Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cercul pedagogic al educatoarelor și învățătoarelor cu predare în limba germană

La Grădinița Nr. 45 din Oradea

Cercul pedagogic al educatoarelor și învățătoarelor cu predare în limba germană

În data de 29.11.2018, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 45 (director prof. Caciora Lucia) a fost gazda Cercului Pedagogic al educatoarelor și învățătoarelor la clasele cu predare în limba germană de la Grădinița Nr. 23, Nr. 46 și Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller”.

Doamnele educatoare s-au pregătit cu referate și filmări din cadrul activităților de la grupă pentru a prezenta câteva elemente din multitudinea de metode moderne folosite la nivelul preșcolar. Materialele prezentate au făcut referire la metode ca de ex.: Ciorchinele, Piramida, Lotus, Bula Dublă și Diagrama Venn.
Doamnele învățătoare au pus accent pe metodele folosite la predarea limbii române la clasele primare cu predare în limba germană. Referatele și filmările din cadrul orelor de limba română au prezentat metoda ca de ex.: Explozia stelară, Metoda Cubului, Schimbă perechea și Philips 6/6.
În cadrul cercului pedagogic cadrele didactice prezente au devenit copii pentru o zi și au participat la activitățile de Cunoașterea mediului și Activitate practică.
În cadrul activității de Cunoașterea mediului, folosind Metoda Lotus, cadrele au fost împărțite pe opt grupe, însumând opt sărbători române și germane dintr-un an școlar: Sfântul Martin, 1 Decembrie, Advent, Crăciun, Carnaval, Ziua Femeii, Paștele și 1 Iunie. Fiecare grup a avut sarcina de a găsi imaginile reprezentative sărbătorii repartizate în grup și de a formula propoziții despre aceasta.
Ca și finalitate cadrele didactice au desfășurat o activitate practică numită ,,Prietenie fără granițe", îmbinând sărbătorile române cu cele germane: Sfântul Martin și 1 Decembrie. Educatoarele și învățătoarele prezente au confecționat lampioane în culorile simbolic românești și germane, iar la sfârșitul activității au fost recompensate, asemenea copiilor, cu câte o steluță argintie.
Acest cerc pedagogic a întărit și mai tare relațiile bune dintre educatoare și învățătoare și a fost un bun prilej de schimb de experiență și opinii în ceea ce privește metodele moderne ce pot fi folosite atât în învățământul preșcolar cât și în cel primar cu predare în limba germană, menționează doamnele educatoare prof. Anton Antonia, prof. Czeglédi Emőke, prof. Kendi Orsolya și  prof. Mikló Erzsébet în calitate de gazde ale prezentului cerc pedagogic.
Director,
prof. Lucia Caciora
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Cercul pedagogic al educatoarelor și învățătoarelor cu predare în limba germană

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:02:35 Ora standard a Europei de Est