Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Romi și ne-romi sărbătoresc împreună Centenarul Marii Uniri”

La Tinca

„Romi și ne-romi sărbătoresc împreună Centenarul Marii Uniri”

Proiectul „Romi și ne-romi sărbătoresc împreună Centenarul Marii Uniri" este un proiect inițiat de către Școala Privată Prorroma Tinca - program pilot de educație formală inițiat de Fundația People to People în mijlocul comunității de romi din Tinca.

În cadrul acestui proiect, s-a organizat un eveniment la care au fost invitați elevii claselor a IV-a din Liceul Teoretic „Nicolae Jiga" Tinca.
„Elevii din comunitatea de romi trăiesc în comunitatea segregată din punct de vedere geografic. Școala Creștină Privată ProRoma este situată în mijlocul comunității. Pentru a veni în sprijinul copiilor în ceea ce privește interacțiunea cu alți copii, considerăm că este imperios necesar să creăm contexte prin care copiii ne-romi să interacționeze cu copiii romi, să cunoască cultura, tradițiile, obiceiurile și istoria altor etnii, etnii cu care conviețuiesc în aceeași comunitate", declară doamna prof. Daniela Tütös, directorul Școlii Private ProRroma Tinca.  
În cadrul evenimentului elevii celor două școli au fost implicați în atelierele de creație unde elevii s-au exprimat artistic redând cât mai exact stema țării, au pictat utilizând tehnica vitraliilor și au confecționat cocarde. Copiii din cele două școli s-au cunoscut între ei, au lucrat împreună, au creat împreună și s-au împrietenit. De asemenea, elevii au fost implicați într-un concurs de cultură generală. Scopul concursului nu a fost doar evaluarea cunoștințelor ci a fost un nou prilej de a lucra în echipă. După prezentarea unui mic program de cântece și poezii specifice evenimentului, elevii au plantat trei stejari, simbol al celor trei regiuni. La finalul evenimentului, curtea școlii ProRroma a răsunat de acordurile Horei Unirii; copiii, părinții și profesorii au dansat împreună cu baloane multicolore în mână (roșii, galbene și albastre) pe care le-au lansat pe cerul Tincii. Cum nici o sărbătoare nu este completă fără mâncare, copiii au servit împreună tradiționalele sarmale (totelici în limba romani)
Parte din lucrările copiilor au fost expuse pe panoul școlii, prilej de mândrie și creștere a stimei de sine la toți copiii participanți în acest proiect.
,,Ne-am dorit ca elevii școlii  noastre să își cunoască viitorii colegi de clasă, să se împrietenească cu aceștia pentru a facilita tranziția de la învățământul primar la cel gimnazial. Faptul că elevii din școala publică s-au simțit bine în școala noastră, că nu s-au grăbit să plece acasă și și-au exprimat dorința de a mai vizita școala noastră este dovada faptul că acest eveniment și-a atins scopul," a declarat doamna director.
Daniela Tütös,
directorul Școlii Creștine Private din Cartierul Romilor Tinca
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: „Romi și ne-romi sărbătoresc împreună Centenarul Marii Uniri”

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:08:17 Ora standard a Europei de Est