Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Profesori de la Blaga în Suedia

În cadrul proiectului ,,Inclusion by Sports”

Profesori de la Blaga în Suedia

În perioada 20 - 23 noiembrie 2018, a avut loc, la Alfta, în Suedia, prima întâlnire de lucru organizată în cadrul proiectului ,,Inclusion by Sports", implementat începând cu luna septembrie 2018 de Alftaskolan din Alfta (Suedia), în calitate de institutție coordonatoare, în parteneriat cu SU Vasil Kunchov din Vratsa (Bulgaria), Kadirli Fen Lisesi din Kadirli (Turcia) și Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga" din Oradea (România).

Proiectul se va derula pe o perioadă de doi ani, cu sprijinul financiar al Uniunii Europene, prin ANPCDEFP - Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale în cadrul Programului Erasmus+ KA2, parteneriate strategice în domeniul școlar - proiecte de schimb interșcolar
Scopul proiectului este acela de combatere a excluziunii sociale, a abandonului școlar și a altor obstacole cu care se confruntă elevii noștri și facilitarea incluziunii participanților dezavantajați prin activități sportive și fizice în societate.
Grupul țintă îl constituie elevi din clasele gimnaziale (11- 15 ani) proveniți din familii cu situații materiale precare, elevi cu dizabilități mai mari sau mai mici, precum și elevi cu alte probleme de integrare socială.
Prima întâlnire de lucru, la care au participat profesorii Dorina Mirodot și Sandor Traier, a avut ca obiective cunoașterea reciprocă a reprezentanților celor patru instituții partenere, prezentarea instituțiilor de proveniență precum și definitivarea planului de lucru al proiectului, cu stabilirea unor termene definitive de realizare a activităților în proiect și a sarcinilor fiecărui partener.
În prima zi de lucru a întâlnirii, participanții s-au prezentat, oferind atât informaţii despre poziția pe care o deţin în cadrul instituției pe care o reprezintă și despre rolul în proiect, precum şi o descriere sumară a instituției din care provin. De asemenea au fost oferite informații despre localitățile și țările de proveniență.
În cea de a doua zi de lucru, pentru a facilita mediatizarea proiectului, a fost organizat un reportaj în direct de către radioul regional, la care au participat coordonatorii din cele patru școli partenere, precum și elevi ai școlii gazde. Apoi s-au stabilit datele următoarelor întâlniri și  activitățile de urmează a fi organizate. După amiază a urmat o scurtă vizitare a localității și a împrejurimilor.
Următoarea întâlnire, la care vor participa, din școala noastră trei profesori și șase elevi, va avea loc în Suedia, în februarie 2019. În cadrul acestei întâlniri elevii noștri vor lua contact cu sistemul de învățământ suedez și vor practica sporturi de iarnă.
Prof. Sandor Traier,
coordonatorul proiectului
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Profesori de la Blaga în Suedia

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 07:57:56 Ora standard a Europei de Est