Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cei mai valoroși premianți ai școlii, în 2008

Top 5, la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea

Cei mai valoroși premianți ai școlii, în 2008

Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea este una dintre unitățile reprezentative ale învățământului preuniversitar bihorean, un fel de „Gojdu” al școlilor gimnaziale orădene, după cum am mai spus-o și cu alte ocazii. La ultimul bilanț pe 2008, prof. dr. Florian Hava, directorul școlii, a informat colectivul de elevi și cadre didactice (în 5 iunie 2008, cu prilejul „Zilei absolventului”) despre cele 433 de premii și mențiuni obținute de elevii școlii la confruntările municipale, județene, interjudețene, naționale și internaționale din anul școlar respectiv.

Sebi, Radu, Alina, Mircea și Greta
În topul elevilor cu cele mai valoroase și mai numeroase premii obținute în 2008, primele cinci locuri sunt ocupate de: Sebastian Trifa (din clasa a VII-a D), Radu Cora (a VI-a F), Alina Hașaș (a VII-a C), Mircea Cioci (a VII-a D) și Greta Gomboș (a VIII-a B).
Anul trecut, Sebastian Trifa a reprezentat Bihorul în lotul lărgit al României la Olimpiada de astronomie, după ce a obținut locul III la etapa națională, elevul profesorului Marin Bica ținând aproape de veteranii Astroclubului „Meridian 0” din Oradea (Marius Deaconu și Denis Derecichei). Absolventul cu media generală 10 al claselor a V-a și a VI-a nu este pasionat doar de „astre”, ci și de matematică. La Evaluarea în matematică (etapa I și a II-a), a obținut două medalii (mențiuni), iar la Cangurul matematic a ajuns să fie premiat cu o tabără la Poiana Pinului (Dar nici aici nu s-a astâmpărat, alegându-se cu două premii: premiul I la concursul de matematică distractivă și premiul III la orientare turistică). Tot la Poiana Pinului a ajuns și datorită rezultatelor înregistate la Cangurul lingvistic. Chiar dacă nu s-a lansat și în sport, Sebi a câștigat medalia de bronz la concursul „Micul delfin”, organizat de Direcția pentru Sport a județului Bihor, în 6 decembrie 2008. Și tot în 2008, elevul profesorului Marin Bica s-a întors cu premiul II de la etapa județeană a Olimpiadei de fizică.
În Top 5, Sebi este secondat de Radu Cora (din a VI-a F). Mic de statură, dar grozav de sclipitor la matematică, Radu s-a ales, în 2008, cu o tolbă de premii și mențiuni, între care și câteva medalii și o cupă: medalie de aur la etapa a II-a la Evaluarea în matematică, medalie de bronz la Olimpiada națională de matematică, medalie de argint și cupă la un concurs interjudețean de matematică (la care au participat concurenți din șase județe), locul III pe județ la Cangurul matematic, medalie de argint la prima etapă a Evaluării în matematică și medalie (mențiune) la etapa a III-a a aceluiași concurs național.
Alina Hașaș (absolventa cu media generală 10 a clasei a VI-a) a luat-o tare în serios cu matematica, româna, engleza și religia încă din clasa a V-a, când a obținut primele premii și mențiuni la etapa județeană, interjudețeană și națională. Anul trecut, Alina și-a adăugat în palmares: o mențiune la etapa județeană a Olimpiadei de matematică și locul I (pe școala) la Cangurul matematic, mențiune pe județ la un concurs de poezie, premiul II la etapa județeană și premiul III la etapa interjudețeană a Olimpiadei de religie, precum și un loc I (pe școală) la Cangurul lingvistic.
În poziția a IV-a a clasamentului, îl găsim pe Mircea Cioci (din clasa a VII-a D). Colegul de clasă al lui Sebi e tare silitor, ținându-se scai de el (media generală 10 în a V-a și a VI-a, ca și Sebi), iar la Evaluarea în matematică e și mai și, cu o medalie de argint la etapa a II-a și o medalie (mențiune) la etapa a III-a; două premii III pe județ la religie și educație tehnologică, precum și o mențiune la etapa județeană a Olimpiadei de fizică.
După frumoasele premii obținute în clasele a V-a și a VI-a la religie și limba maghiară, Greta Gomboș a prins aripi în clasa a VII-a, când și-a adaugat în palmares două mențiuni (la etapa județeană a Olimpiadei de biologie și a concursului de limba maghiară „Beudeguz”), un premiu III la olimpiada de limba și literatura română, etapa pe județ, și calificare la etapa națională de la Suceava. Anul acesta, Greta și-a propus ca la absolvirea clasei a VIII-a să contabilizeze încă vreo două – trei premii și mențiuni județene, dar nu numai. (Ov. D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:13 Ora standard a Europei de Est