Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Muzeul Orașului Oradea și identitatea sa vizuală

Setul de elemente grafice

Muzeul Orașului Oradea și identitatea sa vizuală

Muzeul Ora­șului Oradea anunța lansarea identității vizuale ­și setul de elemente grafice care vor fi utilizate în cadrul tuturor acțiunilor de promovare, informare ș­i prezentare.

Identitatea vizuală a fost creată pentru a da valoare, aspect ­și formă unitară Muzeului Oraș­ului Oradea, localizat în Cetatea Oradea, ș­i tuturor secțiilor care s-au lansat sau se vor lansa în anii care urmează.
Odată cu lansarea noii identități, Muzeul Oraș­ului Oradea se aliniază cu instituțiile similare din Europa nu numai ca imagine, ci ­și ca nume. Pentru o comunicare facilă atât în limba română, cât ­și în limba engleză, noua identitate a muzeului are în centrul său acronimul MoO, Museum of Oradea fiind numele sub care vor fi create elementele de comunicare de circulație internațională, la târgurile de turism sau la conferințele muzeale.
Utilizarea acronimului MoO facilitează ­și acțiunile de comunicare pe canalele moderne de promovare de tip digital sau în social media.
Noua identitate a fost realizată cu sprijinul agenției de publicitate Globencer cu implicarea domnului Mihai Cristian Pop ­și a fost coordonată de echipa de management a Muzeului Oraș­ului Oradea.
Identitatea vizuală are ca punct de pornire un set de cercetări care au fost realizate atât în direcția produsului ­și serviciilor oferite de o instituție muzeală, cât ­și în direcția beneficiarilor ș­i administratorilor muzeului. Au fost formulate concluzii de valoare care țin de partea istorică a muzeului ș­i de direcția de viitor a acestuia. Pentru a avea un punct de pornire în construcția elementelor grafice, echipa de creație s-a dus foarte mult înapoi în timp pentru a preleva informații despre istoria oraș­ului Oradea ­și chiar mai departe, informații despre istoria artei la nivel global, arta fiind o primă reflexie în mintea consumatorilor atunci când aud cuvântul muzeu. Imprimarea primelor axe de lucru s-a construit pe spirala lui Fibonacci, cunoscut matematician al Evului Mediu, care sta la baza principalelor opere de artă recunoscute la nivel global. Codul lui Fibonacci este considerat cea mai avansată incursiune în înțelegerea creației lumii în general. Aplicând spirala lui Fibonacci pe cele mai vechi reprezentări ale artefactelor Regelui Ladislau I, considerat întemeietorul oraș­ului Oradea, exact pe locul actualului Muzeu al Ora­șului Oradea, au fost obținute primele simboluri ale noii identități. Continuarea procesului creativ a avut la bază perspectivele instituției atât ca poziționare, cât ­și ca necesitate de aliniere la nivel european. A rezultat o identitate proaspătă ­și modernă, de o simplitate evidentă. Noua identitate este versatilă ș­i maleabilă pe foarte multe direcții actuale sau de viitor. Sub noua imagine, Muzeul Ora­șului Oradea poate dezvolta noi secții independente a căror individualitate să rămână distinctă. Mai mult decât atât, noua identitate vizuală a fost creată pentru a permite evoluția muzeului spre zone creative. Având o imagine modernă ș­i uș­or avangardistă se încadrează perfect în trendul muzeal european ­și mondial.
Noua identitate vizuală a Muzeului Oraș­ului Oradea este în acest moment implementată în Muzeul Istoriei Evreilor din Oradea.
Efectele produse de utilizarea noii identități în cadrul Muzeului Istoriei Evreilor din Oradea l-au poziționat pe acesta, în opinia publică ­și în presa locală ­ș națională, ca un muzeu modern, curat ­și valoros. Fonturile și  modalitatea în care au fost structurate panourile de informare reflectă nu numai noua identitate vizuală, ci ­și setul de elemente grafice care o însoțesc.
MoO - Muzeul Oraș­ului Oradea aduce odată cu noua identitate vizuală ­și o nouă direcție în cadrul muzeului din cetate - MoO Kids, primul muzeu dedicat copiilor din regiunea noastră. MoO Kids este un obiectiv de mare importanță pentru Oradea deoarece are ca ș­i scop desfășurarea unor activități culturale ș­i de educare prin implicarea directă a celor care ne vor asigura ș­ansa unui viitor.  MoO Kids are ș­i un prim partener ­și finanțator în persoana domnului Filip Schwartz, fondator al grupului Otter.
De la panourile de semnalizare până la etichetele exponatelor ­și îmbrăcămintea personalului, noua identitate vine să ofere o imagine unitară cu putere de impact ș­i tracțiune pentru o instituție care trebuie ­și are potențial să se ridice la nivelul instituțiilor similare din Europa. (B.P.)
Aici aveți clipul de lansare a identitățiihttps://www.youtube.com/watch?v=KP08vsJOAGM
În Galeria foto, veți găsi întreg setul de elemente grafice: Muzeul Orașului Oradea și identitatea sa vizuală

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:30:22 Ora standard a Europei de Est