Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dar, din darurile tale...

În cadrul proiectului educațional SNAC „Acceptă-mă așa cum sunt!”

Dar, din darurile tale...

E încă decembrie.
E iarnă - anotimpul alb, curat și plin de poveste, când totul e magic.

În sufletul fiecăruia dintre noi e lumină și bunătate - adevărate comori, din care e bine să dăruim, să facem doar bine, să fim folositori! Să fim buni când avem ocazia! Și ocaziile apar. E Crăciunul! Lumina adusă în suflet o dată cu Nașterea Pruncului Iisus, o dăm și noi mai departe, făcând astfel viața mai frumoasă!
E magic să primești!
E magic și să dăruiești!
Dăruind iubire vom fi răsplătiți cu iubire, pentru că, succesul în viață presupune „A DĂRUI!"  Trăiește adevărul, bucuria și iubirea, DĂRUIND! Ele se află acolo unde EȘTI!
Astfel, în această perioadă când Crăciunul e la noi acasă și când visele devin realitate, copiii claselor a II-a A, a VIII-a C și elevii integrați ai Școlii Gimnaziale Nr. 11 Oradea, însoțiți de cadrele lor: prof. Rotar Sorina, Onița Claudia, profesorii itineranți și de sprijin Susa Gabriela și Balint Ingrid au organizat o vizită caritabilă la casele de bătrâni patronate de Fundația ,,Efrem Beniamin" din Velența și Căminul Vasiliada Nufărul. Ceea ce a amprentat și mai mult importanța acestei acțiuni, a fost prezența în mijlocul copiilor a doamnei director - prof. Șaitoș Alina.
Prin această acțiune de suflet, am dorit să dezvoltăm sentimente de dragoste, prețuire și respect pentru persoanele vârstnice. Am dorit să educăm trăsături pozitive față de sine și de cei din jur, să stimulăm implicarea voluntară a copiilor  în acțiuni de caritate. Este important să putem sădi în sufletele copiilor, indiferent de vârstă, fie că sunt mititei (clasa a II-a) fie că sunt în pragul adolescenței (clasa a VIII-a) afecțiunea, înțelegerea și dorința de a aduce o rază de soare în viețile acelor bunici,  parcă, uitați acolo. Este important ca măcar acum, în perioada sărbătorilor de iarnă să putem răspunde nevoii lor de comunicare, de socializare, de a petrece puțin timp altfel, dând dovadă de sentimente nobile: de omenie, de bunătate și de dragoste față de persoanele lipsite de afecțiunea familiilor lor.
Această activitate face parte din  graficul activităților programate în cadrul proiectului educațional SNAC - „Acceptă-mă așa cum sunt!", coordonat de profesorul itinerant și de sprijin Susa Gabriela Maria de la C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea. Este a cincea activitate din cadrul proiectului, organizat între școlile: Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea și C.Ș.E.I. „Orizont" Oradea.
În intervalul orar 9.30 -12, elevii integrați în Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea, alături de colegii lor, elevii clasei a II-a A, împreună cu învățătoarea lor, prof. Rotar Sorina și elevii clasei  a VIII-a C, împreună cu doamna dirigintă, prof. Onița Claudia, s-au adunat în holul Școlii Gimnaziale Nr. 11 Oradea pentru a porni spre cele două case de bătrâni.
Au avut o țintă precisă și un scop precis. Nu au mers doar pentru a-i colinda pe vârstnicii de acolo, ci au pregătit pentru a dărui pachete cu dulciuri, fructe și legume. Pentru că ne aflăm în cea mai frumoasă perioadă a anului,  Nașterea Pruncului Iisus, pentru că vrem să fim mai buni, pentru că este momentul să ne aducem aminte de cei mai necăjiți dintre noi, de bunicii uitați în căminele de bătrâni, ne-am hotărât să aducem și noi lumină în viața acestora. Tuturora, ne place să primim daruri, dar sentimentul trăit, când noi dăruim, e ceva înălțător și minunat. Minunea e cu atât mai mare cu cât bucuria celor cărora le dăruim ne încarcă inimile de iubire și lumină dumnezeiască.  Cadrele didactice au  reușit să cultive  în inimile acestor elevi, în decursul anilor petrecuți împreună, omenia, bunătatea, dragostea și respectul față de aproapele tău, valori atât de importante în viața adultului de mâine.
Ajunși la Căminul ,,Efrem Beniamin" am pus de un program compus din poezii și colinde. Dar nu orice colinde, ci pe acelea care să transmită emoțiile noastre, toată încărcătura emoțională trăită în acel moment. Bunicii ne sorbeau din priviri și parcă nu mai voiau să ne oprim. Au fost impresionați peste măsură, iar pe fețele multora dintre ei lacrimile curgeau fără oprire. Copiii au empatizat cu ei și cu emoțiile transmise de aceștia și au început să plângă și ei. Încărcătura emoțională era maximă. Plângeam cu toții. Copiii s-au pierdut printre bunici, impresionați de mângâierile acestora și de rugămințile lor de a-i mai vizita. Tot ce s-a întâmplat acolo și atunci, a fost ceva UNIC, DE LA SUFLET LA SUFLET, MAGIC, DE POVESTE.
Atât pentru noi ca oaspeți cât și pentru bunici ca și gazde, bucuria a fost imensă! Momentul întâlnirii: copii-bunici a fost de nedescris în cuvinte.
La finalul acestei zile am avut o satisfacție peste măsură, satisfacție care se citea pe chipurile noastre ale tuturor, fie copil, fie cadru didactic. Cu toții am trăit o frumoasă lecție de viață.
Reușita acestei activități ne-a dat imboldul de a mai avea astfel de inițiative. Am hotărât cu toții că nu vom mai aștepta un an pentru a ne întoarce acolo, ci o vom face mai curând.
Considerăm că această activitate a fost una dintre cele mai reușite din graficul activităților de până acum, în cadrul proiectului educațional SNAC „Acceptă-mă așa cum sunt!"
Gabriela Maria Susa
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Dar, din darurile tale…


Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:04:32 Ora standard a Europei de Est