Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Orădenii îşi vor putea verifica şi plăti online factura de întreţinere

Platformă informatică destinată administrării asociațiilor de proprietari

Orădenii îşi vor putea verifica şi plăti online factura de întreţinere

În cursul acestei săptămâni municipalitatea a semnat un acord-cadru în valoare totală de 352.800 lei, fără TVA, pentru achiziționarea licenței de utilizare pentru o platformă informatică destinată administrării asociațiilor de proprietari.

Implementarea noului soft va ajuta atât la gestionarea cheltuielilor asociațiilor de proprietari, cât și la consultarea tuturor datelor de către utilizatori și realizarea plății online a facturilor. Durata acordului-cadru este de 4 ani de la semnarea de către părțile contractante.
Totodată, în baza acestui contract-cadru s-a semnat și primul contract subsecvent în valoare de 4.900 lei, fără TVA, reprezentând prețul primelor 50 de licențe de utilizare a software-ului, prin care se vor digitaliza asociațiile de proprietari din Oradea. Astfel, prin acest program online de gestiune a asociațiilor de proprietari, locatarii de la blocuri vor putea să-și plătească întreținerea și online. Totodată, toate informațiile despre situația plăților către asociație vor putea fi verificate online de către proprietarii din cadrul asociației. Printre avantajele plății online de care se pot bucura proprietarii se numără economia de timp, confortul, rapiditatea, precum și independența geografică și temporală.
Implementarea acestui software se va face treptat, în această primă etapă fiind pus la dispoziția unui număr de 50 de asociații de proprietari, urmând ca și restul asociațiilor să primească licență de utilizare a acestuia.
Prețul unei licențe pentru o asociație de proprietari este de 98 lei/an, fără TVA, însă aceasta va fi pusă la dispoziția asociațiilor de proprietari, în mod gratuit, pe o perioadă de 4 ani.
„Firma a acceptat să îşi asume contractual obligaţia de a introduce în program toate datele asociaţiilor. Oameni specializaţi vor prelua toate informaţiile de la administratori şi îi vor învăţa cum să folosească programul. După introducerea datelor în calculator, toate calculele se vor face automat după lege și vor ușura munca administratorilor, iar în plus orădenii își vor putea consulta și plăti facturile online. Acest soft va avea inclusiv un modul dedicat municipalităţii, astfel încât, la reclamaţia orădenilor, angajaţii Biroului Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei vor putea verifica online corectitudinea modului în care au fost împărţite cheltuielile la nivel de asociaţie şi vor putea lua măsurile care se impun", a declarat viceprimarul Mircea Mălan.
Furnizorul licenței, firma Aviziero, care a câștigat licitația, oferă asistenţă tehnică şi mentenanţă gratuită pe toată durata contractului. Accesul în sistem se face pe bază de utilizator şi parolă, iar accesul la funcţiunile sistemului se face pe baza de roluri alocate utilizatorului respectiv (administrator, preşedinte, cenzor, proprietar, personal Primăria Municipiului Oradea). (B.P.)

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:34:09 Ora standard a Europei de Est