Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Târgul de jucării... în scop caritabil

Din 2009, Școala ,,Dacia” din Oradea organizează, an de an,

Târgul de jucării... în scop caritabil

Între acțiunile de voluntariat, extracurriculare, care se organizează, anual, la Școala Gimnazială ,,Dacia din Oradea, Târgul de jucării și Săptămâna legumelor și fructelor sunt acțiuni de top, coordonate, la nivel de școală, de doamna profesor Florica Hava, respectiv, Teodora Sîncelean.

Atmosferă... ca la târg!
Miercuri, 5 decembrie 2018, Școala Gimnazială ,,Dacia" a fost cuprinsă de ,,febra" jucăriilor.
Care copil nu iubește jucăriile?
De la naștere și până la vârsta la care ele devin lucruri ,,serioase", iar jucătorii devin oameni responsabili. Jucăriile produc bucurii nebănuite, pentru că declanșează resorturi interioare pe care puțini pot să le stăpânească, să le controleze. Dar de ce ar fi nevoie de control asupra unor trăiri, sentimente firești care bucură întreaga ființă într-un moment de totală relaxare și detașare de grijile și datoriile pe care le avem în fiecare minut. Acum bucuria e deplină și produce încântare totală. Priviți copiii, reacțiile lor spontane, fără teamă, fără stres, fără o dirijare didactică.
Însoțiți de responsabilul acțiunii la nivel de școală, doamna profesor Florica Hava, i-am surprins, i-am luat pe nepregătite pe elevi și pe dascăli, în sălile lor de clasă sau pe coridoare, fiecare cu marfa sa și cu trăirile de moment... ca la târg. Copiii au negociat la greu prețul jucăriilor preferate la care au renunțat și pe care le-au vândut colegilor de bancă, de clasă sau de școală, ba chiar și domnilor profesori care au pus ochii pe ele.
Sumele, nu puține care se vor aduna, vor fi dirijate spre Asociația ProBambini care le vor gestiona în acordare de burse și ajutoare unor copii din familii nevoiașe sau pentru susținerea  unor copii talentați în a face performanță.
Mare târg, mare!
La târgul de miercuri, s-au înscris 20 de clase din ciclul primar, cărora li s-au alăturat două clase de gimnaziu: clasa a V-a A, diriginte, prof. Fetea Anca și clasa a V-a D, diriginte prof. Gâdoiu Luminița. Dintre toți, cei mai talentați s-au dovedit a fi elevii claselor a IV-a B, coordonați de Negruț Gabriela, cei din clasa a IV-a A, prof. Cobe Simona și cei din clasa a IV-a D, înv. Floruț Maria. Elevii claselor a III-a i-au urmat pe cei mai mari elevi din ciclul primar, evidențiindu-se elevii clasei a III-a B, înv. Cheregi Felicia, apoi cei din clasele a III-a A, înv. Cîmpian Maria, a III-a C, prof. Toth Mirela, a III-a D, prof. Murg Viorica și a III-a E, prof. Popovici Aurelia. Mult mai experimentați decât în anii anteriori, elevii claselor a II-a au știut negocia prețurile, situându-se în frunte elevii clasei a II-a B, prof. Sîncelean Teodora și cei din clasa a II-a C, prof. Hava Florica. Au urmat toți elevii claselor a doua: a II-a A, prof. Bucșa Georgeta, a II-a D, ai doamnei Costin Maria și a II-a E, prof. Avram Aurora. Pe coridorul claselor întâi era mare zumzet, dorința de a vinde și plăcerea de a cumpăra se completau reciproc. Destoinici au fost elevii claselor I A, prof. Ciorba Amalia, cei din clasa I C, prof. Vidican Paula și cei din clasa I D, înv. Iagăr Maria. Elevii claselor pregătitoare, timizi și mai puțin vocali, nu s-au lăsat mai prejos. Fruntași au fost elevii clasei pregătitoare D, prof. Iancu Viorica, cei din clasa pregătitoare A, prof. Fabian Simona, din clasa pregătitoare C, prof. Zach Florina și din clasa pregătitoare E, prof. Mândru Claudia. Încasările individuale au fost diferite, de la un leu/ copil până la 62 lei ( Zbârcea Luca din clasa a II-a C) , apoi 50 lei: Erdei Casian și Chindlea Tudor din clasa a II-a C, Popa Maria și Retek Bogdan din clasa a IV-a B. La nivel de clase s-a încasat între 46 și 575 de lei (clasa a IV-a B). Important este faptul că s-a muncit în marea familie a școlii, precum niște albinuțe harnice în stup și adunând leu cu leu s-a donat Asociației ProBambini suma de 6.636 de lei. Separat, elevii au adus jucării, care vor fi donate elevilor cu nevoi speciale din județul Bihor.
„Mă bucură nespus succesul acestei acțiuni și doresc să mulțumesc colegelor pentru ajutor, elevilor și părinților acestora pentru implicare, precum și  dumneavoastră, pentru că întotdeauna ați fost alături de noi la activitățile  desfășurate . Sărbători albe și binecuvântate tuturor!
Cu sentimente alese, coordonatorul local, prof. Hava Florica
Cu aceeași bucurie, Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (87 de poze) în Galeria foto: Târgul de jucării... în scop caritabil

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:28 Ora standard a Europei de Est