Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Seri de povești la Colegiul Național “Octavian Goga” din Marghita

Proiectul “Bunicii și lumea poveștilor”

Seri de povești la Colegiul Național “Octavian Goga” din Marghita

A fost odată ca niciodată un grup de oameni inimoși care s-au hotărât să aducă o raza de lumină și bucurie în inimile unor copii defavorizați.

 Așa a început povestea noastră... în 9 octombrie 2008, când a avut loc prima etapă a proiectului ,,Bunicii și lumea poveștilor”, desfășurată în sala de lectură a bibliotecii Colegiului Național ,,Octavian Goga” din Marghita.
Proiectul a fost scris și realizat de bibliotecara  Elisabeta Stan și prof. Meda Vlaicu, în parteneriat cu fundația creștină “Elim”, care are în grijă un număr de 21 de copii proveniți din familii defavorizate, având vârsta cuprinsă între 3 și 9 ani.
Un rol important în povestea noastră îl au bunicii, și anume câteva persoane de vârsta a treia din comunitatea locală care au fost deosebit de încântate să joace rolul de ,,bunic’’ și ,,bunică’’ pentru copiii de la Casa Albă pentru care acești termeni sunt mai greu de înțeles sau chiar nu există. Alături de bunici, au fost elevii clasei a V-a A de la C.N. "O. Goga", pe post de frați mai mari.
De la Scufița-Roșie… la Cenușăreasa
Astfel, în după – amiaza zilei de 9 octombrie 2008, copiii și bunicii au avut ocazia să se întâlnească pentru prima dată în lumea poveștilor. Copiilor li s-a citit “Scufița-Roșie”, după care au discutat puțin pe tema poveștii, fiind răsplătiți cu prăjituri, de la bunica, sucuri și fructe. A urmat o activitate în care copiii de la Casa Albă, ajutați de elevii clasei a V-a, au modelat din plastilină personaje din povestea citită. În ultima parte, a avut loc vizionarea pe suport DVD a poveștii "Cenușăreasa". La finele activităților, copiii au primit daruri (cărți de povești personalizate).
 Următoarea etapă a proiectului s-a derulat în 20 noiembrie, sub titlul ,,Despre nașterea Mântuitorului, alături de bunici". Am rămas, astfel, tot în lumea poveștilor, dar de data aceasta copiii au intrat în atmosfera Crăciunului, aflând cum s-a născut Pruncul Iisus. Și din nou, au fost răsplătiți cu prăjituri, suc și fructe. S-a  trecut apoi la o activitate practică în atelierul de creație unde copiii de la Casa Albă, elevii clasei a V-a și bunicii au confecționat ornamente pentru bradul de Crăciun: globuri din mingi de ping-pong și mărgele, ghirlande din popcorn, îngerași și clopoței din hârtie colorată.
În tot acest timp, ei au învățat și au cântat colinde.
Pe 6 decembrie, Moș Nicolae nu i-a uitat nici pe copiii de la Casa Albă. Echipa de proiect le-a pregătit cadouri, constând în dulciuri, steluțe și căni de ceai, ornate manual.
În 16 decembrie, elevii clasei a V-a i-au vizitat pe copii acasă la ei, la Casa Albă. Gazda i-a servit pe toți copiii cu prăjituri și le-a dat daruri.
A venit rândul celor de la “Elim” să ne viziteze. Acesta s-a întâmplat joi, 18 decembrie, când ne-am trezit cu ei în prag, la C.N. "O.Goga". Au cântat colinde trecând prin mai multe clase împodobite sărbătorește, bucurându-i deopotrivă, atât pe elevi, cât și pe profesori.
Povestea noastră nu s-a terminat însă în 2008, pentru că activitățile vor continua și în 2009, pe aceeași temă - ,,Bunicii și  lumea poveștilor”. (Eli & Meda)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:04:00 Ora standard a Europei de Est