Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Şcoala Gimnazială Nr. 11, în haine de sărbătoare de 1 Decembrie

Timp de o săptămână

Şcoala Gimnazială Nr. 11, în haine de sărbătoare de 1 Decembrie

La împlinirea a 100 de ani de la Marea Unire de la 1918 la Şcoala Gimnazială Nr. 11 Oradea, timp de o săptămână s-au desfăşurat o serie de activităţi cultural-artistice, menite să marcheze importanţa acestui fapt istoric şi să aducă în atenţia elevilor valorile şi identitatea poporului român într-o lume a multiculturalismului.

Activităţile au culminat cu un flashmob inedit, cu prilejul căruia, atât elevii din clasele primare şi gimnaziale, cât şi cadrele didactice au încins o horă în curtea şcolii miercuri, 29 noiembrie.
Preşcolarii din grupa mică A de la Grădinița Nr. 41, îndrumaţi de doamnele educatoare Mihaela Dance şi Pintiuţa Ioana, au încins Hora Unirii în sala de grupă şi au învăţat despre Steagul României şi despre portul popular. Nu s-au lăsat mai prejos nici prichindeii de la Grădinița Nr. 35, care,  împreună cu doamnele educatoare, au marcat ziua de 1 Decembrie prin  activităţi artistice şi culturale. Astfel, grupa mică B, coordonată de doamnele educatoare Violeta Păşcuţi şi Moga Popa Simona, au participat la o activitate integrată ,,România este ţara/ Drag mi-e să trăiesc în ea". Grupa mijlocie, împreună cu doamnele educatoare Puşa Florentina şi Hapapici Cristina, au realizat o activitate plastică intitulată ,,Drapelul României", iar grupa mare, alături de doamna educatoare, Orţan Dana au desfăşurat activitatea integrată ,,Hai să facem Hora Mare, în zi de mare sărbătoare".
Activităţile au continuat şi la nivel primar, astfel, doamna învăţătoare Moga Popa Adina, cu clasa pregătitoare D, a realizat cu copiii clasei steguleţe, flori tricolore şi portul popular românesc cu chipurile copiilor. Clasa a I-a C, îndrumată de doamna Lupşa Anca, cu multă conştiinciozitate a făurit  Cartea Centenarului. Pentru marcarea celor 100 de ani de la Marea Unire, la clasa a II-a A s-a realizat o întâlnire părinţi-copii. Cu această ocazie s-a expus materialul istoric, ,,Declaraţia de Unire", după care s-a realizat sub îndrumarea doamnei Rotar Sorina posterul mare „100 de ani de la Marea Unire". Din mâinile dibace ale copiilor au ieşit nişte veritabile inimioare tricolore. Elevii clasei a II-a C, îndrumaţi de doamna Nuţă Angela, au reuşit să aducă creativitatea la un alt nivel prin flori tricolore cu simbolul Centenarului şi au îmbrăcat harta ţării în tricolor. La final a urmat mult aşteptatul moment cu Hora românaşilor. Toate cadrele didactice de la ciclul primar au marcat ziua de 1 Decembrie în mod solemn, punând în valoare creativitatea, iscusinţa şi talentul copiilor.
Şi copiii de gimnaziu şi-au etalat talentele în cele mai diverse moduri. Astfel elevii clasei a V-a A, îndrumaţi de doamna profesoară Marc Cornelia au organizat o masă rotundă. La această activitate copiii au lucrat pe grupe, au prezentat cele trei provincii româneşti cu tradiţii, oamenii de seamă şi contribuţia lor la actul unirii. Ca punct culminant a urmat o masă îmbelşugată cu bucate  tradiţionale româneşti.
Membrii cercului ,,Călători în galaxia lecturii" au marcat Centenarul Unirii în cadrul întâlnirii din 28.11.2018, desfăşurate la biblioteca şcolii, prin materiale informative expoziţie de carte, prezentări PPT. (Mocan Carina - Unirea, un vis împlinit, clasa a VIII-a), creaţii ale cerchiştilor pe tematica unirii, materializate în eseuri (Unirea şi Biserica Ortodoxă - Leonte Maria, clasa a VIII-a C) şi panouri informative (clasa a VII-a D). Doamnele prof. Şaitoş Alina Loredana, prof. Checicheiş Sanda şi bibliotecara Lup Mariana au coordonat lucrările elevilor din clasele gimnaziale, apreciind implicarea, creativitatea şi rigoarea elevilor. Activităţile cultural-istorice s-au întrepătruns cu cele artistice, aşadar doamna profesoară Galutz Carmen a realizat, spre bucuria copiilor, o expoziţie cu cele mai reuşite lucrări plastice având tema ,,1 Decembrie - 100 de ani de la Marea Unire".
În final, sub îndrumarea doamnelor directori: director, prof. Şaitoş Alina, director adjunct, prof. Lucaciu Ramona, director adjunct prof. Galutz Carmen şi doamna profesoară Gurău Dorina, curtea şcolii s-a transformat într-o mare scenă, unde toţi copiii şi toate cadrele didactice îmbrăcate în costume populare şi fluturând steguleţe au încins Hora Unirii, transformând momentul într-o atmosferă festivă.
consilier educativ, prof. Palyi Eva
bibliotecar Lup Mariana
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Şcoala Gimnazială Nr. 11, în haine de sărbătoare de 1 Decembrie

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:01:48 Ora standard a Europei de Est