Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

24 Ianuarie 1859 – „În unire stă puterea”

Joi, la C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd,

24 Ianuarie 1859 – „În unire stă puterea”

La 24 Ianuarie, în fiecare an, poporul român sărbătoreşte un mare eveniment istoric: Unirea Moldovei cu Ţara Românească, la 24 Ianuarie 1859, sub conducerea lui Alexandru Ioan Cuza.

Primii paşi către Unire s-au făcut la Revoluţia de la 1848, care, deşi a fost înăbuşită, a demonstrat dorinţa de independenţă şi de unitate a românilor. Adunările Ad-hoc din 1857 au fost apoi chemate să se pronunţe în legătură cu această problemă atât de importantă. După mai multe dispute, a fost propus şi ales, în unanimitate, ca domn Alexandru Ioan Cuza, „om nou la legi noi", după cum s-a pronunţat Mihail Kogălniceanu. Alegerea aceluiaşi domn în ambele Principate Române a reprezentat o victorie însemnată a poporului român în lupta sa pentru formarea unui stat naţional unitar.
Alexandru Ioan Cuza s-a născut la Huşi în anul 1820, fiind unul dintre participanţii activi la mişcarea revoluţionară de la 1848 din Moldova. Ca prim domn al Principatelor Unite (1859 -1866), a dus o susţinută activitate politică şi diplomatică pentru formarea statului unitar România, în 1862.
Împreună cu Mihail Kogălniceanu, a iniţiat un larg program de reforme care au dus la modernizarea statului român: împroprietărirea ţăranilor; adoptarea unei noi constituţii; introducerea învăţământului gratuit şi obligatoriu; secularizarea averilor mănăstireşti; înfiinţarea universităţilor din Iaşi şi Bucureşti.
Silit să renunţe la putere în 1866, a fost exilat şi a trăit la Viena şi Florenţa. A murit în 1873 la Heidelberg (Germania), dar a fost adus în ţară şi înmormântat la castelul familiei sale de la Ruginoasa (judeţul Iaşi), apoi reînhumat la Biserica „Sfinţii Trei Ierarhi" din Iaşi.
„Hora Unirii", cunoscutul cântec pe versurile poeziei cu acelaşi nume scrisă de Vasile Alecsandri şi publicată pentru întâia dată, la Iaşi, în numărul 51 al revistei „Steaua Dunării", însoţeşte de atunci marele eveniment.
În 24.01.2018, s-a desfășurat activitatea ,,În unire stă puterea" cu ocazia aniversării acestui important eveniment.
La activitate au participat elevii și profesorii școlii, coordonați de Lucica Sârbu.
A avut loc o prezentare în PowerPoint a evenimentelor care au dus la această Unire, de către profesoarele: Tamara Constantin, Eugenia Deac și Kovacs Ana.  Profesoarele: Silvia Petroi, Simona Herlaș și Otilia Urs au realizat cu elevii, desene tematice. Profesoarele Andra Pop, Marinela Buzle și Ana Alb au răspuns numeroaselor întrebări, adresate de către copii, pe marginea subiectului. A urmat momentul teatral coordonat de psihologul Alin Crețu „Ocaua lui Cuza", îndelung aplaudat.
În încheiere, în curtea școlii, s-a cântat și s-a dansat „Hora Unirii", coordonate de profesorii: Lucia Romanschi, Paula Bologa și Ervin Călinescu.
Profesoara Lucica Sârbu a condus această activitate culturală.
Psiholog Alin Crețu
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: 24 Ianuarie 1859 – „În unire stă puterea”.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:23:08 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...