Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,O sută de ani de unitate românească”

Proiect dedicat Centenarului, la ,,C.T. ,,Alexandru Roman” Aleșd

,,O sută de ani de unitate românească”

Întru cinstirea Centenarului Marii Uniri, colectivele de cadre didactice și elevi de la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" din Aleșd au gândit și au realizat un proiect educațional unitar de anvergură pus în undă joi, 29 noiembrie 2018.

Doamna director Valeria Vasile a deschis manifestarea culturală cu un cuvânt de emoție și vibrație pentru tânăra generație, cu un mesaj arc peste timp pentru generațiile viitoare.
,,Acum o sută de ani, generația Marii Uniri și-a avut idealul său național și a știut să-l împlinească chiar cu prețul vieții, mulți români ajungând la jertfa supremă pe câmpurile de luptă.
Noi, astăzi, privind la jertfa lor, considerăm că centenarul înseamnă principii, credință și valori, căci România s-a construit pe valori, principii și mai ales pe credință. Am gândit marcarea centenarului prin câteva dimensiuni: educativă, a modernizării, a patrimoniului și a memoriei instituționalizate, a elaborării unor lucrări științifice fundamentale pentru România, toate unite sub umbrela durabilității și a impactului major în societatea românească. Principala dimensiune a centenarului este cea educativă, pentru că tânăra generație, societatea românească în ansamblu, trebuie să-și însușească valorile, atitudinile și convingerile patriotice și să înțeleagă mesajul și sacrificiul generației Marii Uniri. Și din această perspectivă, credem că proiectarea și derularea unor programe educaționale de istorie, cultură și memorie a centenarului ar putea să reconcilieze tânăra generație cu istoria și să cultive valori și atitudini care să ducă mai departe spiritul generației de la 1918. Dimensiunea modernizării este esențială, căci fără o modernizare a țării, fără construirea unor obiective durabile, instituții moderne care să lucreze pentru cetățean, obiective culturale și sociale care să educe și să contribuie la bunăstarea generală, am rămâne o țară săracă, plină de resurse nevalorificate. Conservarea patrimoniului Marelui Război și al Marii Uniri, a tradițiilor, se constituie într-o importantă dimensiune și direcție a marcării centenarului unității noastre naționale. De modul cum vom ști să marcăm centenarul Marii Uniri depinde și modul cum vom proiecta și imagina viitorul nostru ca națiune, cum vom construi România de mâine. Generația tânără, dar și cele care vor veni ne vor judeca, văzând cum am cinstit memoria înaintașilor și ce realizări durabile am împlinit pentru a aminti de jertfa acestora. În acest fel și ei vor duce mai departe năzuințele acestui neam.
La mulți ani, România!
Traiască România Mare!"
 
