Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Studenții economiști în fața firmelor

Practica la superlativ

Studenții economiști în fața firmelor

Miercuri, 16 ianuarie 2019, la Biblioteca Universității din Oradea a avut loc evenimentul „Practica la superlativ - Studenții față în față cu organizațiile".

Evenimentul a urmărit strângerea colaborării dintre mediul academic şi cel de business și se află la a treia ediție, semn că reprezintă un interes atât pentru studenți cât și pentru firme.
Organizatorul evenimentului a fost Departamentul de Management-Marketing din cadrul Facultății de Științe Economice a Universității din Oradea. Lect. univ. dr. Remus Roșca, coordonatorul evenimentului, a precizat: „Pe de o parte, oferim studenților posibilitatea de a face practică în cele mai reprezentative firme din mediul de business orădean, pe de altă parte oferim firmelor posibilitatea de a se implica în formarea noilor generații, a-și promova brandul de angajator, a-și identifica potențiali viitori angajați. Am invitat la eveniment toate firmele interesate să ofere stagii de practică studenților de la specializările Management și Marketing".
La eveniment au participat un număr de circa 60 de studenți, cadre didactice de la Departamentul de Management-Marketing, 20 de oameni din firme, antreprenori și manageri. Firmele participante au fost Corporactive Consulting, Plastor Trading, Mobiversal, Beta Events, Smartware, Arabesque, Celestica, Motorevolution, Mexicana, Core Elevating Media. Ele au oferit peste 30 de locuri de practică pentru studenți.
Întâlnirea a avut trei părți. În prima parte, lect. univ. dr. Remus Roșca - coordonatorul evenimentului, a trecut în revistă proiectele derulate în cursul anului 2018 de către Departamentul de Management - Marketing. Acestea au fost menite să strângă legătura cu mediul de afaceri, să îi facă pe studenți să se implice în activități și proiecte comune cu organizațiile partenere ale facultății și să le dezvolte competențele antreprenoriale, manageriale și de marketing.
În cea de-a doua parte cei mai buni și mai implicați studenți de la Management - licență și Managementul organizației - masterat și-au prezentat planurile de afaceri pe care le-au realizat sub coordonarea profesorilor în cadrul unor cursuri la facultate, precum și câteva dintre produsele proprii ale afacerilor lor. Cu ocazia evenimentului au primit feed back, întrebări, observații și sugestii de îmbunătățire de la managerii și antreprenorii prezenți în sală care au „cumpărat" ideile studenților prin „cheltuirea" unor tichete valorice puse la dispoziție de organizatori. Afacerea care a avut cele mai mari „încasări" a fost FotoGrow a studentei Teodora Nastea de la programul de studii Management, licență, anul II.
În ultima parte a evenimentului, studenții de la Management și Marketing care urmează să facă practică s-au întâlnit cu organizațiile care vor să-i primească în stagii de practică. Timp de 40 de minute cei 60 de studenți prezenți au vizitat standurile firmelor participante, au stabilit legături cu acestea și s-au interesat de condițiile de practică și alte oportunități profesionale oferite.
Prof. univ. dr. habil. Maria Madela Abrudan, directorul DMM a precizat: „Practica studenților se desfășoară timp de 6 ore pe zi în fiecare zi de vineri, din cele 14 săptămâni ale semestrului al II-lea din anul universitar 2018-2019, de la sfârșitul lunii februarie până la începutul lunii iunie 2019".
În urma stagiului de practică studenții pot să continue colaborarea cu firmele pentru stagii mai lungi de internship, elaborarea studiului de caz al lucrării de licență, joburi part-time sau full time, acestea din urmă fiind oferite la absolvirea facultății.
Departamentul de Management- Marketing al Facultății de Științe Economice orădene organizează constant activități, proiecte, întâlniri și evenimente împreună cu partenerii săi din mediul de afaceri prin care urmărește oferirea unor oportunități de carieră și dezvoltare umană și profesională studenților. Dintre proiectele desfășurate în cursul anului 2018 amintim: Clubul studențesc Excelsior, Competiția de vorbit în public 5Minutes PublicSpeaking, olimpiadele studențești locale și naționale, Școala de Vară 2018 ,,Companies - Students - Faculties", Concursul de planuri de afaceri ,,Business Plan Challenge", întâlniri cu absolvenți antreprenori, întâlniri cu elevii de liceu în cadrul Open Days- Școala altfel, vizite în companiile locale, întâlniri cu reprezentanții mediului de afaceri, Proiecte de voluntariat, „Universitatea altfel", Atelierul Google de marketing digital și ,,Marketing Days". Mai multe informații sunt pe pagina Facebook.com/pg/UODepMnMk.
Paula Lele
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Studenții economiști în fața firmelor.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:06 Ora standard a Europei de Est