au transmis mesaje copiilor din Pakistan, au cântat în engleză, au vorbit în germană, spaniolă şi franceză.
Dna prof. Marian Magdalena a realizat o activitate de patriotism în care a urmărit ca elevii să definească corect termenul ,,patriotism'', să stimuleze interesul elevilor faţă de propria ţară, să-i fac să vorbească frumos despre ţara lor, să fie distractive.
Ora a debutat cu proverbul  ,,Casa ta e acolo unde ţi-e inima".
Elevii au fost rugaţi să definească termenul de patriotism din punctul lor de vedere. Iată ce au găsit: Patriotism înseamnă să-ţi aperi ţara întotdeauna şi să-ţi susţii Guvernul atunci când o merită. Elevii au fost rugaţi să se gândească la adjective care să înceapă cu literele din numele ţării, România, adjective care să reprezinte trăsături morale .
Calităţile găsite sunt: respectuos, optimist, matur, ambițios, nobil, inventiv, adaptabil. S-a evidenţiat faptul că românii dispun de aceste calităţi şi de fiecare dată, elevii şi-au susţinut punctul de vedere,  motivându-şi alegerile.
Elevii au vorbit frumos despre ţara lor, oferind informaţii care acoperă multe arii curriculare: istorie,  geografie, literatură, artă, ştiinţe.    
Prof. coordonator Hădărean Diana

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:16:21 Ora standard a Europei de Est