Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul de parteneriat eTwinning ,,We love all animals”

Am înscris școala noastră pe platforma www.etwinning.net

Proiectul de parteneriat eTwinning ,,We love all animals”

,,Utilizând platforma educațională etwinning, această rețea europeană a cadrelor didactice ce oferă inovație în munca la clasă, avem posibilitatea de a face schimb de experiență cu alți profesori din alte țări, implicându-ne în parteneriate și proiecte internaționale. Totodată avem ocazia să cunoaștem alte sisteme de învățământ.

 Și pentru că ideea de colaborare online mi-a plăcut foarte mult, am înscris școala noastră pe platforma www.etwinning.net completând formularul de înregistrare. Astfel, în spațiul meu de lucru eTwinning, am intrat în legătură cu cadre didactice din alte țări și particip în calitate de fondator la proiectul de parteneriat eTwinning " We love all animals" și în calitate de membru la proiectul ,,I love My Class", ne-a spus doamna profesor Simona Bunta.  
Proiectul eTwinning ,,We love all animals" este realizat în parteneriat cu 42 de școli din Polonia, Turcia și România. Cei mai mici participanți sunt elevii clasei pregătitoare C, coordonați de doamna prof. Simona Bunta. ,,În  calitate de fondator al proiectului, am invitat în proiect și elevii din clasa a III-a C, îndrumați de prof. Carla Istvanovicz și elevii clasei a VII-a D, diriginte, prof. Alina Deliman.
Activitățile desfășurate sunt interesante, potrivit vârstei copiilor. Ei participă cu încântare, învață lucruri noi, își formează deprinderi de lucru cu calculatorul, exersează limba engleză, se amuză, lucrează în echipă, învățând unii de la alții într-un mod atractiv, colaborează și comunică cu elevi din alte țări. În derularea activităților se utilizează mijloace moderne și sunt completate cunoștințele elevilor de la clasă. Lucrând în echipă în cadrul proiectului, elevii află lucruri interesante despre alte culturi și civilizații, au șansa de a vedea online cum arată alte școli și alte țări, fac schimb de idei, li se dezvoltă creativitatea.
Obiectivele proiectului ,,We love all animals"
Obiectivele proiectului ,,We love all animals" sunt: responsabilizarea copiilor în relaţia cu animalele; îmbunătățirea abilităților de comunicare în limba engleză;
conștientizarea responsabilității față de mediu, salvarea și îngrijirea tuturor animalelor; motivarea elevilor de a utiliza limba engleză; îmbunătățirea abilităților de citire și scriere în limba engleză ca limbă străină, de circulație internațională; creșterea gradului de conștientizare pentru prevenirea dispariției animalelor; îmbunătățirea învățării în limba engleză prin utilizarea instrumentelor Web 2.
Participând activ și conștient la activitățile proiectului, elevii au posibilitatea de a valoriza cunoștințele și de a-și consolida comportamente frumoase, vor învăța să protejeze animalele și totodată să le iubească și să le îngrijească. Impactul este benefic pentru toți, mai ales că a fost prima noastră încercare de a realiza astfel de activități care ies din tiparul lecțiilor obișnuite de la clasă.
Prof. Simona Bunta
Găsiți mai multe poze (70 de poze) în Galeria foto: Proiectul de parteneriat eTwinning ,,We love all animals”.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 15:40:39 Ora standard a Europei de Est