Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La mulți ani, România!

De la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir”

La mulți ani, România!

„Sunt adânc pătruns de misiunea mare a neamului românesc. Am nestrămutata încredere în forţele de care dispune pentru împlinirea acestei misiuni şi simt îndatorirea pe care o are fiecare român de a contribui la întărirea şi dezvoltarea în toate direcţiile a acestor forţe." (Iuliu Maniu)

Emoționați de îndemnul marelui român și om politic, în săptămâna 26-28 noiembrie 2018, elevii Școlii Gimnaziale „Dimitrie Cantemir" au dedicat Centenarului Marii Uniri o serie de activități cultural-artistice, care au culminat cu un program festiv.
Sala  de sport a școlii a fost decorată cu desene închinate evenimentului, realizate de membrii cercului de pictură, cu sprijinul doamnei prof. de educație plastică Sim Gabriela.
Intonarea imnului național „Deșteaptă-te, române!" ne-a pregătit sufletele pentru momentul aniversar.
În deschidere, doamna director prof. dr. Popa Viorica a evocat marile etape ale actului acestui măreț ideal al tuturor românilor: Mica Unire din 1859 a  Moldovei cu Țara Românească, câștigarea Independenței de Stat în urma războiului din 1877-1878, Unirea Basarabieia Bucovinei și a  Transilvaniei cu  Regatul României, importanța  regelui Ferdinand,  a reginei Maria, a prim-ministrului Ion I.C. Brătianu, a episcopului Iuliu Hossu, a lui Vasile Goldiș, a lui Iuliu Maniu și a altor personalități politice și culturale ale vremii.
Doamna profesor de istorie Székely Erszebet a prezentat contextul european al înfăptuirii acestui vis al românilor și curajul acțiunilor unor lideri adevărați ai neamului care și-au asumat mari riscuri, dar care au dat dovadă de patriotism, dăruire, spirit național și civic, precum și modalitatea în care a fost ales orașul Alba Iulia pentru pecetluirea actului de naștere a României Mari.
Elevii din clasa a IV-a B, coordonați de doamna profesor Pece Daniela, îmbrăcați în costume naționale, au introdus auditoriul în atmosfera emoționantă prin piesele: „Treceți, batalioane", „Vin  români la Alba iar", „Cântă cucu-n Bucovina". Au fost urmați de colegii din clasele a V-a A și a V-a B care, sub îndrumarea doamnelor profesoare Galea Rodica și Turcu Amalia, au adus un omagiu eroilor jertfiți pentru libertate și unitate, prin scenete, cântece și poezii. Copiii din clasa a III-a C, membrii Ansamblului folcloric „Mugurelul", însoțiți de doamna profesor Lung Doina, au dat glas sentimentelor patriotice prin intonarea cântecelor populare de adâncă simțire națională. Evenimentul s-a încheiat în acordurile Horei Unirii, unde au fost invitați să se alăture toți elevii și cadrele didactice prezente.
Participanții au rezonat cu micii interpreți, au fluturat steaguri tricolore și au cântat alături de ei cântecele patriotice, conștienți de „misiunea mare a neamului românesc".
Prof. Turcu Amalia

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:49 Ora standard a Europei de Est