Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Metode moderne utilizate în demersul didactic”

Joi, s-au desfășurat cercurile pedagogice

,,Metode moderne utilizate în demersul didactic”

Cu mult noroc, joi, 29 noiembrie 2018, am reușit să ajungem la șase cercuri pedagogice, desfășurate la Grădinița Nr. 28, la Universitatea Agora, la Grădinița Americano-Română ,,Crinul", în sala ,,Traian Moșoiu" a Primăriei Municipiului Oradea, la Școala Gimnazială Nr. 16 și la Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" din Oradea.

La Grădinița Nr. 28 - ,,Nufărul", educatoarele participante, îndrumătoare la grupele mari din cadrul grădinițelor nr. 45, 43, 12, 54, 53, 52, 23, 34, 48, 20, 35, 41 și 17, Winnie Academy și Aleodor (grădinițe situate în dreapta Crișului Repede) au fost primite în hol cu pâine și sare, cu cocarde și steguleț  (cuprinzând programul cercului). Pentru actuala ediție a cercului pedagogic a fost propusă tema ,,Metode moderne utilizate în demersul didactic".
Alături de responsabilii de cerc, doamnele prof. Cornelia Româneac și Lucia Caciora, și invitatul special Carmen Popa, cadru didactic universitar al Facultății de Științe Socio-Umane de la Universitatea din Oradea, la reușita manifestărilor și-au dat concursul, printr-o implicare exemplară, întreg colectivul Grădiniței, după cum avea să sublinieze doamna director, profesor Cornelia Româneac.
Deschiderea s-a făcut cu cântec, protagoniștii fiind frumoșii românași, îmbrăcați în costume populare, preșcolarii grupei mari D, îndrumați de prof. Maria Ambro și Camelia Horga. Ei ne-au încântat cu versuri și cântece dedicate Zilei Naționale în anul Centenarului Marii Uniri. Printr-o prezentare în PowerPoint, doamna director a oferit suportul teoretic al temei cercului, iar prof. Daniela Morar și Felicia Andor au adus pentru susținere exemple de bune practici. Activitatea integrată (activități pe work-shopuri) cu tema ,,România în Centenar", dezvoltată de invitatul cercului, a fost prima din cele cinci secvențe ale unui întreg, ce se cheamă demers educațional integrat, urmată de: competențe generale (specifice) - activități opționale, fișa pentru aprecierea progresului individual al copilului (prezentată și susținută inclusiv cu exemple de bune practici de către prof. Nicoleta Nicoruț), evaluarea pe domenii de dezvoltare (la care exemplele de bune practici au fost oferite de prof. Adela Horga), iar evaluarea activității cercului pedagogic s-a făcut prin intermediul metodei Acrostihului, pornindu-se de la cuvântul centenar. În evaluare, aprecierile vorbitorilor nu le-au ocolit nici pe gazde, care au excelat la toate capitolele.
În captarea atenției, în mobilizarea generală și motivarea tuturor participanților, invitatul cercului, doamna Carmen Popa, a găsit potrivit să pornească cu câteva considerații desprinse din cartea ,,Clonele învățământului românesc", de Sergiu Ciocârlan (,,Școala nu este așa cum se prezintă la inspecțiile școlare. Ea este, de fapt, cât se poate de mohorâtă. Tristețile, durerile ei sunt nenumărate. Și iat-o forțată să râdă și să danseze la final de inspecție!" (pag. 47); sau: ,,Eu sunt profesor. Școala îmi încredințează nu copii, ci clase. Pe mine nu mă interesează clasele, ci copiii. Mă preocupă să pun întrebări care să iasă din tiparele idiotizante pe care le fabrică manualele școlare"(pag. 38).
Pentru delectarea de final, gazdele au invitat două soliste care să încânte auditoriul cu nestemate culese din grădina plină de roade a folclorului bihorean, dar nu numai, fiind și vremea colindelor! Cele două prințese au fost: profesorul și îndrăgitul interpret Viorica Marc Bulzan (tulcănița) și studenta Denisa Niculina Szilagy.
În Galeria foto, am inclus și imagini de la cercurile pedagogice desfășurate în Aula Albastră a Universității Agora și la Grădinița Americano-Română ,,Crinul".
 Moise-Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (73 de poze) în Galeria foto: ,,Metode moderne utilizate în demersul didactic”

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:37:31 Ora standard a Europei de Est