Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,NATO suntem noi”

WeAreNATO „România în NATO - 14 ani”

,,NATO suntem noi”

Universitatea din Oradea, prin Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene, a organizat, joi, 22 noiembrie 2018, în Aula Magna, evenimentul de informare publică #WeAreNATO, în parteneriat cu Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Educației Naționale, precum și Centrul de Excelență NATO în domeniul HUMINT din Oradea.

Lector univ. dr. Dorin Dolghi, din partea Departamentului de Relații Internaționale și Studii Europene, moderatorul manifestării, a invitat la microfon membrii prezidiului să-și prezinte mesajele. Domnul rector Constantin Bungău a salutat distinșii invitați și participanți la conferință și a mulțumit pentru cinstea de a alege Universitatea din Oradea să găzduiască acest eveniment, după universitățile din Arad și Galați, declarându-se mândru de acest parteneriat. La rândul său, viceprimarul Municipiului Oradea, domnul Mircea Mălan, ne-a reprezentat cu cinste. După o superbă sinteză a ceea ce înseamnă, astăzi, Oradea în fața orădenilor, dar și a celor care ne vizitează urbea, referindu-se la eveniment, domnia sa a spus: ,,Dacă Uniunea Europeană reprezintă fundația pe care noi, românii, vrem să ne construim prezentul și viitorul, Alianța Nord Atlantică reprezintă stânca pe care se așază această fundație. Am putea spune că sub umbrela de securitate pe care ne-o asigură NATO, noi, românii, ne putem construi o țară așa cum dorim, în spirit european". În cuvântul său, deputatul Dorel Gheorghe Căprar, președinte al Comisiei de Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională a Parlamentului României, s-a referit la importanța popularizării rolului acestei alianțe, ce înseamnă conceptul NATO și cât de importantă este investiția în propria securitate. ,,În final, aș vrea să subliniez că suntem într-o permanentă competiție cu celelalte state aliate, dar consider că România și-a câștigat maturitatea necesară pentru a trece la etapa următoare, aceea de furnizor de securitate și stabilitate, dar și de expertiză și consiliere pentru alți aliați și parteneri", a concluzionat dl deputat. Generalul de brigadă Iulian Berdilă, șeful Direcției Planificare Strategică din Statul Major al Apărării al Ministerului Apărării Naționale, a prezentat câteva momente semnificative din activitatea celor peste 700 de militari români care acționează în teatrele internaționale de operație în misiunile NATO, apreciind că ,,România este într-un loc important, într-un moment important (s-a făcut trimitere la Centenarul Marii Uniri - n.n.), cu un viitor mult mai important pentru care generația tânără trebuie să-și asume o parte din responsabilități". Tocmai l-am ascultat apoi pe reprezentantul tinerei generații, cel mai tânăr vorbitor din prezidiu, diplomatul Dragoș Manea, reprezentantul Ministerului Afacerilor Externe, Direcția Politici de securitate, care ne-a explicat ,,ceea ce înseamnă NATO, dincolo de cărți, dincolo de declarațiile politice sau știri. ,,Riscurile și amenințările s-au diversificat, s-au complicat amenințările de tip convențional, li s-au adăugat o paletă largă de amenințări hibride, care îmbracă diferite forme: atacuri cibernetice, campanii de dezinformare, propagandă. Scopul acestora este să destabilizeze instituțiile statului, să creeze diviziuni și să sădească neîncredere în rândul societăților noastre. În răspuns, NATO și aliații își adaptează permanent și rapid strategiile și capacitatea pentru a face față acestor noi provocări (...). În fața unor asemenea campanii menite să destabilizeze societatea, noi trebuie să comunicăm și să scoatem adevărul la suprafață. Este esențial să înțelegem că  NATO suntem noi, că vocea noastră reverberează în cadrul discuțiilor aliate, fie ele politice sau militare. Noi suntem NATO", a conchis tânărul diplomat Dragoș Manea. A urmat o primă sesiune de trei întrebări la care a răspuns generalul de brigadă Iulian Berdilă. La reluarea discursurilor membrilor prezidiului, i-am ascultat pe cercetătorul științific Șerban Pavelescu, de la Institutul pentru Studii Politice de Apărare și Istorie Militară al Ministerului Apărării Naționale, vorbind despre Drumul parcurs de România către NATO (1990 - 2004) și pe colonel Florin Tomiuc, director al Centrului de Excelență NATO în domeniul HUMINT din Oradea.
Moise-Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,NATO suntem noi”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:33 Ora standard a Europei de Est