Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vom avea pașaport electronic în 2009

Primim de la Instituția prefectului județului Bihor

Vom avea pașaport electronic în 2009

În conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 2252/2004 al Consiliului Europei din 13 decembrie 2004 privind standardele pentru elementele de securitate și elementele biometrice integrale în pașapoarte și în documente de călătorie emise de statele membre, România, ca stat membru, va produce primele pașapoarte electronice.

Elementul de noutate constă în introducerea mediului electronic de stocare (cipul). Cipul include datele personale existente în fila informatizată: nume, prenume, data nașterii, codul numeric personal, termenul de valabilitate al documentului, organul emitent, cetățenia. De asemenea, acesta va conține imaginea facială și impresiunile digitale a două degete pereche de la ambele mâini, cu excepția minorilor cu vârsta sub 6 ani și persoanelor pentru care prelevarea amprentelor digitale este fizic imposibilă.
Față de pașapoartele actuale, care conțin 32 de elemente de siguranță, pașapoartele electronice vor conține 50 de elemente de siguranță. Ca elemente de noutate putem enumera: introducerea elementelor biometrice în cip, iar cipul este introdus într-o pagină de policarbonat care asigură protecția și securitatea acestuia, garantând totodată autenticitatea, integritatea și confidențialitatea datelor, stema României în tehnologie intaglio, pagina din policarbonat - conținând datele de identificare ale titularului și cipul - poziționată între coperta întâi (interioară) și pagina 1, pagina 1 cu fotografia în umbră a titularului realizată prin imprimare inkjet, fotografia titularului gravată laser și fotografia în umbră realizată prin perforație cu laser, numărul pașaportului perforat prin paginile 1-32, inclusiv în coperta a doua, iar în pagina din policarbonat gravat laser, datele informatizate citibile optic (MRZ), banda heliogravată în coperta 1, hârtia utilizată cuprinde filigrane în trei tonuri, firul de broșare este protejat prin modalitatea de coasere, este introdus în copertă însemnul "Uniunea Europeană", însemnul distinctiv pentru pașaport electronic.
Valabilitatea pașaportului electronic este de cinci ani, iar pentru minorii cu vârsta sub 6 ani, valabilitatea acestuia este de trei ani.
Termenul de eliberare va fi de 20 de zile lucrătoare.
Contravaloarea pașaportului electronic a fost stabilită de către Compania Națională Imprimeria Națională - S.A. la prețul de 234 de lei, inclusiv T.V.A., iar taxa consulară este de 32 de lei.
Acesta va fi introdus treptat în circulație. Pentru început, doar persoanele domiciliate în județul Ilfov vor putea solicita emiterea unui pașaport electronic la Serviciul public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple al județului Ilfov, urmând ca până la 30 iunie 2009 sistemul să fie funcțional în toată țara. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:37:27 Ora standard a Europei de Est