Proiectul ,,100 de ani de unitate românească" a fost coordonat de prof. Venter Dorina și Toderaș Anca, și a cuprins mai multe puncte distincte (15), pe regiuni istorice, îmbinând mesajul educativ cu atitudini și trăiri ale protagoniștilor, menite să emoționeze și să cucerească auditoriul.
1.Prezentarea Unirii de la 1918;
2.,,Deșteaptă-te române", cântece patriotice (coordonator, prof. Ionescu Corina);
3.Sceneta ,,Povestea lui Ferdinand cel loial" (coordonatori, prof. Băican Șalota și Cadleț Ana), elevi-actori: Bogdan Adrian (XII A, regizor, actor), Vandici Salomeea, Gherghel Laura, Duniaș Cristina (XI C, actori), Podhora Paul și Cziaky Eduard (XC, actori), Madar Grațiana (XC, costumieră). Această piesă a câștigat locul I, la Oradea, la Concursul de idei și scenarii în cadrul proiectului județean ,,Unirea din perspectiva noastră", inițiat și finanțat de DJST Bihor, în anul școlar 2018-2019.
4.,,Tot ce e românesc nu piere" (coordonatori, prof. Marian Mădălina și Ciucle Lidia);
5.Sceneta ,,Moș Ion Roată și Unirea" (coordonator, prof. Cuciula Monica), elevi-actori: Cociuba Nicușor și Chirodea Moise (XI A), Boroș Flavia și Iaroș Adrian (XII B), Maniuira Andrei și Liță Marius (XII C). Sceneta ilustrează unitatea națională realizată prin Unirea Principatelor Române, sub domnitorul Alexandru Ioan Cuza.
6.,,Bairam în Dobrogea" (coordonator, prof. Bradea Laura). Activitatea a cuprins prezentarea Dobrogei, scenetă și dans, cu concursul elevilor: Berce Carmen, Fekete Ariana, Costache Andreea, Moisin Daiana, Duniaș Cristina, Vandici Salomeea, Turcuș Lorena, Popovici Denisa, Gavriluț Laurențiu, Hanga Dragoș, Bărcuieș Andreea, Sârca Denisa, Cabău Larisa și Gherghel Laura (toți din a XI-a C).
7.,,Hai la Alba iar!" (coordonator, prof. Ghiț Carmen);
8.,,Ritmuri slovace" (coordonatori, prof. Băican Șalota, Cadleț Ana și Gîrba Sanda). Activitatea a debutat cu o prezentare în PowerPoint, cu tema ,,Slovacii din România" și a continuat cu dansurile Olavska și Raslavicka polka, prezentate de Ansamblul Pramienok de la UDCSR, elevi: Iabloncic Andreea (XI B), Cadleț Andreea și Baicar Ioan (X D), Baicar Milan (XI F) și Franciac Maximilian (IX F) și cu dansuri prezentate de Ansamblul Polanka din Huta Voievozi Șinteu, elevi: Vațlavic Ioan (XII F), Vațlavic Ștefan (IX A), Vațlavic Andreea (X C), Hudi Mihai și Segheci Monica (IX F), Konyaric Ioan (XI D), Konyaric Ana Maria (IX F), Doicsar Milka (X B) și Baicar Milan (XI E).
9.,,Csardas"  (coordonator, prof. Judea Marius);
10. ,,În căruțe colorate trec țiganii" (coordonator, prof. Toderaș Anca). Activitatea a vizat aprecierea valorilor culturale, toleranța între popoare și respectul între etniile conlocuitoare.
11.,,Maramureș plai cu flori" (coordonatori, prof. Bradea Iulia, Venter Varvara și Ardelean Valentina), elevi: Bogdan Adrian, Merț Sebastian, Chirilă Irina și Ștef Raul (din a XII-a A), în colaborare cu Ansamblul Datina. Activitatea a cuprins sceneta: ,,Familia în Maramureș", un dans popular, prezentat de Ansamblul Datina; un mesaj despre tradiții, obiceiuri, puncte turistice de maxim interes din județul Maramureș;
12.,,Banatul e fruncea" (coordonator, prof. Gavrilaș Romina). Activitatea a debutat cu o prezentare PPT, realizată de elevul Caba Flavius (XI E), privind regiunea Banatului, personalități și turismul din regiune; recitarea poeziei în grai bănățean ,,Cântu nostru",  recitatori: Bogdan Adrian (XII A) și Achim Iulia (IX C); interpretarea doinei ,,Cum să stng cu dorul tău", interpret, Rus Florina (VIII).
13.,,Bădiță de la Bihor" (coordonator, prof. Carmen Dios). Activitatea a debutat cu prezentarea zonei Crișana (prezentare PPT), realizată de elevul Pantiș George (X A); prezentarea costumului tradițional croit de eleva Ștef Daiana (XA); sceneta ,,O familie tradițională", tatăl hrănește animalele și mătură curtea, iar mama le învață pe fete să gătească sarmale și îi pune pe toți la treabă.
14.,,Obiceiuri din Bihor" (coordonator, prof. Ardelean Angela): dansuri, prezentate de Ansamblul ,,Datina", coordonator, prof. Strugar Cristian);
15.,,Hora Unirii" - flash mob (coordonator, prof. Toderaș Anca).
Proiectul este apreciat de către coordonatori și echipa de elevi care l-au pus în undă drept o emblemă a patriotismului și a mândriei celor de la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" din Aleșd, pe care i-au reprezentat.
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,O sută de ani de unitate românească”

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:15:36 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...