Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Revista „OviDan” nr. 199 din 15 dec. 2018

Semnal

Revista „OviDan” nr. 199 din 15 dec. 2018

Ediţia cuprinde ştiri şi fotoreportaje din şcoli, de la diferite evenimente din Oradea şi judeţ. Numărul se deschide cu Plantări de puieți și concert de colinde la Livada.

La ,,Oltea Doamna", s-au plantat brăduții Centenarului Oradea - Chișinău, în cadrul proiectului ,,Prietenie fără frontiere", proiect care are menirea de a promova spiritul românesc. Istoricul militar colonel în rezervă dr. Constantin Moșincat și-a lansat joi, 13 decembrie 2018, sub clopotul Marii Uniri, în sala de ședințe a Prefecturii Bihor, trei cărți: Sub clopotul Marii Uniri; 1918 - Drumul datoriei: bihoreni la Alba Iulia; Biserica, al doilea brâu de fortificație la granița de vest a României Mari. În 13 decembrie 2018, în sala de conferinţe a Hotelului Perla din Băile 1 Mai, Centrul de Excelenţă pentru Studiul Minorităţilor Transfrontaliere, Oradea a desfăşurat conferinţa cu tema „Criminalitatea transfrontalieră şi dimensiunea cooperării interetnice - 100 de ani de abordări interdisciplinare", în cadrul proiectului cu acelaşi nume, cofinanţat de Consiliul Judeţean Bihor, prin Direcţia Social-Comunitară, aflat în coordonarea directorului de proiect, doamna prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu, conducător de doctorat în cadrul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Şcoala doctorală de Drept şi decan al Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative, Universitatea Agora din Municipiul Oradea. Întru cinstirea Centenarului Marii Uniri, colectivele de cadre didactice și elevi de la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" din Aleșd au gândit și au realizat un proiect educațional unitar de anvergură pus în undă joi, 29 noiembrie 2018, intitulat ,,O sută de ani de unitate românească". Doamna director Valeria Vasile a deschis manifestarea culturală cu un cuvânt de emoție și vibrație pentru tânăra generația, cu mesaj arc peste timp pentru generațiile viitoare. Copiii claselor a II-a A, a VIII-a C și elevii integrați ai Școlii Gimnaziale Nr. 11 Oradea, însoțiți de cadrele lor: prof. Rotar Sorina, Onița Claudia, profesorii itineranți și de sprijin Susa Gabriela și Balint Ingrid au organizat o vizită caritabilă la casele de bătrâni patronate de Fundația ,,Efrem Beniamin" din Velența și Căminul Vasiliada Nufărul. În paginile din mijlocul revistei, avem un fotoreportaj de la C.T. Mihai Viteazul, realizat cu ocazia vizitei ambasadorului Franței. Luni, 10 decembrie 2018, colectivul de elevi și profesori al Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea au avut deosebita onoare de a primi vizita Excelenței Sale Michèle Ramis, ambasadorul Republicii Franceze în România. Excelența Sa a fost însoțită de doamna Hélène Roos, consilierul de cooperare și acțiune culturală și directorul Institutului Francez din România și de  domnul Xavier Leroux, directorul Institutului Francez din Cluj-Napoca. În următoarele două pagini, găzduim un alt fotoreportaj de la evenimentul pedagogiștilor vulcaniști, organizat cu ocazia marcării Centenarului Marii Uniri, sub genericul ,,România, te iubim!" De la Ștei ne-au scris prof. Cristina Andru și Ileana Tomescu despre programul ,,Şcoala altfel" la ,,Miron Pompiliu" din Ştei. În cadrul programului desfășurat sub egida ,,Să știi mai multe, să fii mai bun", cadrele didactice ale şcolii și-au propus diverse activităţi: vizite de studiu, întâlniri cu specialişti, activităţi de ecologizare, incitare la lectură, dar şi activităţi ludice... Toate au avut drept scop consolidarea relaţiilor: educator - educat, prin plasarea celor din urmă în contexte de educaţie formale şi informale, precum şi o întărire a relaţiei dintre şcoală - comunitate şi instituţii publice. De la Grădinița Nr. 54 din Oradea, am consemnat despre două proiecte. În cadrul proiectului local ,,Zâmbete frumoase, inimi luminoase", copiii din grupele mijlocie B - ed. Derban Florentina și Roman Anca și mare D - ed. Popa Ana și Ulici Sanda, au pregătit cu emoție și bucurie cadouri pentru copiii de la Grădinița din Rontău (educatoare, Morna Anca și Șerban Florina). Celălalt proiect sună cu totul altfel (în versuri): ,,Pâinea rumenă, gustoasă/ De pe câmp, pe masa noastră". În cadrul proiectului grupei mari B, ,,Clubul lui Mickey Mouse", copiii, îndrumați de doamnele educatoare Moisi Ana și Terebenț Diana, alături de doamna director Ruge Ioana, au făcut o vizită la Moara Bicaci.  Responsabil proiecte şi programe de la Grădinița Nr. 53 din Oradea, prof. Mirela Munteanu, ne-a scris despre sărbătorirea Centenarului Marii Uniri (Uniți sub tricolor), iar Alicia Popa, despre proiectul ,,Prietenii lui Dințișor".
Acestea au fost, printre altele, subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale revistei „OviDan" nr. 199 din 15 dec. 2018, pagini care conţin 71 de poze.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:58:55 Ora standard a Europei de Est