Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Examenul de admitere pentru ocuparea celor 280 de locuri

La Școala de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu” Oradea

Examenul de admitere pentru ocuparea celor 280 de locuri

În perioada 12 - 19.01.2019, în cadrul Şcolii de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu" Oradea se desfăşoară examenul de admitere pentru ocuparea celor 280 de locuri (pentru bărbaţi şi femei) scoase la concurs în sesiunea ianuarie 2019. Din cele 280 de locuri, opt sunt destinate cetăţenilor români de etnie romă şi trei altor minorităţi.

Prima etapă a examenului de admitere a început prin prezentarea candidaţilor la Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" Oradea în zilele de
12 și 13 ianuarie. Din cei 1.436 de candidaţi recrutați care și-au finalizat dosarele până la data de 28.12.2018, s-au prezentat la sediul şcolii şi s-au înscris la concurs 1.341.
După susţinerea probelor eliminatorii (vizită medicală şi probă sportivă), care au avut loc perioada 14 - 18.01.2019, au  rămas în concurs 1.009 (727 de băieți și 282 de fete. Sâmbătă, 19.01.2019, aceştia au susținut proba scrisă de verificare a cunoştinţelor la limba română şi o limbă străină la alegere (engleza sau franceză). Se menține și la această sesiune o concurenţa ridicată, cifrele fiind în creștere față de sesiunea din septembrie 2018 când au ajuns la proba scrisă un număr de 936 de candidați, iar acest lucru nu poate decât să ne bucure, ea indicând faptul că în cadrul instituției noastre vom avea elevi cu un bagaj de cunoștințe ridicat care vor intra în rândurile Poliției de Frontieră la sfârșitul anului 2019.
Metodologia examenului de admitere a fost aceeași ca și la examenul din luna septembrie 2018 fiecare probă având caracter eliminatoriu, participarea candidaţilor la următoarea probă fiind condiţionată de promovarea celei anterioare. Nu au fost admise contestaţii, repetări sau reexaminări la probele de aptitudini.
Durata de şcolarizare la Şcoala de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu" Oradea se menține și pentru această promoție la durata de 1 an, iar absolvenţilor li se va acorda gradul profesional de agent de poliţie şi li se va asigura loc de muncă în cadrul M.A.I. - Poliţia de Frontieră Română, repartizarea făcându-se în ordinea strict descrescătoare a mediilor de absolvire şi în raport de nevoile Poliţiei de Frontieră Române.
Purtător de cuvânt,
comisar-șef de poliţie
Micheş Eugen
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Examenul de admitere pentru ocuparea celor 280 de locuri.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:19:44 Ora standard a Europei de Est