Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu” a găzduit cercul pedagogic la Educaţie tehnologică

Joi

Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu” a găzduit cercul pedagogic la Educaţie tehnologică

Joi, 29.11.2018, L.T.,,O.Ghibu"Oradea a găzduit cercul pedagogic la disciplina Educaţie tehnologică.

După cuvântul de bun venit al d-lui director, prof. Timar Iulius Radu, doamna profesor Ile Angela, în calitate de coordonator, a prezentat scopul şi obiectivele cercului precum şi tema acestuia: Metode moderne utilizate în demersul didactic.
Doamna profesor Diamant Cristina a prezentat în PowerPoint lecţia ,,Reţele de utilităţi",  la clasa a VI-a,  în cadrul căreia a folosit ca metodă de predare ,,metoda Mozaic"; totodată doamna profesor a prezentat şi o aplicaţie practică privind executarea unui ambalaj pentru produse alimentare.
În cadrul cercului pedagogic la disciplina Educaţie tehnologică, pe ordinea de zi s-a derulat şi sceneta ,,Scurt istoric al aşezărilor umane", în interpretarea elevilor din clasa a VI-a A, B şi C de la L.T.,,O.Ghibu" Oradea, în regia și sub îndrumarea doamnei prof. Dascălu Lenuţa-Amalia.
Sintagma ,,Creşte prin teatru!" este valabilă chiar şi unor elevi de gimnaziu, ba chiar am îndrăzneala extinderii valabilităţii ei asupra tuturor categoriilor de vârstă; nu suntem niciodată prea maturi ca să nu mai putem învăţa ceva şi nu suntem niciodată prea bătrâni ca să nu ne mai putem juca. Dramatizarea, ca metodă didactică, este deosebit de eficientă deoarece incită elevul la acţiune, îi oferă un cadru favorabil de contextualizare a învăţării, îi dezvoltă vocabularul şi capacitatea de comunicare. Această metodă mizează pe acumularea de cunoştinţe prin joc, facilitând totodată înţelegerea conţinutului informaţional.
Unitatea de învăţare cu care debutează manualul de clasa a VI-a, este ,,Mediul construit". Evoluţia aşezărilor umane, parte a conţinuturilor aceste unităţi de învăţare, a constituit punctul de pornire pentru regizarea scenetei cu titlul sus-amintit.  Machetele şi colajele alcătuite de copii au fost nu doar mijloc didactic folosit la clasă ci în acest caz am realizat cu ele un decor scenic adecvat. Elevii au prezentat prin arta teatrală, evoluţia aşezărilor umane din epoca preistorică până în epoca contemporană, folosind o vestimentaţie adecvată epocii pe care o reprezintă.
În actul prezentării s-a reliefat tipul de locuinţă specific fiecărei epoci, materialele de construcţie folosite, modul de amplasare, siguranţa şi securitatea  construcţiei, activităţile şi ocupaţiile oamenilor din diferitele epoci istorice, contribuţia lor la dezvoltarea societăţii pe multiplele ei planuri, dar şi modul de procurare a hranei şi preferinţele alimentare ale oamenilor din diferitele epoci istorice; aşadar mesajul scenetei a înglobat conţinutul informaţional transmis şi însuşit pe parcursul unei întregi unităţi de învăţare - Mediul construit.
Această activitate a avut un dublu scop: deschiderea unui câmp vast de documentare, descoperire şi autocunoaştere, de cunoaştere şi interrelaţionare umană; sensibilizare pentru frumosul din natură şi cel creat de om, precum şi faţă de valorile cultural-istorice ale omenirii de-a lungul veacurilor.
S-a urmărit dezvoltarea următoarelor competenţe specifice: utilizarea achiziţiilor de bază din matematică şi ştiinţe pentru realizarea unui produs, în condiţii de eficienţă (machete, colaje), perceperea sensului global al scenetei prezentate.De asemenea pot fi prezentate câteva competenţe derivate: reproducerea unui rol cu intonaţia şi mimica adecvată, manifestarea preferinţelor pentru unul din personaje, susţinându-le prin argumente, participarea la confecţionarea decorurilor, a costumelor şi a altor materiale, colaborare intercolegială în realizarea reprezentaţiei.
Cercul pedagogic s-a încheiat într-o atmosferă de sărbătoare. Elevii au fost premiați într-un cadru festiv, iar solista vocală de muzică populară Jurcuț Casiana, elevă în clasa a VI-a A la L.T.,,O.Ghibu" a marcat sărbătoarea centenarului prin două piese vocale care au avut un profund mesaj patriotic sensibilizînd vădit, pînă la lacrimi inimile celor prezenți.
Trăiască România Mare!
Prof. Dascălu Lenuța Amalia
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu” a găzduit cercul pedagogic la Educaţie tehnologică

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:16:41 Ora standard a Europei de Est