Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnire de suflet cu Mihaela Tatu

Ieri, în Sala „Florica Ungur

Întâlnire de suflet cu Mihaela Tatu

La invitaţia Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea, dna Mihaela Tatu, trainer pentru limbajul paraverbal şi nonverbal, a susţinut, ieri (marți, 5 februarie 2019), un seminar, în Sala „Florica Ungur" din Oradea.

Seminarul, interactiv, intitulat „Educaţia unui copil începe odată cu educaţia mamei. Comunicare în cadrul familiei" s-a adresat mamelor - asistenţi personali ai copiilor cu dizabilităţi şi a adunat un număr de 60 de persoane.
În deschiderea evenimentului, dna Tatu le-a transmis celor prezenţi: „Să găsiţi forţa de a merge mai departe, a avea un copil cu dizabilitate fiind, poate, una dintre cele mai grele provocări ale vieţii.  Nici un părinte nu îşi doreşte şi nu este pregătit pentru a face faţă suferinţei propriului copil, mama fiind figura emblematică în tot traseul pe care copilul, indiferent de dizabilitatea pe care o are, îl va urma în viaţă. Ne-am întâlnit azi (marți - n.n.) să împărtăşesc cu dumneavoastră, dragi părinţi, frământările sufleteşti şi să învăţăm unii de la alţii din experienţele frumoase sau mai puţin frumoase pe care viaţa ni le-a oferit".
Unul dintre aspectele discutate a fost izolarea socială, care, din păcate, intervine odată cu naşterea unui copil cu dizabiliate, principalul motiv fiind lipsa de înţelegere a celor din jur, prieteni, rude.
Deşi nu există o vindecare, în marea majoritate a dizabilităţilor, trebuie găsite formule pentru acomodare şi pentru acceptare, de aceea unul dintre mesajele transmise a fost acela că: „Suntem ceea ce alegem să fim".
Părinţii, dar în mod special mama, trebuie să stie că exemplele şi faptele din căminul conjugal sunt primele şi cele mai puternice simţăminte care se întipăresc în mintea şi sufletul copiilor lor.
Mama are datoria de a începe educația copiilor şi de a-i îndruma, de a le insufla principii morale şi un sistem sănătos de valori. Cultivarea voinței este temelia modului de a gândi şi a lucra, în general, numai o educație bună a facultăților fizice și intelectuale nu-i de ajuns pentru ca omul să fie pe deplin format.
Părintele este singurul în măsură să îşi organizeze viaţa, astfel încât, naşterea unui copil cu dizabilitate să nu fie percepută ca tragedia vieţii lor, să accepte faptul că în primul rând li s-a dat acest lucru pentru că sunt oameni speciali care au puterea să ducă această cruce, aceşti copii fiind copii speciali şi pozitivi, cu o personalitate unică.  
„Înainte de orice, vreau să-i mulţumesc dnei Arina Moş, directorul DAS Oradea, pentru iniţiativă. În urma unui dialog pe care l-am avut, culmea, la Bucureşti, am ajuns la concluzia că unele dintre informaţiile pe care le deţineam şi obiectul muncii mele de acum, ar putea să fie de folos doamnelor, mamelor, care au în întreţinere copii, puţin altfel, copii speciali dar minunaţi. Aceşti copii depind de mamele lor, nu numai fizic dar şi emoţional, depinzând de starea de spirit a acestora. Ori, din moment ce nu putem schimba povestea vieţilor lor, cred că ar fi bine ca ele să conştientizeze că indiferent dacă sunt triste şi amărâte şi transmit tristeţe, fie că sunt cu zâmbetul pe buze şi se bucură de fiecare clipă de armonie şi de fiecare moment pe care îl petrec alături de copiii lor, lucrurile rămân aceleaşi. Cel mai bine ar fi să se întâlnească între ele, să-şi împărtăşească bunele şi relele şi să trăiască cu zâmbetul pe buze. Asta am încercat azi (marți - n.n.), să le fac să realizeze că starea de spirit este importantă, că femeia este cea care generează echilibru şi armonie întregii familii. Le doresc mămicilor, prezente la acest seminar, şi nu numai, sănătate, inteligenţă emoţională şi nu în ultimul rând răbdare şi înţelepciune să poată duce crucea grea şi soţilor lor să le sprijine, pentru că aceste poveşti nu sunt doar ale mamelor ci ale întregii familii. Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea vă mulţumesc că le sprijiniţi şi vă doresc să aveţi răbdare, empatie şi compasiune în greaua misiune pe care o aveţi, de a duce mai departe această mare responsabilitate, aceea de a fi alături şi a sprijini aceste mame, adevărate mame eroine", a transmis, în încheiere, dna Mihaela Tatu.
Educaţia şi acceptarea începe cu noi şi cu modalitatea pe care o alegem de a prezenta comunităţii copiii noştri cu dizabilităţi.
Consuella Govor
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Întâlnire de suflet cu Mihaela Tatu.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:16:29 Ora standard a Europei de Est