Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Continuă seria dezbaterilor publice în cadrul bugetării participative

În Episcopia, Oncea și Cartierul Ioșia,

Continuă seria dezbaterilor publice în cadrul bugetării participative

Primăria Oradea continuă seria dezbaterilor publice cu privire la proiectele validate în cadrul etapei a doua a bugetării participative. Astfel, marți și miercuri acestea au continuat în Episcopia, Oncea și Cartierul Ioșia, participând peste 400 de persoane.

În Episcopia, întâlnirile cu cetățenii au avut loc la Căminul Multifuncţional Bocskai Istvan, în Oncea la Şcoala Gimnazială Ion Bogdan, iar în Cartierul Ioșia la Liceul Don Orione și la Şcoala Gimnazială Avram Iancu.
Din partea Primăriei Oradea au participat viceprimarul Florin Birta și directorul executiv al Direcţiei Economice, Eduard Florea. În deschiderea întâlnirilor, viceprimarul Florin Birta a făcut o prezentare pe larg a proiectelor și a modalității de votare, după care s-a trecut la etapa votării. Fiecare cetățean prezent și-a exprimat votul în mod direct, introducând buletinul de vot cu opțiunea proprie în urna special pregătită.
În această a doua etapă a bugetării participative au fost validate în total 52 de proiecte, care au putut fi votate online de cetățeni în perioada 10 decembrie 2018 - 20 ianuarie 2019, iar de luni, 18 februarie, a început a doua etapă a votării, cea din cadrul dezbaterilor publice. Urmează ca la finalul celor zece întâlniri stabilite prin calendarul dezbaterilor publice la nivel de cartiere, să se facă centralizarea voturilor și desemnarea proiectelor câștigătoare.
Așa cum a fost anunțat, votul cetățenilor are loc în două etape distincte: una care deja s-a încheiat, respectiv votul online (10 decembrie 2018 - 20 ianuarie 2019), acesta având o pondere de 50% și votul cu ocazia dezbaterii publice la nivel de cartier, care va avea o pondere tot de 50%.
La data încheierii votului online, au fost exprimate 13.836 de voturi, cele mai votate proiecte fiind cele privind iluminarea cu sisteme LED a trecerilor de pietoni nesemaforizate din Oradea, reamenajarea Cimitirului Neolog evreiesc cu scop turistic, bike-sharing și parcarea auto pentru Spitalul Clinic Județean.
Selecția finală a proiectelor se va realiza după dezbaterea în cadrul întâlnirilor publice cu cetățenii din cartierele orașului. Cele 10 proiecte care obțin cel mai mare punctaj în urma votului online și a dezbaterii publice urmează să fie cuprinse în bugetul Primăriei Municipiului Oradea pentru anul 2019.
Primăria Oradea îi invită pe toți cei interesați de modul în care arată și se dezvoltă cartierul în care locuiesc să participe la prezentarea proiectelor depuse prin procesul de bugetare participativă și să voteze în funcție de preferințe.
Caledarul următoarelor întâlnirilor
1.Rogerius Lic.T. Lucian Blaga - Sala de Sport Str. Călugăreni, nr. 3 luni, 25.02., ora 17.00
2.Rogerius Şc. Gimnazială Nr. 11 - Sala de Sport Str. Moldovei, nr. 55 luni, 25.02., ora 18.30
3.Decebal Șc. Gimnazială Dacia - Sala de Sport Bdul Dacia, nr. 25  marți, 26.02., ora 17.00
4.Centru Primăria Municipiului Oradea - Sala Mare Piața Unirii, nr. 1 marți, 26.02., ora 18.30.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:41 Ora standard a Europei de Est