Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea a obținut Premiul de Excelenţă

Miercuri, la București, la Gala Edu Manager 2018

Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea a obținut Premiul de Excelenţă

Miercuri, 21.11.2018, la București, la a VI-a ediție a Galei Edu Manager, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea a obţinut Premiul de Excelenţă pentru proiectul Erasmus+ ,,Open Minds - Open Hearts - Europe of Youth 2018" , înscris la categoria „Derularea de proiecte finanțate prin fonduri europene"/Învățământ Preuniversitar.

La eveniment, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea a fost reprezentat de prof. Mela Delia, coordonator proiecte educaționale internaționale al instituției.
 Proiectul premiat a avut ca scop stoparea discriminării și conștientizarea în rândul tinerilor a efectelor negative pe care le poate aduce discriminarea. În același context  s-a încercat găsirea unor soluții reale prezentate sub diferite forme în dialogul politic  organizat de către leader-ul de proiect din Germania, cu reprezentanții guvernamentali ai regiunii Mecklenburgului și reprezentanți ai guvernului german, implicați la nivel european în diferite comisii care militează împotriva discriminării, care au participat la workshop-urile proiectului.
Beneficiari ai acestui proiect au fost tinerii, dar în aceeași măsură și instituțiile guvernamentale și educaționale, companiile de pe piața muncii care doresc să integreze tinerii proveniți din mediile dezavantajate și nu în ultimul rând instituțiile non guvernamentale care pot face legătura dintre mediul educațional (elevi/profesori) și comunitate în vederea integrării sociale și culturale.
Participanții  Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul", Oradea în acest proiect au fost elevii proveniți din mediile dezavantajate care au dovedit și rezultate bune la învățătură, însoțiți de prof.trainer Tunde Kristo, dar și de prof. coordonator Mela Delia - ales trainer internațional, dar și membrul în staff-ul de organizare a acestui proiect.
Întâlnirile au avut ca scop introducerea și dezvoltarea conceptului de integrare socială, a indicatorilor de calitate la nivelul sistemului educațional non-formal  și identificarea modalităților lor de abordare prin diferite workshop-uri, dar și prezentarea  metodelor de adaptabilitate la diferitele medii educaționale nonformale din țările participante: Germania, România, Finlanda, Italia, Spania, Ucraina, Slovacia, Polonia, Suedia.
O felicităm pe Mela Delia și echipa de proiect și pentru acest premiu și succes internațional!
Director,
prof. dr. Ruben Filimon

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:18 Ora standard a Europei de Est