Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lansare de baloane sub formă de inimioare

În cadrul proiectului interjudețean ,,Inimi pentru inimi”,

Lansare de baloane sub formă de inimioare

Cu ocazia Zilei Internationale a Persoanelor cu dizabilități, grupa ,,Albinuțelor"(mijlocie A), de la Grădinița Nr. 31, structură a Liceului Teoretic German ,,Friedrich Schiller" (director, prof. Nicolae Marcel Ungur), îndrumați de doamnele educatoare Cristina Baciu și Diana Negruț, s-au alăturat azi activității de lansare de baloane sub formă de inimioare, umplute cu heliu, activitate desfășurată în cadrul proiectului interjudețean ,,Inimi pentru inimi", coordonat de CSEI Orizont Oradea (director prof. Marușca Ioana Angela).

,,Suntem solidari  cu echipa proiectului inițiat de CSEI Orizont. Ne-am alăturat cu drag deoarece urmărim aceleași obiective vizate în cadrul proiectului: schimbarea mentalității față de persoanele cu dizabilități; creșterea dorinței și gradului de implicare în acțiuni comune cu persoanele cu dizabilități.
 Înainte de lansarea baloanelor, am desfășurat cu copiii din grupa noastră, o activitate denumită ,,Suntem diferiți, dar suntem egali", în cadrul domeniului ,,Om și societate". Prin intermediul acestei activități  le-am explicat și arătat cu ajutorul imaginilor, că în lume există și ,,altfel" de copii, copii care au o dizabilitate, copii care au nevoi speciale. La finalul activității, empatizând cu acești copii, ne-am transpus  câteva minute în locul lor, ținând ochii închiși și imaginându-ne cum ar fi dacă nu am putea să vedem. Pentru 2-3 minute ne-am imaginat că am merge în parc dar nu am vedea toboganul, leagănele și i-am întrebat cum s-ar simți. Apoi am deschis ochii și i-am întrebat ce ar face dacă ar întâlni un astfel de copil cu nevoi speciale. Copiii au dat dovadă că au reușit să înțeleagă ce simte și ce nevoi are un copil cu dizabilități, răspunzând că ar merge la acel copil, ar vorbi cu el, l-ar întreba dacă dorește să îl ajute să urce pe tobogan și cel mai important, au spus că ar fi prietenii lui.
Azi le-am spus că lansăm baloanele ca simbol că îi iubim pe toți copiii chiar dacă ei nu pot să umble, nu pot să vadă sau au alte nevoi speciale, le înălțăm spre cer ca ei ca ei să vadă că suntem alături de ei cu "inimile" noastre, "inimi pentru inimi" și că oricând vom avea ocazia îi vom înțelege, îi vom ajuta și vom fi prietenii lor ."
Prof. Cristina Baciu
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Lansare de baloane sub formă de inimioare

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:17:51 Ora standard a Europei de Est