Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Educația la Centenar, idei, instituții, personalități”

Lansare de carte, ieri, la Universitatea din Oradea

,,Educația la Centenar, idei, instituții, personalități”

Din seria Evenimente dedicate Centenarului Marii Uniri, ieri (joi, 6 decembrie 2018), în Sala de conferințe a Bibliotecii universitare Oradea, s-a consumat un nou episod: Lansarea cărții ,,Educația la Centenar, idei, instituții, personalități", coordonatori: Laurențiu Șoitu, Steliana Toma, Ioan Neacșu și Liliana Romaniuc.

Primii doi autori, prof. univ. dr. emerit Laurențiu Șoitu (de la Universitatea ,,Alexandru Ioan Cuza" din Iași) și prof. univ. dr. Steliana Toma (de la Universitatea Tehnică de Construcții din București) au fost prezenți joi la lansare. Manifestarea culturală a fost deschisă și moderată de domnul rector Constantin Bungău. Despre carte au vorbit doamna prof. univ. dr. Florica Orțan (director al D.P.P.D.) și doamna conf. univ. dr. Karla Barth (de la Facultatea de Științe Socio-Umane). Autorii prezenți au făcut considerații pe marginea volumului și a temei centrale - Educația, iar la sfârșit au răspuns întrebărilor și au dat autografe. Domnului prof. univ. dr. emerit Laurențiu Șoitu i-a fost solicitat un autograf încă de la sosirea în sală.
,,Practic, în carte se vorbește despre niște repere foarte importante care au marcat sau care pot marca educația", conchide domnul rector Constantin Bungău.
,,Cartea este valoroasă, contribuție a unor oameni remarcabili, în care se face pledoarie pentru educație și școală, pentru că educația și școlala au o relație directă indestructibilă cu istoria și destinul fiecărei nații. Viteza schimbărilor este amețitoare, iar școala trebuie să se adapteze din mers, asumând răspunderi și negociind reguli" - prof. univ./dr. Florica Orțan.
,,Noi suntem aici într-o mare familie. Toți suntem preocupați de educație, de viitorul educației, dar pentru aceasta trebuie să știm și ceea ce a fost înainte" - conf. univ. dr. Karla Peter.
,,O vibrantă mărturisire: credem în educație. Credem în valoarea ei, în unicitatea ei de a asigura acestei țări un viitor frumos. În acest volum sunt puncte de vedere diferite. Avem însă bucuria să avem reprezentanți din foarte multe domenii. Și ce reprezentanți străluciți: oameni de știință, autorități științifice, culturale, profesionale. Cei care sunt în fruntea instituțiilor cu rol în educație" - prof. univ. dr. Steliana Toma.
,,Mă întorc la Eminescu: ,,Educațiunea e cultura caracterului. Cultura e educațiunea minții". Vedeți distincția... Niciodată tăria unui popor, și-aici e bine să ținem minte (poate se aude și pe unde aș vrea eu): Niciodată tăria unui popor nu a stat în instrucție și numai în instrucție, ci întotdeauna în creștere...
Ce frumos a zis-o Regele Mihai: ,,Țara este luată cu împrumut de la nepoții noștri. Am datorie ca fost nepot, care mi-a dat țara, și am datorie pentru nepoții cărora am obligație să le las întreagă la minte, la suflet și la trup" - prof. univ. dr. emerit Laurențiu Șoitu.
Moise-Ovidiu Dan
Vedeți mai multe în Galeria foto: ,,Educația la Centenar, idei, instituții, personalități”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:12 Ora standard a Europei de Est