Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prin proiectul CityWalk, aplicația Walk'n'Smile este disponibilă și pentru orădeni

Proiect finanțat prin Programul Transnațional Dunărea

Prin proiectul CityWalk, aplicația Walk'n'Smile este disponibilă și pentru orădeni

În perioada 27 - 28 noiembrie 2018, la Pilsen - Republica Cehă s-au reunit în cadrul întîlnirii multilaterale a partenerilor Proiectului CityWalk finanțat prin Programul Transnațional Dunărea, parteneri din Austria, Bulgaria, Croația, Cehia, Ungaria, România, Serbia, Slovacia și Slovenia.

Întâlnirea a fost găzduită de Agenția pentru Dezvoltare Regională a Regiunii Pilsen.
În cadrul acestui eveniment, Primăria Municipiului Oradea, reprezentată prin Marius Moș, directorul Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională din Primăria Oradea, dar și prin alți membri ai direcției, respectiv  Daniela Moțoc, Ioana Popa și Ovidiu Guler, a prezentat informații privind strategia de mobilitate la nivelul Municipiului Oradea, precum și proiectele implementate pentru creșterea gradului de pietonalizare în Municipiul Oradea, astfel încât să se asigure condițiile pentru realizarea unui transfer sustenabil al unei părţi din cota modală a transportului privat cu autoturisme (în creştere în România), către transportul public şi modurile nemotorizate, respectiv către utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare şi mersul pe jos.
Toate aceste măsuri au rolul de a diminua semnificativ traficul rutier cu autoturisme și emisiile de echivalent CO2 din transport la nivelul municipiului Oradea. De asemenea, au fost prezentate stadiul acțiunilor pilot prevăzute prin proiect și a acțiunilor de promovare ințiate prin și pentru proiectul CityWalk.
În data de 28 noiembrie, partenerii proiectului s-au întâlnit la sediul de conferințe al Autorității tehnice din Pilsen, unde au avut ocazia să încerce ascensorul istoric ,,pater noster". Pe parcursul zilei de lucru, partenerii au discutat progresele înregistrate în pachetele de lucru (work packages), au prezentat activitățile deja implementate și planificarea campaniilor de conștientizare și sensibilizare și activitățile pilot.
Totodată, partenerii au experimentat aplicația pentru mobil, denumită Walk'n'Smile - aplicație care a fost dezvoltată în cadrul proiectului. Ziua a continuat cu discuții privind problemele de management de proiect și informații importante privind raportarea, fiind  încheiată cu o prezentare generală a activităților planificate pentru următoarele 6 luni.
Aplicația Walk'n'Smile, disponibilă gratuit
Prin proiectul CityWalk aplicația Walk'n'Smile este acum disponibilă și pentru orădeni. Aplicația Walk'n'Smile este disponibilă gratuit spre descărcare pentru telefoane mobile cu sistem android în magazinul de redare Google play (https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.mineroit.walknsmile) și la linkul de pe pagina de pornire (https://rri.hu/citywalk/sources), urmând ca până la finalizarea proiectului să fie disponibilă și pentru telefoanele cu sisteme IOS. De menționat, că această aplicație se află momentan încă în curs de perfecționare, iar în cazul în care vor apărea erori, acestea vor fi aplicate pe parcurs până la finalizarea proiectului.
Proiectul se va finaliza în luna mai 2019, iar întâlnirea multilaterală finală va avea loc la Oradea în luna martie a anului viitor.
Etapele întâlnirii multilaterale a partenerilor Proiectului CityWalk
Evenimentul a debutat la sediul Primăriei din Pilsen - clădire în stil arhitectural renascentist - cei prezenți fiind întâmpinați de Filip Uhlík de la Agenția pentru Dezvoltare Regională din Regiunea Pilsen și de viceprimarul orașului Pilsen, Michal Vozobule. Discursul de bun venit a fost urmat de prezentările experților tehnici Petr Raška de la Institutul de Planificare și Dezvoltare Urbană a orașului Pilsen, care a prezentat probleme legate de planificarea urbană și de transport local, axată pe oportunitățile de plimbare, precum și Jakub Mareš de la Ateliér k světa, care a prezentat sistemul de Scoobike-sharing din Pilsen.
Prezentările tehnice au fost urmate de un tur ghidat al orașului. Ghidajul a fost realizat de către gazde și expertul tehnic care au prezentat măsuri specifice deja implementate în oraș pentru a îmbunătăți mersul pe jos. Prezentările tehnice, combinate cu turul ghidat al orașului, le-au oferit participanților o perspectivă mai bună asupra posibilităților de mers pe jos în orașul Pilsen. Turul ghidat s-a încheiat cu o călătorie scurtă cu troleibuzul cu baterii, cu care participanții s-au întors la Primărie.
A doua jumătate a zilei a început cu întâlnirea Comitetului de coordonare internă, în cadrul căreia partenerii au prezentat în linii mari stadiul activităților proiectului implementate până în prezent. Prezentarea succintă a progresului activităților a fost urmată de prezentări privind stadiul planificării oportunităților de mers pe jos realizate de parteneri. După aceasta, s-a desfășurat un workshop interactiv pentru prezentarea experiențelor privind această planificare. În cadrul workshopului, partenerii au lucrat în echipe formate pe baza țărilor de proveniență a membrilor, pentru a pregăti o revizuire a rezultatelor pozitive, a ceea ce a funcționat bine și a provocărilor cu care s-au confruntat. Constatările fiecărei echipe de lucru au fost ulterior discutate între parteneri. Workshopul s-a dovedit a fi foarte valoros pentru actualizarea ghidului de planificare a mersului pe jos, datorită discuțiilor referitoare la probleme, dificultăți și orice întrebări privind planurile locale în domeniul mersului pe jos.
Despre proiectul CityWalk
CityWalk este un proiect finanțat prin Programul Transnațional Dunărea, din fonduri UE - FEDER și IPA, și tinde spre constituirea de zone responsabile din punct de vedere energetic prin stabilirea de orașe pietonale în regiunea Dunărea. Acesta ajută orașele să reducă emisiile de gaze cu efect de seră, poluarea fonică și să devină orașe mai sigure pentru locuitori, prin creșterea rolului unor forme mai durabile și mai active de mobilitate în mixul de transport urban, cum ar fi mersul pe jos și ciclismul. Proiectul se adresează provocării printr-o abordare holistică: îmbunătățirea mobilității urbane prin combinarea eficientă a diferitelor mijloace de transport și identificarea obstacolelor, dezvoltarea și punerea în aplicare a unui plan de abordare a acestor obstacole.
Proiectul CityWalk este implementat în cadrul unui parteneriat format din 13 parteneri din nouă țări, respectiv: Slovenia, Ungaria, Bulgaria, Croația, Slovacia, România, Cehia, Austria și Serbia. Liderul de parteneriat al acestui proiect este Centrul de Cercetare Știintifică Bistra Ptuj din Slovenia, Primăria Municipiului Oradea fiind singurul partener de proiect din România.
Pentru mai multe informații despre proiectul CityWalk, vă rugăm să vizitați: www.interreg-danube.eu/citywalk (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:10:38 Ora standard a Europei de Est