Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Participă la Ziua Internaţională a Cititului Împreună 2019

Proiectul Ora să ȘTIM/ Volunteer readers

Participă la Ziua Internaţională a Cititului Împreună 2019

În fiecare an, de Ziua Internaţională a Cititului Împreună, oamenii de pretutindeni citesc cu voce tare împreună și împărtășesc povești pentru a promova cititul ca pe un drept care aparține tuturor oamenilor.

Pe 1 februarie 2019, proiectul ,,Ora să ȘTIM", care cuprinde 150 de biblioteci din 12 județe, se alătură acestei mișcări internaționale și, împreună cu zeci de bibliotecari și sute de copii, părinți și pasionați de lectură din întreaga țară, împărtășesc curiozitate și bucurie prin intermediul cărților pentru copii.
În județul Bihor, la 1 februarie se vor desfășura activități speciale în bibliotecile publice din localitățile: Aleșd, Aștileu, Chișlaz, Holod, Lugașu de Jos, Mădăras, Nucet, Pocola, Sînmartin și Sîntandrei, în cele patru filiale ale Bibliotecii Județene ,,Gheorghe Șincai" Bihor (Dacia - Bv. Dacia Nr. 106, Bl. AN5; Decebal - Bv. Decebal Nr. 17, Bl. C86; Ioșia - Str. Cazaban, Nr. 57, Bl. S80), precum și la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea. Detalii privind aceste activități vor putea fi oferite de către dna Delia Pantea, coordonator local în proiect.
Interesul față de lectură și de subiectele ȘTIM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Matematică) reprezintă un dar pe care generația noastră îl poate oferi copiilor și generațiilor următoare. În cadrul evenimentului, copiii vor asculta povești captivante și vor avea ocazia să facă mici experimente alături de bibliotecari. Activităţile vor genera un interes deosebit față de comunicarea verbală şi alte forme de comunicare, deoarece copiii trebuie să identifice și să descrie fenomenele cercetate și să-și exprime gândurile, ideile și să pună întrebări.
,,Copiii învață urmărind ce fac cei mari. Iar noi adulții, adeseori uităm să le arătăm celor mici câtă plăcere si bucurie ne aduce cititul. Citind împreună cu copiii, acasă, la bibliotecă sau la școală, le transmitem această bucurie în mod direct și sincer. În acest an, care în România este declarat și Anul Cărții, Ziua Internațională a Cititului Împreună este nu doar o bucurie care aduce în prim plan copiii și cartea ci, prin popularizarea temelor ȘTIM, le stârnește copiilor curiozitatea și dorința de a explora. Cu ocazia ZICI, dar și de-a lungul proiectului Ora să ȘTIM bibliotecarii și adulții care vor citi vor inspira copiii cu povești incitante și îi vor provoca să pătrundă în lumea matematicii, științei și tehnologiei. Iar acolo copiii vor descoperi o lume pe măsura curiozității și istețimii lor. Este ceea ce credem atât noi, cei de la Fundația Progress, cât și inițiatorii proiectului Ora să ȘTIM/ Volunteer readers, Deutsche Telekom Stiftung" - Claudia Șerbănuță, project manager Ora să ȘTIM.
Studiile arată că persoanele care citesc frecvent sunt în măsură să-i înțeleagă mai bine pe ceilalți, să empatizeze cu ei și să vadă lumea și din perspectiva altora. Așadar, nu ne rămâne decât să vă invităm la bibliotecă! Vă așteaptă o experiență ȘTIM dedicată copiilor și pasionaților de lectură.
Ziua Internaţională a Cititului Împreună 2019 este un eveniment susținut la nivel național de grupul Citim Împreună România.
Ce este ,,Ora să ȘTIM"?
Versiunea la nivel național a proiectului ,,STEM Volunteer Readers", care a fost derulat în Germania cu un mare succes încă de la lansarea sa din 2015. Proiectul se bazează pe studii științifice care arată că, în special la vârsta școlii primare, abordarea subiectelor și întrebărilor legate de știință, tehnologie, informatică şi matematică (ŞTIM) au impact asupra modului în care copiii se exprimă și a formării abilităților lor de lectură.
Proiectul beneficiază de sprijinul Deutsche Telekom Stiftung şi al Fundaţiei Progress şi urmăreşte crearea unei oferte de servicii, la nivel elementar, în rândul copiilor, cu ajutorul bibliotecarilor, în domeniile ştiinţă, tehnologie, inginerie şi matematică, #ŞTIM.
Informații suplimentare pot fi găsite online la www.telekom-stiftung.de/volunteer-readers și pe www.facebook.com/orasastim/
Coordonator local
Delia Pantea,
șef Birou Asistență de specialitate

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:33:51 Ora standard a Europei de Est