Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Olimpiadele la engleză, chimie și limba și literatura română

Sâmbătă, s-au desfășurat la „Mihai Viteazul”, „Dacia” și „Mihai Eminescu”, trei olimpiade școlare – etapa pe județ

Olimpiadele la engleză, chimie și limba și literatura română

Sâmbătă (10 ianuarie 2009), s-a dat startul în „cursa de urmărire” în cadrul olimpiadelor școlare, etapa pe județ. Ieri, au intrat în luptă câștigătorii etapelor locale la engleză, chimie și limba și literatura română. La nivelul județului Bihor, cele trei olimpiade au avut loc la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, Școala cu clasele I-VIII „Dacia” și Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea.

Engleza, după modelul testului pentru obținerea certificatului de competență lingvistică
„Cei care au obținut minimum 80 de puncte la etapa locală, susținută în luna noiembrie 2008, s-au calificat pentru etapa județeană. La nivelul județului Bihor, au obținut acest drept 96 de elevi (clasele IX - XII), din care doar 50 sunt din municipiul Oradea”, după cum am aflat de la prof. Delia Tarr Popa, inspector școlar de specialitate.
La limba engleză, competiția se desfășoară după modelul testului pentru obținerea certificatului de competență lingvistică, ieri, având planificată proba scrisă, cu trei subiecte, primele două constând într-un eseu (cotat cu 50 și respectiv 25 de puncte), iar cel de-al treilea subiect este de gramatică (exerciții de completare și reformulare...), notat cu 25 de puncte. Cei care vor totaliza minimum 95 de puncte vor susține, între 2 și 8 februarie, celelalte două probe, de ascultare și vorbire.
Pentru proba de ieri, au fost mobilizați 26 de profesori de limba engleză, 10 supraveghetori și 16 evaluatori.
Rezultatele vor fi afișate astăzi (duminică), la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” (liceul care a găzduit întrecerea celor mai buni „englezi” din Bihor).
Printre chimiștii bihoreni, medaliata cu argint la Olimpiada internațională pluridisciplinară Tuymaada – Yakuția (Rusia)
Chiar dacă, anul trecut, gojdista orădeană Ioana Moga a câștigat medalia de argint la Olimpiada internațională pluridisciplinară Tuymaada - Yakuția (Republica Sakha – Rusia), ieri, am reperat-o, printre cei 83 de elevi bihoreni care au participat la etapa județeană a Olimpiadei de chimie, găzduite de Școala cu clasele I-VIII “Dacia” din Oradea. La startul competiției mai erau prezente alte două gojdiste (premiante I la etapa județeană de anul trecut și deținătoare de mențiuni la etapa națională), colegele de bancă Ana Gui și Alina Todoca, din Aleșd, fostele eleve ale dlui prof. Viorel Enache (un specialist de nota 10, formator de olimpici). Elevele sale au fost încredințate dnei profesoare Anița Luncan (formator de chimiști naționali și internaționali).
Cei 83 de concurenți au fost repartizați în șase săli, fiind supravegheați de 12 (+2) dascăli; alți cinci, în frunte cu inspectorul școlar de specialitate, prof. Gheorghe Dărăban, au alcătuit comisia județeană, iar 20 au fost convocați pentru evaluarea lucrărilor. Eventualele contestații vor putea fi depuse luni (12 ianuarie), până la ora 14.00, la Școala “Dacia” (școala care a găzduit competiția).
15 dintre cei mai buni chimiști bihoreni ne vor reprezenta județul la etapa națională, care se va desfășura în vacanța intersemestrială (între 2 și 8 februarie), la Arad.
„În tratarea subiectelor, aveam nevoie de mai mult de două ore!”
Pentru etapa județeană a Olimpiadei la limba și literatura română, la nivelul județului Bihor, s-au calificat 295 de elevi (166 de gimnaziști și 129 de liceeni), iar pentru evaluarea lucrărilor au fost planificați 54 de profesori, alți 30 au fost programați la supravegheat în cele 13 săli și pe coridoare, plus comisia județeană, prezidată de inspectorul școlar de specialitate, dl prof. Radu Mazilescu. La nivelul județului Bihor,  competiția s-a ținut la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea.
A fost de muncit, nu glumă, după cum aveam să aflăm stând de vorbă cu câțiva olimpici. Gimnaziștii au avut la dispoziție două ore, timp insuficient după părerea unora, iar liceenii, trei. „În tratarea subiectelor, aveam nevoie de mai mult de două ore”, ne-a spus Oana (de la Școala cu clasele I - VIII „Oltea Doamna”). Dora Neagu (eleva dnei prof. Vasilica Blaga, de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu”) s-a abținut să comenteze, dar părea mulțumită, după zâmbetul pe care l-a afișat, la fel și elevele din Marghita și Salonta, aflate într-o formă de zile mari, dispuse să pozeze pentru... „eternitate”!  
Elevii din clasele VII - X au primit un subiect cu trei tipuri de cerințe, în care au fost vizate cunoștințe de limbaj, dialog și redactare, iar cei din clasele XI – XII, câte două subiecte, cu două tipuri de cerințe, un eseu în care trebuiau să argumenteze ceva (exprimându-și opinia proprie vizavi de opiniile altora – unor critici de specialitate), fiind vizate probleme de lexic, stilistică și expresivitate, concepte elementare de teorie literară, după aprecierea dlui inspector Radu Mazilescu.
Etapa națională a Olimpiadei de limba și literatura română se va desfășura la Oradea. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Olimpiadele la engleză, chimie și limba și literatura română. 

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 03:45:58 Ora standard a Europei de Est