Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Parteneriatul tehnic privind Master-Planul Campus Universitar Oradea - Spații de cazare pentru studenți

Senatul Universității din Oradea a aprobat, luni,

Parteneriatul tehnic privind Master-Planul Campus Universitar Oradea - Spații de cazare pentru studenți

Universitatea din Oradea lucrează împreună cu Primăria Oradea și cu celelalte instituții publice responsabile pentru a realiza cu succes Master-Planul Campus Universitar Oradea.

Senatul Universității din Oradea a aprobat în ședința de luni, 28 ianuarie 2019, cu 52 voturi ,,pentru", 0 voturi ,,împotrivă" și trei ,,abțineri", textul Parteneriatului tehnic privind Master-Planul Campus Universitar Oradea - Spații de cazare pentru studenți.
Conducerea Senatului universitar, având expertiza instituțiilor publice avizate, a reușit deblocarea Proiectului de investiții necesar dezvoltării Universității din Oradea. Întârzierea a fost generată de identificarea problemelor și soluțiilor optime pentru desfășurarea proiectului în deplină legalitate cu scopul de a evita contestațiile, procesele și blocajele nedorite de nimeni pe parcursul implementării.
Preocuparea noastră este ca în conformitate cu atribuțiile conferite de Legea Educației Naționale, materialele înaintate Senatului universitar pentru decizii de asemenea importanță să fie cât mai exacte, având ca efect grăbirea aprobării propunerilor și desfășurarea proiectelor în deplină legalitate.
În completare la decizia din 29 octombrie 2018, în ședința din 28 ianuarie 2019, Senatului a decis: introducerea câtorva precizări cu privire la problemele apărute la punerea în aplicare a proiectului, și
instituțiile care trebuie să se ocupe de soluționare astfel: se precizează că Universitatea din Oradea este administratorul terenului pe care urmează a se construi căminele studențești (proprietar fiind Statul român), iar Primăria Municipiului Oradea și/sau Universitatea, în funcție de competențe, vor obține avizele necesare pentru desfășurarea în deplină legalitate a proiectului; vor trebui notificate Ministerul de resort și reprezentantul Guvernului României (Prefectura Județului Bihor; având calitate de proprietar al patrimoniului statului) în vederea obținerii aprobărilor necesare; conducerea Universității din Oradea va negocia cu conducerea Primăriei Oradea termenul de folosință în regim gratuit, respectând condiția de minimum 20 de ani; contractul care va fi semnat de către părți va cuprinde clauze privind dreptul de opțiune al Universității după expirarea duratei negociate (faptul că acest contract va putea fi prelungit/reînnoit sau în caz contrar Universitatea va avea drept de preemțiune în cazul vânzării, cesionării sau închirierii obiectivului de investiții).
Considerăm că sunt necesare aceste precizări deoarece proiectul propus Senatului universitar este unul atipic, se solicită Universității dreptul de construcție pe teren, proprietarul clădirilor urmând să fie Primăria, iar Universitatea utilizator cu titlu gratuit pe un termen limitat. Spre comparație, la momentul actual Universitatea din Oradea are în derulare un alt proiect de dezvoltare asemănător, construirea a două cămine studențești prin Compania Națională de Investiții (CNI). În acest proiect realizat în colaborarea cu CNI, dreptul de administrare a terenului se transferă investitorului pe perioada construcției. După finalizarea construcțiilor, dreptul de administrare al terenului împreună cu dreptul deplin de administrare a clădirilor va reveni Universității din Oradea.
Ne exprimăm speranța că toți factorii abilitați vor conlucra cu bună credință pentru punerea în practică a proiectelor care să ducă la creșterea calității procesului de învățământ și formarea în Universitatea Oradea a specialiștilor de înalță ținută academică și profesională care vor contribui la dezvoltarea durabilă a Municipiului Oradea în contextul pieței economice globale.
28.01.2019, Oradea
Senatul Universității din Oradea,
președinte,
prof. univ. dr. Sorin Curilă

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:33 Ora standard a Europei de Est