Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Inimi pentru inimi”

De Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi

„Inimi pentru inimi”

În urmă cu 11 ani, ne-am propus să inițiem o acțiune de solidaritate, numită „Inimi pentru inimi", dedicată copiilor cu dizabilități, care în timp a luat amploare sub forma unui proiect interjudețean.

Noi credem că proiectul este o reușită, pentru că, de-a lungul anilor, ni s-au alăturat și alte școli din județ și din țară. Scopul acestui proiect este: de a sensibiliza oamenii de rând, copiii din alte școli, din învățământul de masă, să se alăture copiilor cu dizabilități, să-i înțeleagă, să-i tolereze, să-i respecte, să fie mai sensibili cu aceste persoane, pentru că și ei sunt parte a societății noastre.
În data de  3 decembrie 2018, în jur de 250 de elevi participă la activitatea din cadrul Proiectului interjudețean „Inimi pentru inimi", ediția a XI-a, inclus în  C.A.E.R.I. al M.E.N. la poziţia 1450,  organizat  de C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea, care marchează Ziua Internaţională  a Persoanelor cu Dizabilităţi.
 La activitate participă elevi din învăţământul de masă: Şcoala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu", Oradea, Școala Gimnazială Nr. 11, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea, Școala Gimnazială „Oltea Doamna" Oradea, Şcoala Gimnazială ,,Floare de Lotus", Sînmartin, precum şi elevi din învăţământul special: C.S.E.I.,,Orizont", Oradea, C.S.E.I. Nr.1 Oradea, C.S.E.I.  „Cristal" Oradea, Liceul Tehnologic Special  Nr.1 Oradea, C.S.E.I. „Bonitas" Oradea, părinţi, cadre didactice, reprezentanţi ai ISJ Bihor prin inspectorii: prof. Daniela Sopota şi Alina Vese, precum şi reprezentanţi ai Consiliului Judeţean Bihor, Primăriei Municipiului Oradea și Jandarmeriei Oradea.
Ca noutate pentru prima dată la această activitate ne vor onora cu prezența, partenerii noştri din alte județe: de la Școala Gimnazială „Avram Iancu" Halmășd -Sălaj, Grădinița Specială Cluj-Napoca, C.S.E.I. Arad și studenți de la Universitatea Queenʹs din Belfast- Irlanda de Nord.
Acţiuni similare se organizează chiar în acel moment în şcolile partenere proiectului din următoarele județe: Bihor, Arad, Tg. Mureş, Satu Mare, Braşov, Suceava, Timiş, Bistriţa- Năsăud, Cluj, Sălaj, Brăila, Galaţi Evenimentul se doreşte a fi un îndem la toleranţă, respect, solidaritate şi prietenie faţă de persoanele cu dizabilităţi.
Activitatea începe cu un cuvânt de bun venit, adresat de către directorul C.S.E.I „Orizont" Oradea, prof. dr. Angela Maruşca şi un reprezentant al IŞJ BIHOR. Coordonatorii proiectului, prof. Bot Daniela și Denes Melinda, împreună cu echipa de proiect: Moț Gheorghe, Turcuș Sanda, Cărădan Adina, Ficuț Adriana, Canalaș Liliana, Laslou Georgeta, Ursuț Mirela, se ocupă de desfășurarea întregii activități. Participanţii la activitate primesc câte o inimioară roşie şi pe spatele inimioarei cântecul ,,Prietenia". Se va cânta de două ori prima strofă şi refrenul cântecului ,,Prietenia", după care se întind inimioarele spre cer de 10 ori imitând pulsarea unei singure inimi care bate împreună cu gânduri de solidaritate şi respect faţă de persoanele cu dizabilităţi. Se lansează baloanele cu heliu.
 Activitatea se încheie cu mesajul rostit împreună de toţi cei prezenţi: „Nu fi  indiferent!  Arată că-ţi  pasă  de semenul tău!"
Denes Melinda Andrea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:23 Ora standard a Europei de Est