Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Universitatea Agora din Oradea este pomenită de cinci ori în cel de-al XII-lea volum al colecției Civilizația românească

UAO este inclusă din nou într-un volum editat de Academia Română

Universitatea Agora din Oradea este pomenită de cinci ori în cel de-al XII-lea volum al colecției Civilizația românească

Dis-de-dimineață, primim o veste de 1000 de puncte de la domnul rector Ioan Dzițac.

După ce numele Universității Agora a apărut deja într-un  volum editat de Academia Română, întitulat ,,O sută de autori români în informatica teoretică (One Hundred Romanian Authors in Theoretical Computer Science)", iată că un alt volum evidențiază contribuția Universității Agora din Oradea la Știința și tehnologia informației în România.
,,A apărut în condiții grafice de excepție, la finele anului 2018, la Editura Academiei Române, lucrarea de 464 de pagini, intitulată Știința și tehnologia informației în România, coordonată de academicianul Florin Gheorghe FILIP. Este cel de-al XII-lea volum al colecției Civilizația românească, volum la a cărui realizare și-au adus contribuția un număr de 43 de specialiști din domeniul informaticii dintre care: Victor CROITORU, Dan DASCĂLU, Adrian DAVIDOVICIU, Ioan DUMITRACHE, Gheorghe PĂUN, Gheorghe TECUCI, Dan TUFIȘ, Nicolae ȚĂPUȘ și mulți alții. În cele unsprezece capitole sunt abordate probleme definitorii pentru evoluția informaticii românești". (Prof. univ. dr. Ion Ivan, ASE)
În cel de-al XII-lea volum, Universitatea Agora din Oradea este pomenită de cinci ori: la paginile 159, 238, 312, 349 și 351.
De exemplu, la pagina 159 se spune: ,,O notă specială merită Universitatea Agora din Oradea (dintre informaticieni: Ioan Dziţac, Dan Benţa), care editează, din 2005, una dintre revistele româneşti de informatică cu cel mai înalt impact ISI, International Journal of Computers Communications, and Control, iar din 2006, organizează The International Conference on Computers Communications and Control (ICCCC).
Iar la pagina 349 este reamintită din nou conferința internațională ICCCC, organizată de Universitatea Agora: ,,Unele manifestări științifice au fost organizate cu succes și după anul 1990 într-un alt format și cu altă deschidere internațională. De menționat conferințele internaționale organizate în Timișoara (IEEE SACI - International Symposium onApplied Computational Intelligence and Informatics ), București (CSCS - Control Systems and Computer Science ), Sinaia (ICST - International Conference onSystem Theory, Control and Computing, care reunesc conferințe de tradiţie precum: SINTES, SACCS, SIMSIS, CONTI ale universităților din Craiova, Iași, Galați şi Timişoara), Oradea (ICCCC - International Conference on Computers Communications and Control Systems, fondată, în 2006, de I. Dzitac, F.G. Filip şi M.J. Manolescu la Universitatea Agora ) și altele"...
Mulțumim, domnule rector!
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:00 Ora standard a Europei de Est