Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vremea cunoașterii - Meteo la Gojdu

Proiectul „Thunder Generation”

Vremea cunoașterii - Meteo la Gojdu

În spatele fiecărui buletin meteo de la știri sunt măsurători științifice, iar în spatele fiecărei măsurători sunt oameni și instrumente.

Tinerii orădeni vor avea ocazia să afle ce face un meteorolog și vor putea da sens practic unor noțiuni teoretice învățate la orele de chimie, fizică sau geografie prin experimente în laboratorul de fizică „Dorin M. Poenaru" al Colegiului Național „Emanuil Gojdu", care timp de patru luni va deveni un laborator de meteorologie al tinerilor.
Proiectul „Thunder Generation" urmează să se desfășoare în perioada martie-iunie 2019 și este unul din proiectele care a câștigat o finanțare prin Fondul Științescu Oradea, alcătuit din sponsorizări făcute de companii locale care sprijină educația științifică.
În cadrul „Thunder Generation", participanții vor învăța de la specialiști în acordarea de prim ajutor cum să acționeze în situații limită ale vremii, precum inundații, furtuni sau chiar tornade. O stație meteo, care va permite distribuirea live a datelor meteo de pe școală în toată lumea, va sta la îndemâna tinerilor, ajutându-i să înțeleagă mai bine parametrii meteorologici (temperatura, presiune, viteza vântului etc.). Atelierele „Face 2 face cu natura" vor fi atracția proiectului, deoarece participanții alături de meteorologi sau chiar oameni din aviație vor face ieșiri în natură pentru a observa pe viu structura unei furtuni și cum se dezvoltă aceasta.
Cine se poate înscrie?
Orice tânăr din Oradea cu vârsta cuprinsă între 12 și 17 ani dornic să cunoască tainele vremii și ale naturii. Există 25 de locuri disponibile, iar selecția se va face în ordinea cronologică a înscrierilor.
Cum te poți înscrie?
Prin formularul online afișat pe pagina de Facebook a proiectului „Thunder Generation" sau la numărul de telefon 0731.354.351, data limită pentru înscrieri fiind 3 martie 2019.
Unde și când vor fi atelierele?
Atelierele vor fi ținute săptămânal la Colegiul Național „Emanuil Gojdu", deschiderea oficială urmând să aibă loc joi, 7 martie 2019 de la ora 16.00 în Sala Festivă a Colegiului.
Cine a creat proiectul?
Coordonatorul „Thunder Generation" este Alex Trandafir, elev în clasa a XI-a la liceul gazdă al proiectului, pasionat de meteorologie și mentor în proiectele Științescu din anii trecuți. Echipa de implementare le va avea în componență pe doamnele profesoare Berchez Daniela, Anderson Dora și Sorina Corbu, dar și alți voluntari liceeni.
Cine sprijină proiectul?
Finanțarea, în valoare de 6.000 lei, este asigurată prin Fondul Științescu, un program al Romanian American Foundation, susținut de Federația Fundațiilor Comunitare din România și implementat la nivel local de Fundaţia Comunitară Oradea, cu sprijinul donatorilor individuali și al finanțatorilor locali: Vernicolor, UniCredit Bank, Fundația Elena Neagu, Celestica, Decitex RO, RER Vest, Faist Mekatronic, VPK Packaging, ADLO, Qubiz, Inteva Products, Nidec, Sema Express, AstorMueller Group, Bugatti.
Alex Trandafir,
 coordonatorul proiectului „Thunder Generation"
Teodora Albiter,
manager proiecte Fundația Comunitară Oradea
 
Despre Fundația Comunitară Oradea
Fundația Comunitară Oradea este o organizație non-guvernamentală, apolitică și non-profit, care își propune îmbunătăţirea vieţii locuitorilor din judeţul Bihor prin mobilizarea şi distribuirea de resurse pentru iniţiative locale. Facem posibil acest lucru prin încurajarea spiritului filantropic și de responsabilitate socială al organizaţiilor non-guvernamentale, companiilor și persoanelor fizice/grupurilor de iniţiativă, cu scopul de a acoperi nevoile mereu în schimbare ale comunității.
Fundația Comunitară Oradea face parte din programul național de ,,Fundații Comunitare", inițiat de Asociația pentru Relații Comunitare, în parteneriat cu Fundația pentru Parteneriat și Fundația Pact, cu sprijinul financiar al Charles Stewart Mott Foundation, Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe și Romanian-American Foundation.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Vremea cunoașterii - Meteo la Gojdu

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:48:01 Ora standard a Europei de Est