Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lansare de carte la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” Oradea

Luni, 21 ianuarie

Lansare de carte la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” Oradea

Aniversarea a 160 de ani de la Unirea Principatelor Române a prilejuit o întâlnire memorabilă la școala aflată sub patronajul spiritual al marelui cărturar moldovean.

Într-o atmosferă festivă, la câteva zile după marea sărbătoare a culturii române din 15 Ianuarie, în data de 21 ianuarie 2019, ne-am bucurat să-i avem alături de noi pe grl. dr. Vasile Creț și col.rez. Viorel Ciobanu, invitați care ne-au adus prețioase daruri de cultură, înțelepciune și mândrie națională. Și mult zâmbet.
Istorie, cărți, legende și cântec - toate s-au reunit sub semnul Micii Uniri.
Cuvântul introductiv al festivității a fost rostit de doamna director, prof. dr. Viorica Popa, care a apreciat drept o onoare prezența la noi în școală a unor oaspeți atât de importanți, remarcabile personalități academice orădene contemporane.
Au asistat la activitate doamna director adjunct, prof. Bauman Maria, precum și reprezentanți ai elevilor din clasele V-VIII.
Toți cei prezenți la acest moment special s-au bucurat să asculte istoria povestită altfel, într-o paralelă asupra vieților și traiectoriilor remarcabile ale celor doi domnitori: Dimitrie Cantemir și Al. Ioan Cuza, în date și semnificații, ilustrate cu aspecte de viață specifice vremurilor trăite, angrenate în vitregia acelor secole, dar și preocupările personale - societate, cultură, științe, artă.
A fost amintit destinul încercat al tânărului Cantemir sortit capuchehaie la Poarta Otomană, apreciat felul în care el înțelege să profite de aceste dificultăți pentru a se instrui, pentru a sorbi din informațiile care îi stau astfel la îndemână, precum și felul în care alege să transmită lucrurile pe care le-a iubit, care l-au interesat, prin scrierile sale ulterioare. Nu numai că lasă o moștenire științific-culturală bogată, dar își promovează țara prin cărțile și faptele sale, însuflețite de iubire și patriotism. E primul român devenit membru al unei înalte Academii - cea de Științe din Berlin. Polivalența sa era impresionantă: cărturar, poliglot, lingvist, muzicolog, compozitor, etnograf, filosof, istoric, geograf, om politic și scriitor atât în limba lui maternă, cât și în multe alte limbi pe care le cunoștea.
Un secol și jumătate mai târziu, Cuza-Vodă este „prințul" reformator, implicat și dornic să schimbe în bine o întreagă societate, o întreagă națiune, dăruindu-i pământ, învățătură, armată, justiție. Nu întâmplător mai-marii veacului XIX îl creditează și-i dau puterea de a uni cele două țărișoare românești greu încercate, sub un singur sceptru.
Dl. Viorel Ciobanu a explicat copiilor că nu doar din cărțile riguroase de istorie îl pot identifica pe Cuza, căci tradiția populară l-a transformat în erou de legende, a căror lectură reflectă cu umor și recunoștință chipul drept și nobil al domnitorului.
Lansând un concurs de tip quizz, dl. Vasile Creț a sugerat copiilor să caute și alte răspunsuri la întrebările lor despre Dimitrie Cantemir în volumele „Dimitrie Cantemir - punte a cunoașterii între orient și occident" și „Dimitrie Cantemir și conștiința unității românilor. Studii și articole dedicate centenarului Marii Uniri", care au fost donate cu această ocazie bibliotecii școlii.
Evenimentul s-a încheiat cu mulțumirile invitaților pentru audiența receptivă, dar și ale elevilor către invitații care s-au apropiat de ei cu atâta drag în repetate rânduri și le-au deschis încă o poartă spre cunoaștere. Intonând „Hora Unirii", toți participanții s-au prins într-o horă simbolică, muzicală, corul ad-hoc fiind condus de doamna profesor de educație muzicală Galea Rodica. Și dumneaei a fost răsplătită cu o culegere de cântece dedicate Unirii.
Caractere demne și generoase, cele două mari nume amintite ale istoriei noastre pot servi drept exemplu nu doar „cantemireștilor" din generația de azi, dar și celor care vin după noi, prin corectitudine, răbdare și devotament, trăsăturile definitorii care i-au menit să fie apreciați conducători de neam. Elevii au fost îndemnați să se formeze și să învețe după modelul pro-activ, sub deviza: „Noi suntem cei mai buni! Nimeni în urmă! Eu voi fi primul!" (C.M.)

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:35 Ora standard a Europei de Est