Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Centenarul Marii Uniri la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni

,,Sărbătorim Centenarul – 1 Decembrie, Ziua Națională a României”

Centenarul Marii Uniri la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni

Nu ar fi fost de ajuns nici cei mai geniali oameni politici, nici cei mai mari cărturari, nici cei mai grozavi ostași... nu ar fi fost în stare să facă Unirea țărilor acestora... dacă nu ar fi fost în conștiința acestui popor întreg simțirea că nu-i nicio deosebire între un ținut românesc și alt ținut românesc, că toată românimea trăiește ca un singur popor într-o singură țară. Nicolae Iorga

Există în  viața fiecărui popor evenimente memorabile care îi jalonează mersul în timp și care se constituie ca niște repere de preț în drumul lor spre afirmare și împlinire. Dacă ar fi să reținem doar câteva din viața statului român modern, în mod indiscutabil ele ar trebui să fie 1848, 1859, 1878, 1881, dar, mai presus de toate este fără-ndoială momentul de la 1 Decembrie 1918, care a marcat actul desăvârșirii unității statale românești. Este în mod firesc actul final al unui amplu proces de eforturi multiseculare, pentru care s-au jertfit și au căzut la datorie generații și generații de români. Pentru orice popor libertatea, independența și suveranitatea națională sunt sfinte, deoarece ele constituie chezășia progresului social și o condiție sine qua non pentru prosperitate și împlinire.
Ce înseamnă pentru fiecare dintre noi Marea Unire? Este ceasul înfăptuirii dăruit nouă de înaintași, pregătit cu migală de artizan vreme de secole, dar mai ales după 1848. Unirea a fost înfăptuită de către elitele românești, preoții ortodocși sau greco-catolici, dascălii români, avocații cu înalte studii doctorale, juriștii, jurnaliștii, românii muncitori, meseriașii, agricultorii, proprietarii de păduri, terenuri sau mine. Dacă pe Câmpia Libertății de  la Blaj, în 1848 mulțimea a rostit gândul fiecărui român: Noi vrem să ne unim cu Țara, la Alba Iulia în 1 Decembrie 1918, pe Câmpul lui Horea, idealul strigat cu voce puternică a fost: Noi vrem să ne unim cu Țara Românească! Și profeția lor s-a împlinit, pe veci.
În intervalul 26.11.-28.11.2018 la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni și structurile arondate s-a derulat proiectul ,,Sărbătorim Centenarul - 1 Decembrie, Ziua Națională a României", în colaborare cu Primăria comunei Rieni și Parohia Ortodoxă Rieni. Insuflarea dragostei pentru strămoşii noştri, pentru trecutul istoric al poporului nostru, pentru realizările istorice şi culturale, precum şi pentru personalităţile pe care le-a dat acest popor de la începuturile sale şi până azi, sunt doar câteva din subiectele pe care le abordăm cu ocazia acestui eveniment. Încă de la grădiniţă, copiii trebuie să afle despre istoria şi strămoşii noştri după cum este obligatoriu să-şi cunoască familia: părinţii, fraţii, bunicii, rudele mai apropiate sau mai îndepărtate.
 Ziua Naţională este un bun prilej de a aborda astfel de subiecte pe teme de istorie, ocazie cu care insuflăm copiilor sentimente de dragoste şi respect pentru: limba română, ţara noastră, poporul român, strămoşii noştri, pentru obiceiurile şi tradiţiile strămoşeşti, pentru istoria şi eroii noştri, mândria că sunt descendenţii unor oameni curajoşi şi iubitori de neam şi ţara. Din multitudinea de activități desfășurate în cadrul proiectului amintim: evocarea evenimentului în picturǎ, realizarea unei expoziţii; confecționarea de steaguri și ecusoane;  realizarea unor panouri cu imagini reprezentative; prezentarea unui program artistic închinat Zilei Naţionale care a inclus: cântece, poezii și dans popular; discursuri pe tema Marii Uniri, precum și  depunerea de coroane la monumentul eroilor din localitate.
La realizarea acestor activități și-au adus contribuția toate cadrele didactice din comună, d-nele educatoare: Corina Bodiuț, Marcela Terme, Ramona Țigan, Andrea Boroș, d-nele învățătoare: Adela Dobra, Liliana Balint, Liana Hule, Ioana Jurj, Simona Sabău, d-nele și d-nii prof.: Marțian Dudaș, Loredana Marge, Ancuța Pașca, Claudiu Pirtea, Eszter Szatmari, Simona Corbu, Diana Muțiu, Ramona Dan, Liviu Țiț, Sorina Racu și d-na secretară Bălan Cornelia. D-na director Corina Florincuța i-a felicitat pe toți pentru implicare, pentru activitățile deosebite și ne-a adresat tuturor celor prezenți frumoasa urare: La mulți ani, români!
Prof.Bonchiș Ioana
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Centenarul Marii Uniri la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:45:40 Ora standard a Europei de Est