Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

International School Awards, British Council online Project

La Liceul Vocaţional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș” din Beiuş,

International School Awards, British Council online Project

În anul şcolar 2018-2019 avem onoarea de a implementa în cadrul liceului nostru la iniţiativa dnei prof. Hădărean Diana împreună cu domnul profesor Muhammad Idrees - coordonator ISA, de la Government Boys Secondary School Jajjah Abbasian, Khanpur, Rahim yarkhan, Punjab, Pakistan, proiectul INTERNATIONAL SCHOOL AWARDS, BRITISH COUNCIL ON LINE.

Activităţile proiectului sunt multiple şi interesante, urmărind  o educație internațională care îmbogățește predarea și învățarea. Această educaţie duce la noi practici și perspective, continuând dezvoltarea lor profesională și ridicând standardele de predare. Oferă tinerilor o fereastră în diferite culturi și țări, ajutându-i să se dezvolte ca cetățeni responsabili la nivel mondial și pregătindu-i pentru viață și să lucreze într-o societate globală. Activitatea ,,Cultura noastră" a avut o mare rezonanţă, atât la şcoala parteneră, cât şi la noi. Şcolile au realizat activităţile apoi şi-au trimis poze, înregistrări, cu  ceea ce au făcut.
Pe noi, cei din România, ne-a impresionat dansul local numit ,,Jhoomar", în limba locală, am fost încântaţi când  am vizionat filmarea. De apreciat este faptul că studenţii şi profesorii au fost îmbrăcaţi în culoarea albastră, ceea ce reprezintă culoarea păcii.
Un lucru este de apreciat, şi anume, cum o ţară ca şi PAKISTAN a reuşit în scurt timp, în urma acestei emoţionante activităţi, să atragă online mii de spectatori atât la televizor cât şi pe faceebook. Oamenii din această ţară sunt patrioţi, iubesc cultura şi tradiţia, sunt impresionanţi, sunt bucuroşi şi cel mai important lucru pe care l-am observat, sunt dornici de pace.
Domnul profesor Muhammad Idrees, coordonatorul proiectului ISA, a demonstrat că este un bun organizator, un om consecvent, dedicat studenţilor, un om plin de energie, un om potrivit pentru un proiect de o asemenea amploare.
Cadrele didactice implicate în proiectul internaţional (prof. Hădărean Diana - coordonator,   prof. Gall Edith, Memetea Ioana, Bulc Mihaela, Ștoc Silvia, Marian Magdalena, Domokoş Ruxandra,  Moruţ Adela, Moruţ Dacian, Stoiţa Nicoleta, Rotar Mircea, Mărcuţ Rodica, Lazea Remus) am realizat activităţi cu specific tradițional în vederea popularizării identității culturale la nivel global, dansuri populare, scenete...
Am trimis poze şi filmuleţe din timpul activităţilor colegilor din Pakistan, iar reacția partenerilor a fost pur și simplu uimitoare. Au fost foarte încântați şi am aşteptat cu mult drag şi noi materialele lor, pentru a le viziona. Este pentru prima dată când participăm la un proiect de asemenea proporții și ne simțim onoraţi că am reușit să fim acceptaţi în ciuda distanței mari. În cadrul grupului aferent proiectului, descoperim zilnic bucuria tuturor partenerilor implicați în proiect care postează feed-back-ul însoțit de sincere mulțumiri, scrisori de mulţumire. Acest proiect s-a dovedit a fi o șansă nemaipomenită pentru a cunoaște cultura și tradiția altor țări dar și pentru a ne face cunoscută propria moștenire culturală. Elevii noștri sunt foarte deschiși către tot ceea ce înseamnă noutate și așteaptă nerăbdători fiecare feed-back al activităților pe care le desfășurăm în comun cu alte țări. Deși fiecare proiect de parteneriat implică multă muncă în plus, noi continuăm să fim motivaţi deoarece am observat de-a lungul anilor că fiecare acțiune desfășurată în proiecte are o replică pozitivă în comportamentul elevilor, în modul în care ajung să cunoască și să înțeleagă lumea și în modul în care ajung să prețuiască bucuriile de care au parte în țara lor, îmbogățindu-le treptat bagajul de cunoștințe și conduite moral-civice.
Domokoş Ruxandra
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: International School Awards,  British Council online Project.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 17:55:16 Ora standard a Europei de Est